Μεγάλη κόντρα για τον ΦΟΔΣΑ!

Από την “ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά” εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Είναι προφανές ότι στην περίπτωση του ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων ισχύει απολύτως και κυριολεκτικά η ρήση «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα».

Κυβέρνηση και ΠΙΝ μετέρχονται κάθε μέσο προκειμένου να επιτύχουν τον στόχο που συνοδεύει την ίδρυση του διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ. Στόχος που δεν είναι άλλος από την πλήρη παράδοση της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων (κατασκευή εργοστασίων και πολυετής λειτουργία)  σε συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα.

Ο κατάλογος των παρατυπιών και παρανομιών που διαπράττονται από την διοίκηση Κράτσα με τις οδηγίες Γραφάκου και την εποπτεία της κυβέρνησης είναι μεγάλος και αυξάνεται συνεχώς.

  • Οι γενικές συνελεύσεις του φορέα είναι παράτυπες καθώς η περιφερειάρχης δεν ζήτησε και δεν έλαβε ποτέ την έγκριση από το Περιφερειακό Συμβούλιο για την εκπροσώπηση των μετοχών της ΠΙΝ, όπως απαιτείται.
  • Η σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του φορέα είναι παράνομη για δύο λόγους: Πρώτον γιατί, ενώ στην σύνθεση του έπρεπε να συμμετέχει υποχρεωτικά ένας δήμαρχος από κάθε περιφερειακή ενότητα, εκπροσωπούνται μόνο οι τρείς από τις πέντε ενότητες. Δεύτερον γιατί οι δύο αντιπεριφερειάρχες που συμμετέχουν δεν επελέγησαν από το Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο υποτίθεται ότι εκπροσωπούν,αλλά τοποθετήθηκαν με απόφαση της περιφερειάρχη.
  • Ο νομικός σύμβουλος του φορέα προσλήφθηκε και αμείβεται παρανόμως, ως ήδη αμειβόμενος με άλλη σύμβαση από δημόσιο φορέα.
  • Η προγραμματική σύμβαση του ΦΟΔΣΑ με την ανώνυμη εταιρεία ΔΙΑΔΥΜΑ της Κοζάνης προκειμένου αυτή να υλοποιήσει, χωρίς διαγωνισμό και μάλιστα με αμοιβή, το έργο της κατασκευής των δύο εργοστασίων σε Κέρκυρα και Κεφαλονιά, αντί της δωρεάν υλοποίησης από τις τεχνικές υπηρεσίες των αντίστοιχων δήμων, συνιστά καταχρηστική διαδικασία σε βάρος του δημοσίου χρήματος.
  • Η συνεργασία του ΦΟΔΣΑ Ιονίων, κατόπιν άνωθεν εντολής, με την ΔΙΑΔΥΜΑ, συνιστά κραυγαλέα παραβίαση των κανόνων διαφάνειας, ισονομίας και ίσων ευκαιριών που διέπουν την εκτέλεση των δημοσίων έργων στην χώρα μας, από την στιγμή που η ανώνυμη αυτή  εταιρεία της Κοζάνης, ενώ ενδύεται τον μανδύα του αυτοδιοικητικού φορέα, είναι συμβεβλημένη στο εκεί ΣΔΙΤ για 25 χρόνια με τον ένα από τους δύο μεγάλους «παίκτες» των απορριμμάτων στην Ελλάδα, αποτελώντας τον πιο στενό του συνεργάτη.
  • Η έκδοση τιμολογίων προς είσπραξη, από τον ΦΟΔΣΑ προς τους δήμους, για υπηρεσίες που δεν παρασχέθηκαν ποτέ και η εν συνεχεία ανάκλησή τους λόγω της δικαίας κατακραυγής, ενισχύει την πεποίθηση για τον «πειρατικό» χαρακτήρα του εγχειρήματος.
  • Η άρνηση των δύο δημοτικών συμβουλίων Αργοστολίου και Κερκύρας-Διαποντίων να συναινέσουν στο «προμελετημένο έγκλημα» και στην άνευ όρων υφαρπαγή της περιουσίας των πολιτών, οδηγεί σε αυταρχικές συμπεριφορές της κ. Κράτσα με εξώδικα και διόλου συγκαλυμμένες απειλές και σε παράτυπες αποφάσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
  • Η τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ του ΦΟΔΣΑ είναι αψευδής μάρτυρας για τις επιδιώξεις που υπάρχουν και τα αδιέξοδα που έχουν προκύψει από την λειτουργία του. Και μπορεί η ΠΙΝ/Κράτσα να εξέδωσε ένα πομπώδες δελτίο τύπου για τις αποφάσεις που δήθεν ελήφθησαν, δεν μπορεί όμως να αποκρύψει την πικρή αλήθεια. Γιατί είναι γεγονός ότι στην συνεδρίαση, από τα τέσσερα παρόντα μέλη, οι δυο αντιπεριφερειάρχες εκπροσωπούσαν μόνο τον εαυτό τους και όχι την ΠΙΝ και ότι αντί των πέντε δημάρχων που θα έπρεπε να εκπροσωπούν  τις αντίστοιχες περιφερειακές ενότητες ήταν παρών μόνο ένας.
  • Αποφάσεις για τα προβλήματα των δήμων και τις αρμοδιότητές τους λαμβάνονται εναπουσία των ίδιων των δήμων. Αποφάσεις για την Κέρκυρα και την Κεφαλονιά λαμβάνονται εν αγνοία και σε αντίθεση με τους νόμιμους εκπροσώπους τους.

