Κυκλοφοριακό Σκάλας: Οι εμμονές των τοπικών αρχόντων καταστρέφουν ένα ολόκληρο χωριό

Η προχειρότητα σε όλο της το μεγαλείο

Η περίφημη κυκλοφοριακή μελέτη ήδη από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της επιβεβαιώνει ότι η Δημοτική Αρχή αντιμετώπισε με προχειρότητα και επιπολαιότητα το ζήτημα της επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος της Σκάλας.

Το κορυφαίο τουριστικό θέρετρο του νησιού βιώνει τραγελαφικές καταστάσεις ως απόρροια των εμμονών του Δημάρχου Θεόφιλου Μιχαλάτου και του Αντιδημάρχου Ελειού Πρόννων Νίκου Κουρκουμέλη. Σε όλους τους τουριστικούς οικισμούς, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόζονται κατά την τουριστική περίοδο έχουν στόχο να εκτρέψουν την κίνηση των βαρέων οχημάτων έξω από κέντρα των οικισμών. Αντί η Δημοτική Αρχή να ασχοληθεί με την δημιουργία ενός νέου περιμετρικού ή περιφερειακού δρόμου για να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία μέσα στον οικισμό, έρχεται να εφαρμόσει βιαστικά και πρόχειρα, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που μεταφέρουν όλη την διερχόμενη κίνηση με κατεύθυνση προς το Αργοστόλι μπροστά από το Δημοτικό Σχολείο, την παιδική χαρά, την πάνω πλατεία και την Εκκλησία της Σκάλας.

Η τοπική κοινωνία είχε επισημάνει από καιρό ότι ο ένας εκ των δύο μονόδρομων στον οποίο θα διοχετεύεται πλέον το σύνολο των οχημάτων για την έξοδο από το χωριό δεν δύναται να δεχθεί λεωφορεία και βαρέα οχήματα. Ο Αντιδήμαρχος Ελειού Πρόννων το αντιλήφθηκε με καθυστέρηση δύο χρόνων και κατόπιν εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης όπως παραδέχθηκε σε πρόσφατη ραδιοφωνική του συνέντευξη, λέγοντας ότι δεν είχαν προβλέψει την κίνηση των λεωφορείων μέσα από τον συγκεκριμένο δρόμο. Ποια είναι η λύση τότε κύριε Αντιδήμαρχε, μήπως να γκρεμίσετε το καμπαναριό, την παιδική χαρά και τον προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου ή να επαναφέρετε τη κυκλοφορία στην πρότερη κατάσταση;

Ο εξαιρετικά στενός δρόμος στο καμπαναριό από τον οποίο πρέπει πλέον να στρίβουν όλου του τύπου τα οχήματα για να βγουν από το χωριό

Η ανικανότητα σας να το αντιληφθείτε εγκαίρως έχει αναγκάσει πλέον τους οδηγούς λεωφορείων και βαρέων οχημάτων να επιλέγουν την παρανομία και να εισέρχονται στον αντίθετης κατεύθυνσης μονόδρομο καθώς μόνο από εκεί χωράνε να στρίψουν τα οχήματα τους. Άραγε οι τρείς μελετητές στους οποίους αναθέσατε την επίλυση του κυκλοφοριακού της Σκάλας και τους οποίους πληρώσατε με απευθείας αναθέσεις με  περισσότερα από 20.000 ευρώ, δεν εντόπισαν το πρόβλημα; Μήπως τελικά οι μελέτες συντάχθηκαν καθ’ υπόδειξη κάποιων τοπικών παραγόντων προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα; Επισκέφθηκε κάποιος μελετητής την Σκάλα κατά την περίοδο αιχμής της τουριστικής σεζόν ώστε να συλλέξει στοιχεία και να υποβάλει προτάσεις;

Στο κεντρικό δρόμο του χωριού, πεζόδρομο πλέον, τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Η δημοτική αρχή δίχως καμία διαβούλευση και ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας έκλεισε τον δρόμο για όλο το 24ωρο με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση για το τι ισχύει κατά τις ώρες τροφοδοσίας των καταστημάτων (6:00πμ – 12μμ). Όσοι άτυχοι κάτοικοι και τουρίστες σταματούν το πρωί για να πάρουν ένα κουλούρι ή ένα πακέτο τσιγάρα βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο η Αστυνομία να τους αφαιρέσει το δίπλωμα και τις πινακίδες. Φαίνεται τον Αντιδήμαρχο δεν τον απασχολεί το γεγονός ότι στο κεντρικό δρόμο υπάρχει το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων ειδών πρώτης ανάγκης (φούρνοι, φαρμακείο, ιατρείο, super markets, περίπτερο) στις οποίες πλέον τουρίστες και μόνιμοι κάτοικοι στερούνται πρόσβασης.

