Σε ιστορικό ναΐσκο του Ληξουρίου φιλοξενείται μια εικόνα, που ως δέηση στο κάτω μέρος, παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα αγιογραφική σύνθεση. Πρόκειται για μια σπάνια θεματική, που εικονίζει τέσσαρις άγιες μορφές, που στη βιωτή τους έδρασαν σε διαφορετικούς αιώνες. Στο κέντρο και στις οριζόντιες κεραίες του Σταυρού, εικονίζονται οι βασιλείς άγιοι: Η Αγία Ελένη και ο Μέγας Κωνσταντίνος, που φορούν πατριαρχικά ρούχα ή καλύτερα θα έλεγα πως πρόκειται για αρχιερατικό σάκο. Το χρώμα των ενδυμάτων διαφορετικό και στις δυο μορφές, δημιουργεί αντίθεση. Φανερό είναι, παρόλη τη φθορά της εικόνας, πως πρόκειται για τους: Κωνσταντίνο και Ελένη, που φέρουν στην κεφαλή τους το βασιλικό διάδημα.
Η αγιογράφηση του Τιμίου Σταυρού στο κέντρο της εικόνας σε συνδυασμό με την Αγία Ελένη, αποτελούσε γεγονός που σημάδεψε την Ορθοδοξία και στύλωσε την πίστη κατά τα χρόνια εκείνα του Βυζαντίου. Στα δεξιά, με μικρή κλίση του σώματος προς τα έξω, εικονίζεται ο απόστολος Παύλος, κρατώντας ανοικτό βιβλίο, με εκκλησιαστική γραφή που αναφέρεται στην εκκλησία του Ιησού Χριστού. Τον αγγίζει το βασιλικό χέρι του Μεγάλου Κωνσταντίνου με ανάλαφρο τρόπο, δείχνοντας την στερεότητα της Χριστιανικής Πίστης. Στο άλλο άκρο της εικόνας εικονίζεται ο Άγιος Γεράσιμος, ο νέος ασκητής της Κεφαλληνίας, φοράει το ασκητικό σχήμα, στέκεται, με ελαφρά κλίση γερμένο το σώμα του προς τα έξω, προτάσσει το ειλητάριό του με την συνηθισμένη επιγραφή και λίγο πιο κάτω, το χέρι του διασταυρώνεται με το βασιλικό χέρι της Αγίας Ελένης. Εν κατακλείδι, η εικόνα έχει πολύ μελετητικό ενδιαφέρον και πιστεύω πως, συνδυάζει τους βασικούς πυλώνες της ιστορικής πορείας του χριστιανισμού στην Κεφαλονιά. Δημοσιεύεται για πρώτη φορά, λόγω της εορτής του αγίου Γερασίμου.