Δίνω μεγάλη βάση στους νέους. Tο όραμά μου είναι να κατακτήσει η Κεφαλονιά την εικόνα και την αποδοχή που της αξίζει διεθνώς, ως ένας παραδεισένιος τόπος

Aλ. Παρίσης

«Για τη νέα θητεία μου ως δήμαρχος έδωσα μεγάλη βαρύτητα στη συμμετοχή νέων και δημιουργικών ανθρώπων που διψάνε για προσφορά».

Αυτό τονίζει ο δήμαρχος Κεφαλονιάς και υποψήφιος δήμαρχος κ. Αλέξανδρος Παρίσης σε συνέντευξή του στον «Η», ενώ παράλληλα μιλάει για τα ισχυρά «όπλα» της θητείας του.

O κ. Παρίσης επισημαίνει ότι μπορεί να κοιτάει κατάματα την Παλική και τα άλλα χωριά που επλήγησαν από τους σεισμούς και ότι η κινητοποίηση που έγινε γι’ αυτό το θέμα δεν έχει προηγούμενο, τουλάχιστον στην Ελλάδα.

Ακόμη ο κ. Παρίσης αναφέρει ότι το μεγάλο του όραμα για την Κεφαλονιά είναι να κατακτήσει την εικόνα και αποδοχή που της αξίζει διεθνώς ως ένας παραδεισένιος τόπος και υπογραμμίζει ότι παραμένει η πάγια θέση του για τη Γέφυρα, για μονοδρόμηση αποκλειστικά ελαφρών οχημάτων, με παράλληλη δυνατότητα διέλευσης πεζών.

Bλέπουμε ότι ο βασικός σας στόχος σαν υποψήφιος δήμαρχος είναι η συνέχιση του έργου σας μέσα από την ανανέωση. Θα δώσετε πολλές ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους;
Eίναι ξεκάθαρο ότι στην στελέχωση του Συνδυασμού μου γι’ αυτή την θητεία έδωσα ιδιαίτερα μεγάλη βαρύτητα στην συμμετοχή νέων και δημιουργικών ανθρώπων που διψούν για προσφορά. Αυτό το πέτυχα και είμαι πραγματικά περήφανος που τόσοι νέοι συνδημότες μας με εμπιστεύτηκαν ώστε να δώσουμε μαζί αυτή την μάχη για τον τόπο και προκειμένου να μην επανέλθουν οι δυνάμεις που έφεραν στην Κεφαλονιά στο σημείο να χρωστάει σαράντα δύο εκατομμύρια ευρώ και να έχει το μέλλον της υποθηκευμένο. Παράλληλα φυσικά έχω στο πλευρό μου και πολλά έμπειρα πρόσωπα τα οποία είναι απαραίτητα για να υπάρχει μία ομαλή ανανέωση στο πολιτικό προσωπικό του νησιού χωρίς κραδασμούς και παρενέργειες.

Ποιά ήταν τα πιo ισχυρά σας «όπλα» κατά την διάρκεια της θητείας σας, ως πρώτος δήμαρχος Kεφαλονιάς;
Τολμώ να πω, κι’ ας ακουστεί κάπως εγωιστικό, η εργατικότητά μου καθώς όλοι οι δημότες γνωρίζουν ότι ήμουν σε διαρκή εγρήγορση για την αντιμετώπιση των μικρών και μεγάλων προβλημάτων του νησιού. Το Δημαρχείο δεν έκλεινε σχεδόν ποτέ, το κινητό μου τηλέφωνο ήταν συνέχεια ανοιχτό, ενώ κάθε Κεφαλονίτης, ό,τι κι αν είχε ψηφίσει, γνώριζε ότι υπάρχει ένας δήμαρχος έτοιμος να ασχοληθεί με το κάθε ζήτημα και να δώσει τον καλύτερο εαυτό του για να επιτευχθεί μία ορθή λύση.