Το εγχείρημα του διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ Ιονίων είναι καταδικασμένο σε αποτυχία.

  1. Γιατί παραβιάζει τον Χάρτη της Αυτοδιοίκησης στην χώρα, όπως άλλωστε επισημαίνει και η ΚΕΔΕ ζητώντας την πλήρη απόδοση των αρμοδιοτήτων διαχείρισης απορριμμάτων στον α΄ βαθμό.
  2. Γιατί δημιουργήθηκε εκ των άνω χωρίς την συναίνεση των ενδιαφερομένων.
  3. Γιατί έχει ήδη αποκαλυφθεί η σκοπιμότητα της ίδρυσης του που είναι σε αντίθεση με τα τοπικά και λαϊκά συμφέροντα.
  4. Γιατί επιχειρεί να λειτουργήσει με αυταρχισμό, παραβιάζοντας την νομιμότητα, την διαφάνεια και την δημοκρατία, για να υπηρετήσει την σκοπιμότητα.

Όσο  πιο γρήγορα διαλυθεί αυτό το κατασκεύασμα, τόσο το καλύτερο για τους πολίτες των Ιονίων Νήσων, το περιβάλλον και την ομαλή εξέλιξη της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στα νησιά μας.

Η ΑΝΑΣΑ προτείνει την άμεση αποχώρηση της ΠΙΝ,που λειτουργεί όχι σαν αυτοδιοικητικός εταίρος αλλά σαν πολιορκητικός κριός των ιδιωτικών συμφερόντων απέναντι στους δήμους και τους πολίτες, και την μετατροπή του ΦΟΔΣΑ σε όργανο των 11 δήμων της περιφέρειας μας.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά


ΠΙΝ απάντηση στην “ΑΝΑΣΑ”: Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη


Για μια ακόμα φορά η ΑΝ.Α.Σ.Α. αποδεικνύει, με την ανακοίνωσή της αναφορικά με την εξέλιξη του Φο.Δ.Σ.Α. Ιονίων Νήσων, την τυφλή αντιπολιτευτική επιθετικότητά της, ακόμη κι αν αυτή πλήττει τα καίρια συμφέροντα των κατοίκων των Ιονίων Νήσων.

Αυτοί οι οποίοι, άβουλοι και κυνηγημένοι, παρακολουθούσαν τα νησιά μας να πνίγονται στα σκουπίδια, δεν αντέχουν την απαλλαγή από τον εφιάλτη και τη δρομολόγηση της προόδου.

Χωρίς σεβασμό και εμπιστοσύνη στον θεσμό της Αυτοδιοίκησης, πυροδοτούν τη συνεργασία των Δήμων με την Περιφέρεια, τους δύο φυσικούς εταίρους που εκπροσωπούν άμεσα τα συμφέροντα των πολιτών.

Πασχίζουν να καταστρέψουν εν τη γενέσει της την κοινή πορεία για την αντιμετώπιση της διαχείρισης των απορριμμάτων, μίας αποτυχημένης και ντροπιαστικής υπόθεσης, διαχρονικά, στον τόπο μας.

Με ανυπόστατα επιχειρήματα, αβάσιμα και ψευδή στοιχεία, παραποιούν κατάφορα την πραγματικότητα ως προς τη νομοθεσία και τον τρόπο λειτουργίας των Ο.Τ.Α. ΑΕ.

Ο Φο.Δ.Σ.Α. Ιονίων Νήσων εφαρμόζει απόλυτα τη νομοθεσία για τη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου, το οποίο εξελέγη σύμφωνα με το καταστατικό του φορέα και οποιαδήποτε αλλαγή της σύνθεσης θα επέλθει κατόπιν εγκρίσεως τροποποίησης του καταστατικού και ακολούθων διαδικασιών, όπως έχει ήδη ληφθεί σχετική απόφαση.

Η προγραμματική σύμβαση του Φο.Δ.Σ.Α. με τη ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ. ΑΕ έγινε κατόπιν έγκρισης του δ.σ., όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία, η δε επιλογή της, έγινε απόλυτα αξιοκρατικά λόγω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, αλλά και λόγω της συνεργασίας της με τον ΣΥ.ΔΙ.Σ.Α. Κέρκυρας για τη μεταφορά των απορριμμάτων.

