Εξι ιεράρχες από τις Ηνωμένες Πολιτείες θα συμμετάσχουν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο

Ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος

Εξι ιεράρχες από τις Ηνωμένες Πολιτείες θα συμμετάσχουν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο η οποία θα συνέλθει τον Ιούνιο υπό την Προεδρία του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο στη Θεολογική Ακαδημία στο Κολυμπάρι Χανίων της Κρήτης.

Ο Αρχιεπίσκοπος Γέρων Αμερικής κ. Δημήτριος, ο Ντένβερ κ. Ησαΐας, Ατλάντας κ. Αλέξιος, ο Ντιτρόϊτ κ. Νικόλαος, ο Αγίου Φραγκίσκου κ. Γεράσιμος, και επίσης και ο Μητροπολίτης Δαρδανελλίων κ. Νικήτας, ο οποίος δεν ανήκει μεν οργανικά στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής, αλλά είναι ο διευθυντής του Αθηναγορείου Ινστιτούτου Ορθόδοξης Θεολογίας στην Καλιφόρνια. Είναι ο πρώην Μητροπολίτης Χονγκ Κονγκ και σήμερα βασικά είναι τιτουλάριος.

Το Πρόγραμμα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου
Οι Προκαθήμενοι των Ορθοδόξων Εκκλησιών και τα Μέλη της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου θα αφιχθούν στα Χανιά, την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016. Το Σάββατο 18 Ιουνίου 2016 (Ψυχοσάββατο), στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Κισσάμου, θα τελεσθεί Πατριαρχική Θεία Λειτουργία εις μνήμην των κεκοιμημένων Προπατόρων.
Την ίδια μέρα, μετά την άφιξη των Προκαθημένων στο Ηράκλειο, την έδρα της Εκκλησίας Κρήτης, στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Αγίου Τίτου, στις 6:30 μ.μ., θα τελεσθεί η επίσημη υποδοχή, η Δοξολογία και ο Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός της εορτής της Πεντηκοστής.

Την Κυριακή της Πεντηκοστής, 19 Ιουνίου 2016, θα τελεσθεί το Συλλείτουργο των Προκαθημένων στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Μηνά Ηρακλείου, παρουσία του προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου. Από τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος 20 Ιουνίου έως και το Σάββατο 25 Ιουνίου 2016, οι εργασίες της Συνόδου θα πραγματοποιηθούν στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης, στο Κολυμπάρι Χανίων, και θα καταλήξουν πανηγυρικά κατά την Κυριακή των Αγίων Πάντων 26 Ιουνίου 2016, με συλλείτουργο των Προκαθημένων στον Ιερό Ναό Αγίων Πέτρου και Παύλου Χανίων.SYNODOS KRHTHS 1

Η Ιερά Σύνοδος της Ημιαυτόνομης Εκκλησίας της Κρήτης εξέδωσε ειδική εγκύκλιο στην οποία, ανάμεσα τα άλλα, αναφέρει πως «μπροστά σε αυτό το μεγάλο γεγονός, -της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου – προτρέπομε και παρακαλούμε να προσεγγίσουμε όλοι μαζί, πρωτίστως με την προσευχή και την αγάπη μας, την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο. Να εντείνουμε την παράκλησή μας στον Τρισάγιο Θεό να δώσει πλούσιο τον φωτισμό και την χάρη του σε όλα τα μέλη της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Να βρεθούμε όπου είναι εφικτό και επιτρεπτό, όλοι μαζί και να διατρανώσουμε σε ολόκληρο τον κόσμο τη δύναμη της πίστης και της πατρώας ανεπιτήδευτης ευσέβειας, που παραλάβαμε από τους Προπάτορές μας ως «ιερά παρακαταθήκη».

Στην εγκύκλιο παρατίθεται η θεματολογία της Συνόδου ως εξής: «Τα θέματα, τα οποία θα εξετάσει η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος είναι τα εξής: α) Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπό χριστιανικό κόσμο, β) Το μυστήριο του Γάμου και τα κωλύματά του, γ) Το αυτόνομο και ο τρόπος ανακηρύξεώς του, δ) Η σπουδαιότητα της νηστείας και η τήρησή της σήμερα, ε) Η αποστολή της Εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο, στ) Η Ορθόδοξη Διασπορά.

Ασφαλώς, υπάρχουν και άλλα θέματα και σύγχρονα προβλήματα, τα οποία ενώ είναι σοβαρά δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο προς συζήτηση, επειδή απαιτούνται περαιτέρω προσπάθειες, μέσα από πανορθόδοξη συνεργασία και διάλογο, ώστε να γίνει εφικτή η αντιμετώπισή τους στο μέλλον».
Σε άλλο σημείο αναγράφεται πως «η σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας αποτελεί αυθεντική προέκταση του τρόπου ύπαρξης της Εκκλησίας.

«Η Ορθοδοξία είναι η Εκκλησία της συνοδικότητος», αναφέρει η πρόσφατη σχετική Πατριαρχική και Συνοδική Εγκύκλιος της Μητρός Εκκλησίας. Το Συνοδικό Πολίτευμα της Εκκλησίας θεμελιώθηκε κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, όταν οι Απόστολοι σύμφωνα με την προτροπή του Κυρίου «ήσαν άπαντες ομοθυμαδόν επί το αυτό» (Πραξ. 2, 1), αναμένοντες την έλευση του Παναγίου Πνεύματος. Αυτή η παρακαταθήκη επιβεβαιώθηκε και αναδείχθηκε κατά την Αποστολική Σύνοδο στα τέλη του έτους 48 μ.Χ. και στη συνέχεια αναπτύχθηκε και καθιερώθηκε με τις επτά μεγάλες Οικουμενικές Συνόδους.

Εάν μελετήσουμε οποιαδήποτε πτυχή της Εκκλησιαστικής ζωής θα διαπιστώσουμε ότι ο συνοδικός θεσμός είναι συνυφασμένος με την ίδια την Εκκλησία, μέσα στην οποία ορθοτομείται η πίστη, λαμβάνονται κρίσιμες Αποφάσεις, ανακεφαλαιώνεται η Ιερή Παράδοση και εν τέλει μαρτυρείται ότι το Αγιο Πνεύμα «όλον συγκροτεί τον θεσμό της Εκκλησίας» (Ιδιόμελο της Πεντηκοστής).
Στις Συνόδους της Εκκλησίας μετέχουν και λαμβάνουν τις Αποφάσεις οι Επίσκοποι της Εκκλησίας, ως προεστώτες της Θείας Λειτουργίας, ως επί κεφαλής και εκφραστές των Τοπικών Εκκλησιαστικών Κοινοτήτων.

Την ορθότητα των Αποφάσεων των εκάστοτε Συνόδων επικυρώνει κατά τον Αγιο Μάξιμο τον Ομολογητή «η ευσεβής πίστις» και «η ορθότης των δογμάτων», με κριτήριο τη διδασκαλία της Αγίας Γραφής και την Ιερή Παράδοση της Εκκλησίας. Θεματοφύλακας της Ορθοδοξίας και της ορθοπραξίας, δηλαδή της ορθής Πίστης και του ορθού τρόπου λειτουργίας της Εκκλησίας, είναι ολόκληρο το πλήρωμα της Εκκλησίας».

Aπό συλλείτουργο των Προκαθημένωn Ορθοδόξων Εκκλησιών.

SYNAXH - BARTHOLOMEW -ORTHODOXIAS 5

(thebest.gr)