Θέλετε καλή υγεία, μακροζωία, καλές σχέσεις, δημιουργικότητα, αυτοεκτίμηση;

Γράφει ο ΠANAΓHΣ METAΞATOΣ
Πρόεδρος Eνωσης Aγροτουρισμού Iονίου, Aντιπρόεδρος ΣEAΓE, Mέλος Δ.Σ. ΣEEΔΔE, Kαθηγητής της Mεθόδου SILVA

Εχετε αναρωτηθεί αν είστε αισιόδοξος ή απαισιόδοξος άνθρωπος; Λίγοι είναι αντικειμενικοί και ξεκάθαροι σε αυτό.

Η ζωή παρουσιάζει τα ίδια περίπου προβλήματα στον αισιόδοξο και στον απαισιόδοξο. Η διαφορά είναι ότι ο αισιόδοξος τα βλέπει και τα αντιμετωπίζει σαν παροδικά, ενώ ο απαισιόδοξος σαν μόνιμα.

Σε μελέτη που έγινε με βάση έρευνα σε 200 αποφοίτους του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ επί 35 ολόκληρα χρόνια και αφορούσε την υγεία, και την ψυχολογική τους κατάσταση, βρέθηκε ότι οι απαισιόδοξοι είχαν προβλήματα υγείας πιο νωρίς και πιο πολλά από τους αισιόδοξους.

Ακόμη οι απαισιόδοξοι ήταν πιο ευάλωτοι στην κατάθλιψη και ήταν λιγότερο δημιουργικοί σύμφωνα με τα ταλέντα τους Selligman.

Οι αλλαγές αντιμετωπίζονται εντελώς διαφορετικά από τους δύο. Για τους απαισιόδοξους η αλλαγή είναι απειλή και αντιστέκονται σε αυτήν, ενώ οι αισιόδοξοι τη βλέπουν και σαν ευκαιρία για κάτι καινούριο. Την θεωρούν ακόμη και εξέλιξη.

Στη Μέθοδο Silva χρησιμοποιούμε σαν απάντηση, όταν κάποιος μας ρωτά: Τι κάνεις; Όλο και καλύτερα.

Θεωρούμε ότι είναι μονόδρομος, ακόμη και αν έχουμε κάποια δυσκολία. Είναι μονόδρομος, δεν έχουμε επιλογή. Το μήνυμα στον εγκέφαλο μας είναι αναγκαίο να είναι θετικό, διαφορετικά θα δημιουργήσουμε στρες και αμυντικές συμπεριφορές που είναι συνήθως, εγωκεντρικές, συντηριτικές και δημιουργούν αρνητική προσδοκία (περιμένεις το χειρότερο).

Προσέξτε την συμπεριφορά σας και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείτε γιατί σας παρακολουθούν μια σειρά ανθρώπων που επηρεάζονται από εσάς, (παιδιά, σύντροφοι, συνάδελφοι, γείτονες, φίλοι κ.λπ.)

Συνειδητοποιείστε ότι η πραγματικότητα ερμηνεύεται (τα γεγονότα) από τον καθέναν ανάλογα με τα «φίλτρα» (πεποιθήσεις, πιστεύω) που είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό συνειδητό του και προγραμματίζουν ανάλογα τον εγκέφαλο (κομπιούτερ) να αντιδρά σύμφωνα με αυτά.

Αν έχει «μαύρα» φίλτρα σκούρα θα τα βλέπει. Αν αλλάξει τα φίλτρα αλλάζει την εντύπωση.

Η αισιόδοξη στάση σαν επιλογή είναι θετική προσδοκία (περιμένει το καλύτερο) δημιουργεί συνήθεια και τα μακροπρόθεσμα κέρδη αποδεδειγμένα είναι: Καλύτερη υγεία, μακροζωία, δημιουργικότητα, καλύτερες σχέσεις, αυτοεκτίμηση. 

Αλλάξτε τα «φίλτρα» λοιπόν αν χρειάζεται για να «τρέχει» η ζωή σας, όπως αξίζετε.

Σας εύχομαι να είστε όλο και Καλύτερα.