Ροδή Κράτσα: «Έχουμε ευθύνη για τη νησιωτικότητα». Συνέντευξη στα τοπικά ΜΜΕ

Ρ. Κράτσα

Σε δύο άξονες, έναν γενικό και έναν για τα θέματα της Κεφαλονιάς, κινήθηκε η συνέντευξη Tύπου που παραχώρησε χθες στο Διοικητήριο η περιφερειάρχης κ. Ρόδη Κράτσα, περιστοιχιζόμενη από τους αντιπεριφερειάρχες κ. Σταύρο Τραυλό και κ. Σωτήρη Κουρή. Και, βέβαια, κατηγόρησε και πάλι τον τ. περιφερειάρχη Θόδωρο Γαλιατσάτο για ανεπάρκεια και ανευθυνότητα.

Μιλώντας γενικά, η περιφερειάρχης έθεσε ως προτεραιότητα και αναγκαίο στόχο της νέας Περιφερειακής Αρχής, την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών με γνώμονα μία τροχιά σύγχρονης διοίκησης. Στην επίτευξη του στόχου θα συντελέσουν, όπως είπε, ενα περιβάλλον ευπρέπειας και αξιοπρέπειας, στο οποίο το προσωπικό θα αισθάνεται ότι η διοίκηση το σέβεται και είναι μέλος της, ενώ παράλληλα δεν το «βλέπει» μόνο ως ένα απλό εκτελεστικό γρανάζι ανάθεσης και εκτέλεσης έργου.

Εμφαση έδωσε στη σημασία που θα έχει η «επικοινωνία» της Περιφερειακής Αρχής με τους πολίτες, με σκοπό να υπάρχει αλληλοσεβασμός ανάμεσα στην κοινωνία και τον θεσμό. Ακόμη, η περιφερειάρχης τόνισε την ευθύνη που έχει τόσο η ίδια όσο και η Κυβέρνηση απέναντι στην νησιωτικότητα, ενώ έγινε αναφορά στην ανάγκη υλοποίησης μίας «Ψηφιακής Περιφέρειας» με στόχο την εύκολη διακυβέρνηση απομακρυσμένων περιοχών.

Σε ό,τι αφορά τα θέματα της Κεφαλονιάς, η περιφερειάρχης αναφέρθηκε, πρωτίστως, στο πολύπαθο Ληξούρι χαρακτηρίζοντας το «πληγή» του Νησιού μας, ενώ απέδωσε ευθύνες στις προηγούμενες διοιηκήσεις, τονίζοντας ότι δεν υπήρξε καμία μέριμνα καθώς η κατάσταση εν έτει 2020 είναι χειρότερη απο το 2014 όταν και το είχε επισκεφθεί.

Η κ. Κράτσα επισήμανε το θέμα των εργατικών κατοικιών Ληξουρίου, επέκρινε τη στάση του κράτους και τόνισε ότι όντας σε συνεχή επικοινωνία με τον υπουργό παρακολουθεί τις νομοθετικές ρυθμίσεις για την αποκατάστασή τους. Σχετικά με το Μαντζαβινάτειο Νοσκοκομείο και την εμπλοκή με τον εργολάβο, είπε ότι περιμένει την τροποποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης, ενώ ειδική μνεία έγινε στην Ιακωβάτειο Βιβλιοθήκη για την οποία προωθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης. Επίσης, αναφορά έγινε και στα χωριά Κουρουπάτα και Κουβαλάτα σχετικά με τα προβλήματα που υπάρχουν στο οδικό τους δίκτυο.

Στο θέμα του οδικού δικτύου, η περιφερειάρχης αναγνώρισε τη σοβαρότητα του προβλήματος δηλώνοντας ότι βρισκόμαστε σε πιο δυσχερή θέση από τα υπόλοιπα Νησιά του Ιονίου, γεγονός που απορρέει τόσο από τους σεισμούς όσο και από τις πλημμύρες που κατά καιρούς πλήττουν το Νησί μας.  Για την επίλυση του θέματος «προχωράει» προγραμματική σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών με την Εγνατία Α.Ε.

Ενα θέμα στο οποίο δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η Αγροτική Ανάπτυξη, με την περιφερειάρχη να δηλώνει ότι θέλει την Κεφαλονιά «μοντέλο». Πρόκειται για έναν στρατηγικό στόχο της Περιφερειακής Αρχής, για την υλοποίηση του οποίου εργάζεται εντατικά ο κ. Σωτ. Κουρής. Συζητήθηκε η αξιοποίηση του διατροφικού μας πλούτου η οποία μαζί με τη σωστή και κατάλληλη προβολή θα οδηγήσει τα προϊόντα μας στις διεθνείς εκθέσεις και στην ευρύτερη αναγνωρισιμότητά τους. Η περιφερειάρχης ζήτησε τη στήριξη του Επιμελητηρίου και όλων των φορέων για την επίτευξη του στόχου, ενώ παράλληλα επέκρινε την προηγούμενη περιφερειακή αρχή αναφέροντας ότι στο συγκεκριμένο «κομμάτι» δεν παρέλαβε απολύτως τίποτα.

Ακολούθησαν απαντήσεις σε ερωτήσεις που τέθηκαν από τους δημοσιογράφους που παρευρέθηκαν στη συνέντευξη.

  • Για τον Τάφο των Τζαννάτων είπε ότι για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, πρέπει να επιλυθούν και να ξεκαθαρίσουν θέματα όπως το ιδιοκτησιακό καθεστώς και ποια μελέτη θα εφαρμοστεί.
  • Για τα 30 εκ. του οδικού δικτύου είπε ότι την προγραμματική σύμβαση την κάνει με το Υπουργείο και όχι με την Εγνατία Α.Ε. Το Υπουργείο θα επικαιροποιήσει με την Εγνατία α.ε. τις έτοιμες μελέτες και στην υλοποίηση η εταιρεία δεν έχει λόγο.
  • Για τα Υδατοδρόμια ανέφερε ότι μέχρι τώρα έχουν αδειοδοτηθεί μόνο η Κέρκυρα, οι Παξοί και η Πάτρα. Η Περιφερειακή Αρχή ξεκίνησε να κάνει προγραμματική σύμβαση με εταιρεία μελετών η οποία θα πάρει «πακέτο» όλα τα Νησιά μας. Υποχρέωσή μας Λευκάδα-Μεγανήσι, Κεφαλονιά-Ιθάκη, Ζάκυνθος να δημοπρατηθούν ως «πακέτο».
  • Για την χρόνια οικονομική υπερενίσχυση της Κέρκυρας: Όλα τα Νησιά της ΠΙΝ θα παίρνουν τα χρήματα που τους αναλογούν.
  • Για το πλοίο που συνδέει τα Ιόνια Νησιά είπε ότι στρατηγικός στόχος της Περιφερειακής Αρχής είναι η δρομολόγηση ενός πλοίου που θα «τιμά» και θα «σέβεται» τα Νησιά μας και τη γραμμή, επισημαίνοντας πως το υπάρχον πλοίο μόνο αυτό τον σκοπό δεν εξυπηρετούσε. Τόνισε ότι ιδανικό για τη περίπτωση είναι ενα γρήγορο πλοίο το οποίο θα μεταφέρει και οχήματα, ενώ σημαντικό ρόλο στην έκβαση της διαδικασίας θα αποτελέσει το ποσό της χρηματοδότησης.
Tο πάνελ της χθεσινής συνέντευξης