Αγιογραφίες της Μαριλένας Φωκά κοσμούν το μουσικό δρώμενο του Δήμου Αθηναίων.

Eπιλεγμένες αγιογραφίες της βραβευμένης αγιογράφου Μαριλένας Φωκά θα πλαισιώσουν τη συναυλία της σοπράνο Δέσποινας Τσολάκη ‘’Δόξα στο όνομα του’’ με ύμνους ,προσευχές και άριες από όλο τον κόσμο που διοργανώνεται την Μ.Δευτέρα 10 Απριλίου 2017 στις 8μμ από τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.ΠΑ.Ν.Δ.Α) με πρόεδρο το Χρήστο Τεντόμα στο Πολιτιστικό κέντρο’’ Μελίνα’’ Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης στο Θησείο.

Την Δέσποινα Τσολάκη θα συνοδέψει η σοπράνο Ντίνα Γουδιώτη. Πιάνο θα παίξει η Χριστίνα Μάνου.

Απόδοση κειμένων από την Αγία Γραφή θα γίνει από τις συγγραφείς Αναστασία Κορινθίου και Ιωάννα Λάκα.

Ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που ανέλαβε την προσαρμογή στο χώρο των αγιογραφικών αποδόσεων της Μαριλένας Φωκά επισημαίνει:

‘’ Η παραστατική όσμωση των απεικονίσεων της Μαριλένας Φωκά με δύναμη βαρύτητας και συνείδησης εμπεριέχει τη ακριβή χρήση του φωτεινού χρώματος σε συνδυασμό με την άρτια σχηματισμένη γραμμή και σχεδίαση. Οι δημιουργίες της αναδίδουν φως αγάπης, ευλάβεια ,κατανυκτική αρμονία και προσήλωση στο μεγαλείο του ένθεου ιδανικού.

Ανασύρει έντεχνα στοιχεία από την απόλυτη αλήθεια της πίστης τα οποία τοποθετεί στις συλλήψεις με προοπτική λεπτομέρειας, εκστατικούς κυματισμούς και απαλότητα κίνησης. Εκφράζει απερίσπαστα τη βιωματική συνομιλία της μέσα από την απορρέουσα ενδόμυχη φλόγα και την συνειρμική εσωτερική φωνή που καταλήγει στην τόνωση της αυτογνωσίας .

Φιλοτεχνώντας δίνει προτεραιότητα σε μια ανάγκη αποτύπωσης που αφήνει να διαφαίνεται με πεποίθηση ,επιδεξιότητα, καλαισθησία και ευρηματικότητα απέναντι στην τεχνοτροπία παρουσίασης των προσώπων και των θρησκευτικών σκηνών. Η απαράμιλλη τεχνική της αναδεικνύει στη συνολική οντότητα τους τις ποικίλες εικαστικές δυνατότητες της. Την αφορά ιδιαίτερα και προσωπικά το θεολογικό περιεχόμενο και η ανατύπωση ως πνευματική εξύψωση. Άλλωστε σε όλους τους γνωστούς πίνακες της η ιστορική αναπαράσταση των γεγονότων μεταλλάσσεται σε ζωγραφικό γεγονός που της επιτρέπει να αναπτύξει ακόμη περισσότερο τη σχέση της με το θείο στοιχείο. Οι δυνατότητες της τονίζουν τη διάθεση της για ερμηνεία παράλληλα μια δυναμική εμβάθυνση ανάμεσα στην εικονογραφία και την σύγχρονη τέχνη.. ‘’

101