Στο πάνω δεξιά μέρος της φωτογραφίας φαίνεται ο υποτιθέμενος νέος χώρος πάρκινγκ στη παραλιακή οδό

Τελικά για εσάς ο λεγόμενος Περιοδικός Πεζόδρομος μεταφράζεται σε πλήρη αποκλεισμό της πρόσβασης των μονίμων κατοίκων από τις οικίες και τις επιχειρήσεις τους για έξι μήνες; Πρόσφατα ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Διονύσης Μινέτος επικαλέστηκε την περιοδική πεζοδρόμηση του Δήμου Μαραθώνος ως επιτυχές προηγούμενο το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί και στη Σκάλα. Με μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα διαπιστώσει κανείς ότι στο Δήμο Μαραθώνος η περιοδική πεζοδρόμηση εφαρμόζεται κατά τις ώρες 19:00 το απόγευμα έως τις 2:00 μετά τα μεσάνυχτα, δηλαδή μια πρακτική παρεμφερή με αυτό που εφαρμοζόταν στη Σκάλα εδώ και είκοσι χρόνια. Επιπλέον, η απόφαση του Δήμου Μαραθώνος προβλέπει την ανάπτυξη κινητών τραπεζοκαθισμάτων κατά τις ώρες λειτουργίας του πεζόδρομου για να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Τα τελευταία τρία χρόνια δεν έχετε καταφέρει να εξεύρετε λύση στο ακανθώδες πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης. Δεν έχετε δημιουργήσει ούτε μία νέα θέση στάθμευσης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Στη τελευταία κυκλοφοριακή μελέτη που ενέκρινε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Δυτικής Ελλάδος ισχυρίζεστε ότι έχετε δημιουργήσει χώρο στάθμευσης 200 θέσεων στη παραλιακή οδό Σκάλας-Πόρου. Πέραν του ότι αυτός ο χώρος δεν υπάρχει μέχρι σήμερα, εντύπωση προκαλεί πως θα λύσει το πρόβλημα στάθμευσης στο κέντρο του οικισμού αυτός υποθετικός κοινόχρηστος χώρος πάρκινγκ στη παραλία, όλως τυχαίως λίγα μέτρα μακριά από τις επιχειρήσεις του Δημάρχου και του Αντιδημάρχου.

Παράλληλα, το βασικότερο στοιχείο για την ρύθμιση της κυκλοφορίας είναι η σωστή σήμανση. Εσείς στο βωμό του να παρουσιάσετε έργο εγκαταστήσατε πινακίδες θέσης προσθέτοντας αυτοκόλλητα που θα δείχνουν στα αυτοκίνητα την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουν. Γιατί τέτοια προχειρότητα; Σας ήταν τόσο δύσκολο να τοποθετήσετε αξιοπρεπείς και σωστές πινακίδες κατεύθυνσης; Αναρωτιόμαστε, ακόμη, οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ελέγξει αν η σήμανση είναι η κατάλληλη; Για ποιόν λόγο τα όργανα της Πολιτείας κλείνουν τα μάτια στην είσοδο βαρέων οχημάτων στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας;

Γιατί κύριοι δεν εφαρμόζετε ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη και επιλέγετε τους δρόμους που θέλετε να κλείσετε;

Κύριοι της αντιπολίτευσης του Δήμου Αργοστολίου, άραγε δεν σας προβληματίζει τίποτα με το τωρινό χάος της Σκάλας; Είναι δυνατόν να ομολογεί δημόσια ο Αντιδήμαρχος ότι σε μια τόσο πολυδάπανη μελέτη δεν είχαν προβλέψει ούτε τα πιο βασικά για την ρύθμιση της κυκλοφορίας και εσείς να μένετε απαθείς;

Είναι κρίμα η Σκάλα να βιώνει τέτοιες πρωτόγνωρες καταστάσεις απλά και μόνο για να ικανοποιηθεί το Εγώ και οι εμμονές των τοπικών αρχόντων. Κάθε δημόσιο πρόσωπο κατά την άσκηση των καθηκόντων του ενδέχεται να κάνει λάθος ακόμη και αν έχει καλές προθέσεις αλλά το να επιμένει σε αυτό όταν η ίδια η ζωή και η πραγματικότητα τον διαψεύδει είναι επικίνδυνο για την κοινωνία, η οποία τον εξέλεξε για να την υπηρετεί.

ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΜΕΛΗΣ, 

Μέλος Κοινοτικού Συμβουλίου Σκάλας

ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ,

Μόνιμος Κάτοικος και Επιχειρηματίας Σκάλας