«Αδιαφορούν για τις ζωές μας»

Γ. Βαρούχας

Στις 31 Μαΐου του 2007 ο αυστραλός οδηγός της Φόρμουλα Ένα, Μαρκ Γουέμπερ, επισκέφτηκε τη χώρα μας με προορισμό την Πάτρα και προκειμένου να συμμετέχει σ’ ένα διαφημιστικό που αφορούσε τη διάσχιση της γέφυρας που συνδέει το Ρίο με το Αντίρριο. Προσγειώθηκε λοιπόν στην Αθήνα και ξεκίνησε οδικώς για Πάτρα. Μέχρι την Κόρινθο όλα έβαιναν καλώς! Όταν όμως ξεκίνησε εκείνο το κομμάτι της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών με τη μιάμιση λωρίδα(!) και τις κορίνες των υποτιθέμενων έργων που μας στοίχειωναν για πολλές δεκαετίες (Σ.τ.Σ.: μέχρι τότε ήταν ακόμη άφτιαχτο), τρομοκρατήθηκε και έδωσε εντολή στον οδηγό να «κολλήσει» πίσω από ένα λεωφορείο για το υπόλοιπο της διαδρομής μέχρι την Πάτρα…

Όταν με το καλό και με την τύχη τα κατάφερε και έφτασε στην Πάτρα, απαίτησε από τους διοργανωτές να επιστρέψει πίσω στην Αθήνα κατά την αναχώρησή του με ελικόπτερο χρησιμοποιώντας την παροιμιώδη φράση: «Δεν είμαι ηλίθιος»! Και έτσι έγινε…

Δεκατρία χρόνια μετά και ενώ η Κορίνθου-Πατρών έχει ολοκληρωθεί με τα γνωστά σε όλους μας ευεργετήματα, το τμήμα της Πατρών-Πύργου παραμένει ως εφιάλτης και εν δυνάμει θανάσιμος κίνδυνος για όλη την ευρύτερη περιοχή και τους διερχόμενους οδηγούς. Ειδικά οι νομοί Αχαΐας, Ηλείας, Κεφαλληνίας και Ζακύνθου βρίσκονται σε συνεχή αναστάτωση καθώς διεξάγουν ψηφίσματα που απαιτούν την άμεση ολοκλήρωση του έργου, ενώ κορύφωση αυτής έντασης αποτέλεσε ο πρόσφατος αποκλεισμός του εθνικού δικτύου από το Δήμο Πατρέων και το Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης με αφορμή των θάνατο των δύο εκπαιδευτικών σε τροχαίο(υπηρετούσαν στα Λεχαινά και επέστρεφαν στην Πάτρα).

Δυστυχώς όμως παρόλες τις κινητοποιήσεις και τη διαχρονική προσβολή προς το λαϊκό αίσθημα και τη δημόσια ασφάλεια απ’ τις κυβερνήσεις των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που άφηναν αυτήν την καρμανιόλα σε εκκρεμότητα, δε διαφαίνεται κανένα φως στο τούνελ. Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών (Σπίρτζης) και η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α., είχε ξεκινήσει την αναγκαία υλοποίηση του έργου μετά από την έγκριση και τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για να επιτευχθεί αυτή η έγκριση έγιναν μεγάλες προσπάθειες με συστηματική και μεθοδική προσέγγιση.

Ωστόσο, η απόφαση της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών της κυβέρνησης Μητσοτάκη για πάγωμα των εργασιών που βρισκόντουσαν εν εξελίξει και η υποβολή νέου αιτήματος για απευθείας ανάθεση του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου στην «Ολυμπία Οδό», είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα οδηγήσει αυτό το χιλιοβασανισμένο μα και κρίσιμο έργο σε νέες περιπέτειες και, μοιραία, σε νέες καθυστερήσεις. Καθυστερήσεις που δεν έχουμε την πολυτέλεια να υποστούμε…