Ποιά ήταν τα 5 μεγάλα προβλήματα της Kεφαλονιάς που έχετε θέσει ως προτεραιότητα, εφ’ όσον επανεκλεγείτε;
Η περαιτέρω μείωση του χρέους που παραλάβαμε από τους πρώην Δήμους, η περαιτέρω αύξηση του τουρισμού, η πλήρης αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκληθεί από τους πρόσφατους σεισμούς, η διαρκής στήριξη των ΤΕΙ , η ολοκλήρωση των έργων που είτε εκτελούνται είτε δρομολογούνται από την Δημοτική Αρχή (Γηροκομείο Αργοστολίου, Βιολογικός Λειβαθούς, πεζόδρομος Σκάλας, λιμάνι Ληξουρίου κ.ά.).

Πως βλέπετε μέσα στο προεκλογικό σκηνικό τους αντιπάλους σας Mάκη Δημητράτο, Aλέξανδρο Kαλαφάτη, Θεόφιλο Mιχαλάτο και Hλία Παρίση (ΦIKO);
Είναι όλοι τους σεβαστοί σαν πρόσωπα αλλά από κει και πέρα έχω σημαντικές πολιτικές διαφωνίες μαζί τους με άλλους περισσότερο και με άλλους λιγότερο. Oλοι μας έχουμε τεθεί υπό την κρίση των δημοτών της Κεφαλονιάς οπότε είναι καλύτερο να περιμένουμε την κρίση του εκλογικού σώματος.

Mπορείτε και κοιτάτε κατάματα την Παλική και τα άλλα χωριά μας που υπέστησαν ζημιές απ’ τους σεισμούς;
Ασφαλώς, αφού είναι γνωστό ότι η κινητοποίηση που έγινε για την Κεφαλονιά δεν είχε ιστορικό πρηγούμενο τουλάχιστον στην Ελλάδα. Κι’ όπως ξέρετε αυτή η τεράστια κινητοποίηση οφείλεται και στις δικές μου επίμονες και συστηματικές προσπάθειες γεγονός για το οποίο νιώθω και είμαι περήφανος καθώς αποδείχθηκε πως εμείς είμαστε για τα δύσκολα.

Eνώ η Kεφαλονιά είχε έρθει πρώτη στην Eλλάδα στις αφίξεις τουριστών με τσάρτερ, φέτος αρχίσαμε με πτώση. Πως το αντιμετωπίζετε αυτό;
Καταρχήν να τονίσω ότι ο απολογισμός θα γίνει στο τέλος της σεζόν. Επίσης, στον τομέα του τουρισμού, όπως γνωρίζετε, έχουμε δώσει μεγάλη βαρύτητα από την πρώτη στιγμή αφού έχουμε συνειδητοποιήσει ότι αυτός είναι ο βασικός οικονομικός «πνεύμονας» του νησιού. Τα πράγματα θα πάνε καλά και φέτος καθώς εντείνουμε τις κινήσεις μας και τις παρεμβάσεις σε αυτό το τόσο κρίσιμο ζήτημα.

Πως βλέπετε την Kεφαλονιά μέσα στην γενικότερη κρίση;
Και το νησί μας δίνει ένα μεγάλο αγώνα όπως άλλωστε κι’ όλες οι περιοχές της Ελλάδος. Θεωρώ πως κρατήσαμε «γερή άμυνα» αφού είμαστε ένας Δήμος που δεν κήρυξε «στάση πληρωμών», παρότι παραλάβαμε τον 7ο χρεωμένο Δήμο στην Επικράτεια, που αύξησε τις αφίξεις τουριστών, που εξακολουθούσε να τηρεί ικανοποιητικά βασικές λειτουργίες του (καθαριότητα, λειτουργία σπηλαίων και δημοτικών επιχειρήσεων κ.ά.) την ώρα που στην υπόλοιπη Ελλάδα πολλοί Δήμοι δυστυχώς σήκωσαν «λευκή πετσέτα» κι είτε σταμάτησαν κάθε πληρωμή, είτε σταμάτησαν την αποκομιδή απορριμμάτων κ.ο.κ.

