Ο εγκέφαλός μας χρειάζεται …φίλτρο

Γράφει ο ΠANAΓHΣ METAΞATOΣ
Πρόεδρος Eνωσης Aγροτουρισμού Iονίου, Aντιπρόεδρος ΣEAΓE, Mέλος Δ.Σ. ΣEEΔΔE, Kαθηγητής της Mεθόδου SILVA

Θα έβαζες ποτέ στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σου πορτοκαλάδα για να πας στη δουλειά σου;

Θα έτρωγες για πρωινό γκοφρέτες από αποξηραμένα σκουλήκια με επάλειψη γράσου;

Θα έπινες αντί για τσάι, χυμό ή καφέ ούρα αγελάδας 2%;

Ούτε το αυτοκίνητο σου θα λειτουργούσε, ούτε το σώμα σου.

Τι γίνεται τώρα με το νου σου;

Πόσο σίγουρος,η είσαι ότι ελέγχεις όλες αυτές τις πληροφορίες που περνούν από τη σκέψη σου και ενεργοποιούν δισεκατομύρια νευρώνες προκειμένου να εμφανιστούν με κάποια ενεργειακή ”μορφή” στον υλικό κόσμο;

Σίγουρα πολλές σου ξεφεύγουν και ”στήνουν” τη δική τους πραγματικότητα, ακόμη και αν διαφωνείς ή δεν την αναγνωρίζεις καν.

Ο νους μας επηρεάζεται από:

❶ Τις δικές μας συνειδητές σκέψεις

❷ Τις δικές μας ασυνείδητες σκέψεις

❸ Τις σκέψεις των άλλων συνειδητές και ασυνείδητες

❹ Τις αισθήσεις μας και τα μηνύματα που μεταφέρονται σαν ερεθίσματα στον εγκέφαλο

❺ Τα συναισθήματα μας.

Όσο παρατηρητικός προσεκτικός και θετικός να είσαι, είναι δύσκολο να αποφύγει ο νους να επηρεαστεί από σκέψεις που δημιουργούνται μετά από ένα αρνητικό γεγονός αλλά και που ο εγκέφαλος ανακαλεί σε παρόμοιες περιπτώσεις που έχουν ”αρχειοθετηθεί” στο παρελθόν.

Ο χρόνος που μένει μια σκέψη στο νου σου είναι σημαντικός . Όση περισσότερη ώρα σκέπτεσαι κάτι , τόσο περισσότερες σχετικές πληροφορίες ανασύρει ο εγκέφαλος σου και τόσο πιο πολύ ενισχύονται τα συναισθήματα σου , μέχρι που στο τέλος διαμορφώνεται μια συμπεριφορά . Δηλαδή ένα πλαίσιο χαρακτηριστικών που μπορούν να αναγνωρισθούν και να περιγραφούν .

Χρειαζόμαστε ένα ”φίλτρο” που να απομονώνει οτιδήποτε θα μπορούσε να επηρεάσει τη σκέψη μας και να την οδηγήσει σε σκολιές ατραπούς (δυσάρεστα μονοπάτια). Αυτό το φίλτρο μόλις εγκατασταθεί και αφού συνειδητά χρησιμοποιηθεί μερικές φορές , αρχίζει και γίνεται αντανακλαστικό , δηλαδή λειτουργεί αυτόματα και συγκρατεί τα ”νοητικά” σκουπίδια .

Σαράντα ολόκληρα χρόνια χρησιμοποιώ ένα τέτοιο φίλτρο και το διδάσκω στα σεμινάρια της Μεθόδου Σίλβα και ακυρώνω αυτόματα κάθε αρνητική σκέψη και τα παράγωγα της.

Όλα αυτά τα χρόνια παρατήρησα ότι η λα’ι’κή σοφία έχει επινοήσει αντίστοιχα φίλτρα θέλοντας να εξορκίσει κατά κάποιον τρόπο το κακό.

Μερικές από αυτές τις λα’ι’κές ρήσεις είναι οι ακόλουθες.

  •  Κτύπα ξύλο
  •  Κούφια νάναι η ώρα
  •  Κουνήσου από τη θέση σου
  •  Μακρυά από εμάς
  •  Χριστός και Παναγιά κ.α.

Αυτό όμως που με εντυπωσίαζε , στην αρχή τουλάχιστον, ήταν ότι ο εγκέφαλος μου αντιδρούσε διορθωτικά και στις αρνητικές λέξεις ή φράσεις και των άλλων .

Με τα χρόνια μάλιστα κατάλαβα πως πάρα πολλοί άνθρωποι ”στήνουν” τη δυστυχία τους (ασυνείδητα) μόνοι τους. Έλκουν τα περισσότερα αρνητικά γεγονότα στη ζωή τους , επειδή τα σκέπτονται σαν πιθανά σενάρια. Αυτό στην ψυχολογία λέγεται ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ και είναι από τις σπουδαιότερες αιτίες υψηλού χρόνιου στρες.

Ταυτόχρονα με τους προηγούμενους συναντώ και αυτούς που τους συμβαίνουν ”θαύματα”.

Το θαύμα είναι ένα θετικό γεγονός που αλλάζει τη ζωή σου προς το καλύτερο ή σε βγάζει ξαφνικά από μια δυσκολία ή αδιέξοδο (υγείας, οικονομικό, σχέσεων). Το θαύμα δεν ακολουθεί τη λογική για αυτό δεν εξηγείται.

Τα θαύματα συμβαίνουν σε αυτούς που τα πιστεύουν και τα περιμένουν (ΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ) και όχι σε αυτούς που θα τα πιστέψουν αφού πρώτα τα δουν. Χρειάζεται να ομολογήσω , πως η ζωή μου είναι γεμάτη θαύματα που αν ποτέ αποφασίσω να εκδώσω σε βιβλίο, θα αντιμετωπισθεί από όσους δεν με ξέρουν σαν ευφάνταστο μυθιστόρημα.

Αυτό λοιπόν που προτείνω στα σεμινάρια είναι:

  •  Βρες μια καλή είδηση, πράξη, φράση, σκέψη για να αρχίσεις τη μέρα σου. Επικεντρώσου σε αυτήν και τα υπόλοιπα θα τα φροντίσει το απεριόριστο δυναμικό του ίδιου σου του νου.

Φτειάξε μια μικρή πινακίδα σε ένα χαρτί Α4 με μαρκαδόρο και γράψε για να στο θυμίζει κάθε μέρα.