Ολίγα για τις Eurovision

Γράφει ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΑΤΟΣ
τ. Δήμαρχος

(Για να γλυκάνουμε λίγο τον πόνο μας και τη βαθιά μας θλίψη για το πρόσφατο άγριο «ντα-ντα» που δέχθηκε η Ελληνόφων Σκοπιανοτουρκάλα, η γκιόσα-γκέησα, η χανούμισσα δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, η …«Γιαννούλα» από βάρβαρους Ελληνες Μακεδόνες, που το καταδίκασε σύμπας ο πολιτισμένος πολιτικός χώρος του δημοκρατικού τόξου και που τα κανάλια το είχαν πρώτο θέμα για μιά βδομάδα, ας πάμε λίγες ημέρες πιο πίσω σε γεγονός που θα το φχαριστηθούμε)

Είμαστε πανευτυχείς που επί πολλά χρόνια (26) και κατ’ έτος, απολαμβάνουμε των κρατών της Ευρώπης, το αντιπροσωπευτικό των τραγούδι που παρουσιάζεται στη νικήτρια χώρα του περασμένου χρόνου. Εφέτος στη Λισαβώνα της Πορτογαλίας 43 χώρες διαγωνίστηκαν. Ειδικές επιτροπές κάθε κράτους βαθμολογούν τις παρουσίες-παραστάσεις. Με τη λήξη των τραγουδιών, σε ευδιάκριτο πίνακα εμφανίζονται οι βαθμολογίες και η σειρά επιτυχίας με τα αθροίσματα των ψήφων!

Το θέαμα πίσω απ’ τον Τραγουδιστή(στρια) είναι απερίγραπτου κάλλους. Φωταγωγισμός εκπληκτικός, κατά ριπάς σαΐτες, φώτα ποικιλόχρωμα π’ αναβοσβήνουν, ψεύτικες φωτιές, τραγουδιάρηδες άλλοι οριώμενοι, άλλοι σεμνοί κι’ ακίνητοι. Αλλοι να σαλτάρουν, άλλοι να σκύβουνε και παράλληλα ποικίλως ενδεδειμένοι, βαμμένοι, κουρεμένοι, γενειοφόροι …εκφωνούνε έντονα το τραγούδι των. Δεν έχω τη δύναμη να σας παρουσιάσω ποιό ζωντανά τη θαυμάσια σκηνοθεσία και την σχεδόν ηχητική εμπολέμου κατάστασης.

Εμείς οι παλαιοί όταν πηαίναμε σε εκδήλωση τραγουδιού, σε θέατρο, στη Λυρική, σε κάποιες εκδηλώσεις, ακόμη και σε φαγάδικα, συνήθως καθισμένοι, απολαμβάναμε αποκλειστικά τον ή τους-τις τραγουδιστές πάσης κλάσης και είμαστε καθηλωμένοι. Χειροκροτούσαμε ανάλογα με την επιτυχία την ακουστική, τον τραγουδιστή, τον τενόρο, την πριμαντόνα!

Εφέτος μου παραπονέθηκε με πολλή οργή, ο φίλος μου ο εκ Φαβατάτων Μπάμπης Βλάχος -γνωστός τοις πάσιν για τις ιδιοτροπίες του που πολλές φορές είναι ιδιαζόντως αντιπαθής, πως οι EUROVISION έχουν καταντήσει κατά το μάλλον και ήπον Ευρυβύζιον και ενίοτε Πουρνοβύζιον!

Τώρα στις EUROVISIOΝ ο θεατής, πρώτα στρέφει το βλέμμα του στη γύμνια του (της) τραγουδιστή. Στα θηλυκά γίνεται σάρωση από της κεφαλής μέχρι των κατωνύχων. Μετά η προσοχή του στον πόλεμο των φώτων, κι’ όση του μένει αντοχή αφιερώνει στο τραγούδι! Γιατί το μάτι μας διψασμένο ή κορεσμένο τρέφεται πρώτα προς τη σάρκα, στη ζωή κι’ έπειτα σ’ όλα τ’ άλλα!

Βρε πως αλλάξανε τα πράματαααα…

Τώρα ως προς την ευθυκρισίαν των επιτροπών, δια την ψήφον των, ας μη γίνεται λόγος. Αναγνωρίζεται το κύρος των…

Πάντα έχει βάση η φιλία, το συμφέρον και το μέλλον (ανταλλάγματα) αλλά και η πολιτική σκοπιμότητα.

Βρε πως καταντήσαμεεεε!

Ας μην αμφιβάλλουμε πως σύντομα ενδέχεται να μετονομαστεί «Γυμνοβύζιον». Βρε τι έχουμε να δούμεεεε!

Στα τελικά αποτελέσματα, βγήκε πρώτη η τραγουδίστρια του Ισραήλ. Φίλοι μου, εγώ είμαι χειρότερος από τον Μπάμπη σε ιδιοτροπίες. Τι όργιο ήταν αυτή η γυναίκα. Εκτός απ’ τα κιλά της, από τους κότσους κέρατα που είχε στα μαλλιά της, τι λαρυγγισμοί ήταν αυτοί. Τι μελωδία, τι κινήσεις; Μιά αμαρτία… Ναι, και όμως ήλθε πρώτη.

Δεύτερη ήλθε η …Αλβανοελληνίδα Ελένη Φουρεϊρα, υιοθετηθείσα εις Κύπρον και εξεπροσώπησε αυτήν.

Χαίρε Κύπρος, χαριτωμένη, της Αφροδίτης Νήσου. Η Φουρεϊρα πάντοτε μετά σου. Κι’ ευλογημένες οι επιτροπές που σ’ έβγαλαν δεύτερη κι’ ας σε αδίκησαν κατάφορα.

Η Φουρεϊρα κατάκτησε τη συμπάθεια όλης της Ευρώπης. Και έδειξε ευχαριστημένη για την εκτίμηση προς αυτήν Ελλήνων και Κυπρίων.

Πάντως κάποια στιγμή έδειξε με τα χέρια της το πουλί της σημαίας της …Μεγάλης Αλβανίας. Ενιοι των Ελλήνων, ειδόντες το θέαμα ήλθαν σε επαφήν με το δικό τους πτηνό. Ετεροι δε βάρβαροι πλήρεις ξενοφοβίας έξυνον το δικό τους ρυθμικώς, ισοχρόνως, εμφανώς και εντόνως.

Αυτά εν ολίγοις. Κλάφτα Χαράλαμπε…

Στην ίδια κατηγορία