Ενώ η ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ. ΑΕ δεν θα έχει σχέση με τη διαχείριση των απορριμμάτων, την οποία θα επιφορτιστεί ο Φο.Δ.Σ.Α. Ιονίων Νήσων, γιατί η ΑΝ.Α.Σ.Α. δεν ασχολείται, π.χ. με την σχέση τόσο στην αποκομιδή, όσο και στη διαχείριση των απορριμμάτων, μεταξύ Ε.Δ.Α.Κ.Ι. ΑΕ και Μεσόγειος ΑΕ;

Όσον αφορά στη συμμετοχή και τη συνεργασία των Δημάρχων Αργοστολίου και Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων στα καταστατικά όργανα του Φο.Δ.Σ.Α., ας απευθυνθεί η ΑΝ.Α.Σ.Α. στους ίδιους, προκειμένου να ενημερωθεί για τον λόγο που επιλέγουν να μην ακολουθούν τις επιταγές του νέου νομοθετικού πλαισίου, απαξιώνουν τον νέο φορέα, αλλά και τη συνεργασία με την Περιφέρεια και δεν συμβάλλουν δημιουργικά στην επιτυχία του νέου, κρίσιμου, εγχειρήματος.

Αναφορικά με τα τιμολόγια για το τέταρτο τρίμηνο του 2020, αυτά εκδόθηκαν βάσει στοιχείων, που προσκόμισαν οι ίδιοι, οι τοπικοί φορείς διαχείρισης και κατόπιν υποβολής και ομόφωνης έγκρισής τους στη γενική συνέλευση και στο διοικητικό συμβούλιο του Φο.Δ.Σ.Α., στο οποίο συμμετείχαν οι Δήμαρχοι, οι οποίοι σήμερα το καταγγέλλουν. Ο λόγος είναι ότι ο Φο.Δ.Σ.Α., σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, αν δεν υπήρχαν οι καθυστερήσεις, που δημιουργούν οι Δήμαρχοι Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων και Αργοστολίου, θα είχε αναλάβει από το φθινόπωρο τη διαχείριση των χώρων επεξεργασίας, άρα και το κόστος των υποχρεώσεων. Η εξέλιξη αυτή παρακωλύεται στην Κέρκυρα μέχρι σήμερα εκ μέρους του ΣΥ.ΔΙ.Σ.Α. Παρά ταύτα, αναφορικά με τα ήδη εκδοθέντα τιμολόγια, τυχόν καταβολές από τους Δήμους, που έχουν πραγματοποιηθεί για το ίδιο διάστημα (τέταρτο τρίμηνο 2020) υπέρ των τοπικών Συνδέσμων, θα συμψηφιστούν με ισόποσο πιστωτικό τιμολόγιο.

Σε ό,τι αφορά τον νομικό σύμβουλο, αυτός δεν έχει έμμισθη θέση δικηγόρου στον Φο.Δ.Σ.Α., αλλά έχει σύμβαση για παροχή νομικών συμβουλών σε εταιρικά θέματα και έλεγχο συμφωνιών, συμβάσεων κτλ, η οποία συνάφθηκε με τη νόμιμη διαδικασία, όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία (ν.1892/1990 & ν.4555/2018) για το καθεστώς των Ο.Τ.Α. ΑΕ. Η επιλογή δε του συγκεκριμένου δικηγόρου έγινε λόγω της ενασχόλησης και εμπειρίας του με θέματα τοπικής Αυτοδιοίκησης και του ρόλου του στη συγκρότηση και λειτουργία του νέου φορέα άνευ αμοιβής από τη θέση σε ισχύ του ιδρυτικού νόμου (Μάιος 2020) έως και τον Σεπτέμβριο 2020, όταν ελήφθη η απόφαση της σύναψης σύμβασης για να συνεχίσει το έργο του.

Ο κος Γαλιατσάτος, τέλος, ο οποίος θέλει να παρουσιαστεί σήμερα ως ο τιμητής των Δήμων, ίσως είναι καλύτερα ν’ ανατρέξει στο -όχι και τόσο μακρινό- παρελθόν, όταν ως επικεφαλής της Περιφερειακής Αρχής απαξίωνε τις αρμοδιότητες του α’ βαθμού Αυτοδιοίκησης ζητώντας να αναλάβει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Κέρκυρα χωρίς τη συμμετοχή του Δήμου. Σήμερα, ο επικεφαλής της ΑΝ.Α.Σ.Α. τυφλωμένος από το στείρο αντιπολιτευτικό μένος του, ενδύεται τον μανδύα του προστάτη των Δήμων υποσκάπτοντας τις προσπάθειες μιας διαβαθμιδικής συνεργασίας, το αποτέλεσμα της οποίας θα δώσει λύση σ’ ένα πρόβλημα που ταλανίζει διαχρονικά τα νησιά μας, αλλά και νέες προοπτικές και αποτελεσματικότητα σ’ έναν Περιφερειακό Σχεδιασμό διαχείρισης αποβλήτων.

(ΠΙΝ-ΦοΔΣΑ)