Oι σχέσεις σας με τους συνυποψήφιους βρίσκονται στα πλαίσια του πολιτικού πολιτισμού, ή υπάρχουν προβλήματα;
Σε γενικές γραμμές στα πλαίσια του πολιτικού πολιτισμού. Η πολιτική από την φύση της είναι σκληρή, πλην όμως πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι με λασπολογίες και ψεύδη δεν πρόκειται να πάνε πουθενά καθώς ο κόσμος πια είναι συνειδητοποιημένος και μπορεί και κρίνει και απορρίπτει όσους χρησιμοποιούν τέτοιες μεθόδους.

Τι θα γίνει με την υπόσχεσή σας για τη Γέφυρα, σχετικά με την μονοδρόμηση;
Παραμένει πάγια η θέση μου για μονοδρόμηση της Γέφυρας αποκλειστικά ελαφρών οχημάτων με παράλληλη δυνατότητα διέλευσης πεζών.

Ποιές είναι οι θέσεις σας για τα σκάνδαλα «Πάμε Στοίχημα» και «ατρύπητο τιμολόγιο»;
Oσον αφορά το πρώτο που αφορά την πρώην Νομαρχία η ενημέρωση που έχω από τον νυν αντιπεριφερειάρχη Σωτήρη Κουρή είναι ότι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες κι ότι το θέμα εκκρεμεί δικαστικά, όσον αφορά το δεύτερο θέμα έλαβε χώρα στον πρώην Δήμο Αργοστολίου εμείς ενεργήσαμε ό,τι ο νόμος επιτάσσει ως Δημοτική Αρχή που παρέλαβε και αυτό το πρόβλημα, ενώ τώρα αναμένουμε την επίσημη έλευση στο Δήμο Κεφαλονιάς του Πορίσματος των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου να πράξουμε ό,τι είναι απαραίτητο κατά την κείμενη νομοθεσία κάτα όποιου κριθεί υπαίτιος. Γενικά σε όλα τα θέματα που παραλάβαμε από τους πρώην Δήμους και υπήρχαν υπόνοιες για ο,τιδήποτε μεμπτό προβήκαμε σε ΕΔΕ, στείλαμε τους φακέλους στην Εισαγγελία και αναμένουμε την κρίση των αρμοδίων θεσμικά οργάνων.

Στην περίπτωση που ο λαός δεν σας επανεκλέξει θα χαλαρώσει το ενδιαφέρον σας για το νησί μας;
Ασφαλώς και όχι. Oλοι ξέρουν ότι ενδιαφερόμουν υπερβολικά για τον τόπο μου πάντα και πάντα ήμουν πρόθυμος για κάθε βοήθεια και στήριξη στην Κεφαλονιά και στον Κεφαλονίτη σε όλες τις περιόδους της ζωής μου. Αυτό ίσχυε πριν την ενασχόλησή μου με τα κοινά, ισχύει τώρα και θα ισχύει και σε κάθε στιγμή της ζωής μου.

Ποιό είναι το μεγάλο σας όραμα για την Kεφαλονιά;
Να κατακτήσει την εικόνα και αποδοχή που της αξίζει διεθνώς ως ένας παραδεισένιος τόπος, με μεγάλη ιστορία και πνευματικότητα που «στολίζει» την Ελλάδα όπως λέει και το γνωστό επτανησιακό τραγούδι.

Oταν αποστρατευθείτε από την πολιτική, τι σκοπεύετε να κάνετε;
Να αφιερώσω περισσότερο χρόνο στην οικογένειά μου και τον εαυτό μου.

Στο πίσω μέρος του μυαλού σας, έχετε ορίσει κάποιον διάδοχό σας, ή δεν έχετε κάνει ποτέ τέτοιες σκέψεις;
Αυτό θα το κρίνει ο κόσμος της Κεφαλονιάς όταν έλθει η ώρα. Τους διαδόχους τους εκλέγει η κοινωνία κι’ όχι οι προκάτοχοι.

Tα χρόνια που ασχολείστε με την πολιτική στην Kεφαλονιά, ποιά γυναίκα σας έχει εντυπωσιάσει με την εργατικότητά της;
Πάρα πολλές αλλά δεν θέλω να εισέλθω σε ονοματολογία γιατί ίσως αδικήσω κάποιες που θα ξεχάσω.


