Όπως σε όλους είναι γνωστό, η παραλιακή ζώνη της Σάμης είναι η ραχοκοκαλιά και βασικός πυλώνας της οικονομικής δραστηριότητας της πόλης μας.
Αυτή όμως δυστυχώς έχει γίνει για τους επαγγελματίες μια «γκρίζα ζώνη» που τους έχει στοιχήσει και οικονομικά με την επιβολή προστίμων και αναδιατάξεων χώρου και κατασκευών, αλλά και ψυχικά, έχοντας πάντοτε το φόβο της καταδίωξης και της μη σαφής οριοθέτησης κανόνων, αρχών και λειτουργίας του χώρου αυτού.
Έτσι έχουμε ως αποτέλεσμα τα τεράστια χρηματικά επιβληθέντα πρόστιμα από διάφορους φορείς που εμπλέκονται με την παραλιακή ζώνη όπως την Κτηματική Υπηρεσία, το Λιμενικό Ταμείο, το Λιμεναρχείο, καθώς και των διασυρμό μας στα Δικαστήρια και στις Ανακριτικές Αρχές Λιμεναρχείου για κάθε υπόθεση της «γκρίζας ζώνης».
Το Λιμενικό Ταμείο που είναι αρμόδιο για τη χρήση της ζώνης αυτή, έχει αποδειχθεί ανίκανο να μπορεί να φέρει σε μια κανονικότητα και λειτουργικότητα τον χώρο αυτό.
Παρότι είναι οργανισμός που έχει τεράστια έσοδα από όλους τους εμπλεκόμενους γύρω από το λιμάνι επιχειρηματίες, επιτηδευματίες, πλοία, κότερα, κ.α. τα δε έσοδα είναι ανταποδοτικά για το μέρος που εισπράττονται , η οργάνωση του και η απόδοση του είναι πολύ κάτω του επιβεβλημένου.
Δεν έχει καλή συνεργασία με τους άλλους φορείς που εμπλέκονται με την παραλιακή αυτή ζώνη (Κτηματική – Λιμεναρχείο) και αυτό φαίνεται από τα πρόστιμα και από το «μπάχαλο» που έγινε με τους επαγγελματίες που έχουν τις επιχειρήσεις τους στην παραλία.
Δεν λειτουργεί επαγγελματικά για την διευθέτηση και σωστή λειτουργία όσο αναφορά την έλευση και παραμονή σκαφών στο λιμάνι μας.
Αδυνατεί να δώσει λύσεις για την σωστή εξυπηρέτηση των σκαφών όπως W.C., πλυντήρια, πετρελεύσεις , κλπ. Όπως αρμόζει σε λιμάνια με βασικές εξυπηρετήσεις.
Αποτέλεσμα να γίνονται πετρελεύσεις ανάμεσα από τα καθίσματα που φιλοξενούν κόσμο χωρίς καμία προφύλαξη, νερά από βρύσες να τρέχουν ανεξέλεγκτα, τσακωμούς με τα πληρώματα για τη θέση δεσίματος, φωτισμός σχεδόν ανύπαρκτος, ιδιαίτερα στο μόλο Τ, έλλειψη φανού εισόδου Λιμένος (πράσινο), έλλειψη σήμανσης για κάδους απορριμμάτων και άλλων αναγκών, καμία γραπτή ενημέρωση στα πληρώματα των σκαφών για τις ευκολίες τους και τις υποχρεώσεις τους με την χρήση φυλλαδίων, σε κακή κατάσταση οδόστρωμα, παγκάκια και άλλα πολλά που δείχνουν ότι η παραλιακή ζώνη της Σάμης είναι τριτοκοσμική.
Αυτό που έγινε καραμέλα στο στόμα του κάθε προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, είναι το τάξιμο κάθε φορά του εκάστοτε νέου επερχόμενου Προέδρου για την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης μας.
Αμέτρητες φορές πήγαμε ως Σύλλογος στο γραφείο τους και πάντοτε μας έδειχναν σε τοπογραφικά τα έργα που θα υλοποιούσαν σε κοντινό χρονικό διάστημα από το 2015-16. Έχουν περάσει τρείς Πρόεδροι και ένας Αντιπρόεδρος που ο καθένας τους μας έταζε λαγούς και πετραχήλια, για νέες πλακοστρώσεις, για παγκάκια, για ποδηλατοδρόμια, για πλατείες, για θέατρα, για δέντρα, για πίλαρ, και άλλα πολλά.
Αποκορύφωμα της ανικανότητας – αδράνειας είναι η μη έγκριση αδειών για πεζοδρόμηση του Παραλιακού Χώρου δύο χρόνια και πάμε για Τρίτη σεζόν.
Όλα θα γινόντουσαν άμεσα και στην επόμενη σεζόν – όλα θα ήταν έτοιμα, έτσι πέρασε το 2017, το 2018 και τώρα ήρθε το 2019 με τα ίδια προβλήματα και τις ίδιες υποσχέσεις από τον τωρινό Πρόεδρο.
Πλέον όλα μάταια. Το Λιμενικό Ταμείο είναι λίγο και ανίκανο να διαχειριστεί την αποκατάσταση της παραλιακής ζώνης. Χρειάζεται άλλο φορέα τεχνοκρατικό για την διευθέτηση και οργάνωση του λιμανιού.
Το Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Σάμης