Για πρώτη φορά τέθηκε θέμα στο ΣΑΣ για χρηματοδότηση της γραμμής Σάμης

Για πρώτη φορά στα ακτοπλοϊκά χρονικά της Κεφαλονιάς και Ιθάκης, στη χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το Υπουργείο Ναυτιλίας, έθεσαν θέμα την αναγκαιότητα χρηματοδότησης της ιστορικής γραμμής Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα, προκειμένου να διατηρηθεί ανοικτή ολοχρονικά, με καθημερινή δρομολόγηση πλοίου!

Χθες στο ΣΑΣ αναβλήθηκε η συζήτηση όλων των θεμάτων που αφορούσαν την Κεφαλονιά, την Ιθάκη και τη Ζάκυνθο, με κυρίαρχη αιτιολογία την τύχη της ακτοπλοϊκής γραμμής Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα, αφού για πρώτη φορά τέθηκε η μερική χρηματοδότηση  της γραμμής (δίκην άγονης), η οποία περιλαμβάνεται στην προκήρυξη του επαναληπτικού ανοικτού δημόσιου διεθνή μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών, για το χρονικό διάστημα μέχρι 31/10/2019, για τις οποίες δεν εκφράστηκε κανένα επιχειρηματικό ενδιαφέρον κατά τον διαγωνισμό της 6ης Αυγούστου 2018!

Nα σημειωθεί ότι μέχρι 31/10/2018 στη γραμμή θα δραστηριοποιείται πλοίο της Kefalonian Lines, μετά από διαβουλεύσεις της Εταιρείας και του εκπροσώπου της και αντιδημάρχου Κεφαλονιάς Διονύση Λυκούδη, για την δέσμευση της οικογενειακής του Ναυτιλιακής Εταιρείας για δραστηριοποίηση της γραμμής για πέντε χρόνια και με ειδικούς όρους την 2ωρη απόσταση των δρομολογίων της Ionian Group από τα δρομολόγια της Kefalonian Lines, που μέχρι τώρα δεν έχει γίνει.

Στο μεταξύ, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν, ότι στο χθεσινό ΣΑΣ κατατέθηκαν από την Kefalonian Lines τα οικονομικά ντεζαβαντάζ της γραμμής, και, όπως ειπώθηκε, έστω και η μερική χρηματοδότηση θα συμβάλλει στην “θεραπεία” της, ενώ αναμένεται από πλευράς Υπουργείου Ναυτιλίας να επισπεύσει άμεσα τις διαδικασίες του διαγωνισμού.

Ο διαγωνισμός αφορά αρκετές γραμμές σε όλη τη Νησιωτική Ελλάδα, και πρέπει εντός του Οκτωβρίου να συνεδριάσει εκ νέου το ΣΑΣ και να αποφασιστούν τα αιτήματα δρομολογίων για όλες τις ακτοπλοϊκές μας γραμμές, έτσι ώστε να παραμείνει “ανοικτή” η γραμμή Ιθάκη-Πάτρα-Σάμη και τη νέα δρομολογιακή περίοδο, από 1/11/18 έως 31/10/19.

Να σημειωθεί ότι πλέον δεν τίθεται θέμα 5ετίας, όπως κατ’ επανάλειψη είχε δεσμευθεί ο κ. Λυκούδης, αφού το Υπουργείο επαναλαμβάνει  κάθε χρόνο αυτούς τους διαγωνισμούς για χρηματοδότηση των “ειδικών-άγονων” γραμμών, άρα και η γραμμή της Σάμης θα δημοπρατείται στο εξής κάθε χρόνο εκ νέου!