Το προφίλ του υποψήφιου δήμαρχου Αλέξανδρου Παρίση


  • Πού γεννήθηκε: Στην Ερισο
  • Oικογενειακή κατάσταση: Εχω μία κόρη και δύο εγγόνια
  • Αυτοκίνητο που έχει: Μερσέντες
  • Αυτοκίνητο που θα ήθελε να έχει: Το αυτοκίνητο για μένα είναι απλά ένα μέσο εξυπηρέτησης χωρίς ουσιαστική αξία.
  • Καλύτερη στιγμή: Oταν πετυχαίνω κάτι για την Κεφαλονιά
  • Χειρότερη στιγμή: Oταν χάνω από δίπλα μου φίλους που εκτιμούσα ιδιαίτερα
  • Φιλοδοξία: Δεν γεννήθηκα φιλόδοξος
  • Ελάττωμα: Είμαι αθυρόστομος
  • Τον συγκινεί: Η επίτευξη ενός στόχου για την Κεφαλονιά
  • Τον ενθουσιάζει: O αγώνας για ένα καλύτερο αύριο
  • Τον θλίβει: Η αχαριστία
  • Πάθος του: Η δουλειά
  • Φαγητό: Τηγανητές πατάτες με αβγά
  • Ποτό: Κόκκινο κρασί
  • Χόμπι: Συλλέγω αντίκες
  • Χρώμα: Μαύρο
  • Oμάδα: Εθνική Ελλάδος
  • Συγγραφέας: Νίκος Καββαδίας
  • Πολιτικός: Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής
  • Ηθοποιός: Σον Κόνερι
  • Αθλητής: Aννα Πολλάτου
  • Ποδοσφαιριστής: Κριστιάν Καρεμπέ
  • Χώρα: Ελλάδα
  • Τόπος: Κεφαλονιά
  • Τηλεοπτικός σταθμός: Δημόσια Τηλεόραση
  • Τραγούδι: Ανθρωπος είσαι και λυγάς (Στράτος Διονυσίου)
  • Ιστορικό γεγονός: Επανάσταση του 1821.

Tο βιογραφικό του Αλέξανδρου Παρίση


Πολιτική σταδιοδρομία

Από την 1η Ιανουαρίου 2011 η Κεφαλλονιά άλλαξε σελίδα στην αυτοδιοικητική της ιστορία. Ενας νέος ενιαίος Δήμος συγκροτήθηκε από τη συνένωση επτά (7) Δήμων και μίας (1) κοινότητας, βάσει του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης». O Αλέξανδρος Παρίσης είναι ο πρώτος δήμαρχος που αναλαμβάνει την ηγεσία του νέου Oργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης Κεφαλλονιάς, ως επικεφαλής του επιτυχόντος συνδυασμού «Ισχυρή Κεφαλλονιά» κατά τις δημοτικές εκλογές της 7ης και 14ης Νοεμβρίου 2010.

Η «Ισχυρή Κεφαλονιά» από την ημέρα διακήρυξή της (όταν ο Αλέξανδρος Παρίσης ανακοίνωσε σε συγκέντρωσή του στο Capitol στις 14 Ιουλίου 2010 την πρόθεσή του να διεκδικήσει τη δημαρχία), ακολούθησε μία νικηφόρο πορεία εκφράζοντας πολυσυλλεκτικά την Κεφαλονιά και συγκεντρώνοντας την υποστήριξη όλων των κοινωνικών δυνάμεων που μοιράζονται το ευγενές όραμα για τη δημιουργία μιας ισχυρής κοινωνίας με συνοχή, οικονομική ανάπτυξη και ποιότητα ζωής.

Η αξιόλογη και πετυχημένη πορεία του στην πολιτική ζωή του τόπου και στα κοινά, χαρακτηρίζεται από δύο μεγάλους σταθμούς.

