Ο ένθεος (εντός και θεός) είναι αυτός που έχει το θεό μέσα του. Οι αρχαίοι μας πρόγονοι, απέδιδαν λοιπόν στον ενθουσιασμένο θεικές ιδιότητες (μπορούσε να κάνει τα πάντα).
Στα συμπόσια μάλιστα που διοργάνωναν στην αρχαία Ελλάδα, είχαν τους ενθουσιαστές ένα είδος ανιματέρ, οι οποίοι ”προθέρμαιναν” την ομήγυρι με ιστορίες, απαγγελίες,ανακοινώσεις, αστεία κ.α και προετοίμαζαν τους παριστάμενους να ”συντονισθούν στο ανάλογο επίπεδο.
…Ποιο είναι όμως αυτό το υπόβαθρο του ενθουσιασμού;
…Τι πραγματικά γίνεται μέσα στον εγκέφαλο και κατ’ επέκταση στο σώμα;
Οι νευρολόγοι και οι ενδοκρινολόγοι μας πληροφορούν, ότι σημαντικές χημικές αντιδράσεις προκαλούνται στον εγκέφαλο, ο οποίος απελευθερώνει ισχυρότατες ορμόνες όπως η Ντοπαμίνη, η Σεροτονίνη, αλλά και Αδρεναλίνη, Κορτιζόνη κ.ά.
Η επίδραση αυτών των ορμονών στο σώμα, δίνει εξαιρετική ευεξία (ο ενθουσιασμένος δεν κρατιέται με τίποτα, λέει ο λαός). Η μεγάλη αλλαγή όμως γίνεται στη δημιουργική του δυνατότητα της φαντασίας.
Η φαντασία είναι αυτό που μας ξεχωρίζει από το ζωικό βασίλειο. Είναι η νοητική μας επίδραση στο κβαντικό ολογράφημα.
Στη ζωή μας κάνουμε αυτό που φανταζόμαστε καλό ή κακό.
Στην πράξη είναι η παραγωγή (δημιουργία) μιας σκέψης, μιας νοητικής απεικόνισις πρωτότυπης ή μετασχηματισμένης.
Μιας εικόνας ή ενός σεναρίου με προσθήκες, αφαιρέσεις, μειώσεις. Τα ”εργαλεία” της φαντασίας είναι η υπερβολή, η υπέρβαση, το εξωπραγματικό, το αδύνατο, το απίθανο, το επαναστατικό, χωρίς όρια, περιορισμούς, πέρα από τη λογική αλλά παράλληλα λύνει το πρόβλημα, δίνει νέα διάσταση και προφανώς καινούριο νόημα στην πραγματικότητα μας.
Χωρίς φαντασία θα ζούσαμε μια ζωή ανάλογη των πιθήκων. Η συμπαντική πηγή, ευφυία,ανώτερη δύναμη, θεός ή όπως αλλιώς θέλετε να την ονομάσουμε, μας έδωσε μια από τις δικές της ιδιότητες που οδήγησε στη δημιουργία.
Στη ΝΑSA βρήκαν μετά από μακρόχρονη έρευνα, ότι τα παιδιά μέχρι τα πέντε τους χρόνια το 98% από αυτά διαθέτει ισχυρότατη φαντασία. Η δημιουργικότητα τους είναι στο υψηλότερο επίπεδο της.
Ένα παιδί μπορεί να παίξει και να χαίρεται με τα πιο απλά πράγματα (χαρτόκουτα, κομάτια ξύλα πέτρες, νερό, χώμα) μετατρέποντας τα αυτόματα σε μεταφορικά μέσα, ή τα μετασχηματίζει σε κάτι άλλο, τους δίνει ζωή και ανθρώπινες ιδιότητες, επικοινωνεί με το δικό του τρόπο μαζί τους.
Μετά τα πέντε που αρχίζει η τυπική εκπαίδευση, σταδιακά μειώνεται η αυθόρμητη αντίδραση της φαντασίας και αρχίζουν να ενισχύονται λογικοί συνδυασμοί που στηρίζονται στη γνώση που το παιδί πλέον αρχίζει να αποθηκεύει στη μνήμη του.
Δυστυχώς το αποτέλεσμα αυτής της εκπαίδευσης καταλήγει στο τέλος, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, μόνο το 2% των ανθρώπων να διατηρεί τις αρχικές ιδιότητες της φαντασίας από το 98% που ξεκίνησε σαν παιδί.
Αυτό το σύμπαν εξελίσσεται και μεγαλώνει από τη φαντασία των ανθρώπων.
Όταν το 1966 ο πρωτοπόρος ερευνητής τότε ο JOSE SILVA παρουσίασε για πρώτη φορά το σεμινάριο της ομώνυμης μεθόδου του (Μέθοδος ΣΙΛΒΑ) έφερε πραγματική επανάσταση στους ανθρώπους, που μπορούσαν να ”ξαναγίνουν ” παιδιά.
Ανακάλυπταν ξαφνικά οι συμμετέχοντες ότι οι δυνατότητες του νου τους ήταν απεριόριστες και η ενεργοποίηση της φαντασίας τους ξανά, έδινε νέα διάσταση στην πραγματικότητα τους.
Μπορούσαν να πάρουν τη ζωή τους στα χέρια τους ξανά.
Σήμερα η Μέθοδος διδάσκεται σε 131 χώρες σε 47 διαφορετικές γλώσσες σε εκατομμύρια ανθρώπους. Ο ιδρυτής της έχει αναγνωρισθεί από 62 πανεπιστημιακά ιδρύματα.έχει βραβευθεί με τον επίζηλο τίτλο Dr of Humanity. ;Eχουν γραφεί πάνω από 120 βιβλία για αυτήν (11 στα ελληνικά) και χιλιάδες επιστημονικά άρθρα.
Για την Ελλάδα και την Κύπρο μπορείτε να μάθετε περισσότερα στο www.silba,gr και στο τηλέφωνο 210 36 10 822.