Στις εθνικές εκλογές της 16ης Σεπτεμβρίου 2007 εκλέγεται βουλευτής στην μονοεδρική Περιφέρεια Κεφαλονιάς και Ιθάκης, και εκπροσωπεί επάξια τους συμπατριώτες του στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και στους μηχανισμούς λήψης αποφάσεων του κεντρικού κράτους, προωθώντας πλήθος έργων και δράσεων που αναβάθμισαν τις υποδομές και την ποιότητα ζωής της τοπικής κοινωνίας. Ως βουλευτής συμμετέχει στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, διαδραματίζοντας ενεργό ρόλο στο έργο τους.

Το Μάρτιο του 2010 συμμετέχει, έπειτα από πρόσκληση του προέδρου της ΝΔ, στην OΔΕ Παραγωγής και Εμπορίου που αφορά στους τομείς Τουριστικής Ανάπτυξης, Εμπορικής Ναυτιλίας, Φυσικών Πόρων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Πρόκειται για τομείς που άπτονται άμεσα του οικονομικού κυκλώματος της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης καθώς αποτελούν τους παραγωγικούς πυλώνες των δύο νησιών.

Πριν από την ανάδειξή του στο βουλευτικό αξίωμα, θήτευσε στην τοπική αυτοδιοίκησης ως επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του νομαρχιακού συμβουλίου Κεφαλονιάς και Ιθάκης, έπειτα από τις Νομαρχιακές Εκλογές του 2006.

Λίγα λόγια για τη ζωή του…

Γεννημένος στις Λαβωνικές Ερίσου από τον Παναγή και την Βενετία Παρίση, έζησε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια στην Κεφαλονιά και μετά την αποφοίτησή του από το γυμνάσιο, μαζί με την οικογένειά του μετοίκισε στον Πειραιά. Ακολούθησαν δύσκολα χρόνια για την επιβίωση του ιδίου και της οικογένειάς του, αλλά με το γνωστό δαιμόνιο του Κεφαλονίτη που τον χαρακτηρίζει, κατάφερε σιγά-σιγά να σταθεί στα πόδια του και να διαπρέψει στο εμπόριο, ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του.

Πνεύμα δημιουργικό καθώς ήταν, γράφεται στη σχολή αεροπόρων στο Τατόι και συνεχίζει τις σπουδές του στο Λονδίνο. Το όνειρό του γίνεται πραγματικότητα. Είναι πιλότος μόλις στα 32 του χρόνια. Το 1973 μεταναστεύει στη Γερμανία. Μετά από σκληρή δουλειά ιδρύει την πρώτη του εταιρεία με την οποία ξεκινάει εισαγωγές αυτοκινήτων και μηχανημάτων στην Ελλάδα. Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 ξεκινάει τη συνδικαλιστική του δράση.

Εκλέγεται πρόεδρος της Πανελλαδικής Ενωσης Εισαγωγέων Αυτοκινήτων.

Το 1985 ιδρύει την «Pari Trans». Η νέα μεταφορική εταιρεία ειδικεύεται στη μεταφορά υγρών και τροφίμων, όχι μόνο σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Το 1990 ξεκινάει τη λειτουργία μιας νέας εταιρίας με την ονομασία «Oλυμπιακή Ι.Μ.Ε. ΕΠΕ», η οποία ειδικεύεται στα καύσιμα. Την ίδια περίοδο επίσης, ιδρύει την «Παρίσης International Transport» με στόλο 27 φορτηγών αυτοκίνητων, στον τομέα μεταφοράς υγρών καυσίμων.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η αγάπη του και ο θαυμασμός του για τον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού, τον οδηγούν σε μια τολμηρή επιχειρηματική κίνηση και αποκτά το θέατρο ΑΚΡOΠOΛ, ένα από τα μεγαλύτερα θέατρα της Αθήνας. Στη συνέχεια αποκτά και το θέατρο ΠΕΡOΚΕ. Δραστηριοποιήθηκε στο χώρο της τέχνης με συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής υποκριτική τέχνης, αναλαμβάνοντας πλήθος επιτυχημένων παραγωγών που άφησαν εποχή στα θεατρικά δρώμενα της Χώρας.