Σωτήρης Κουρής: Ουσιαστική και βιώσιμη η πρόταση του Κώστα Διακάτου

Σωτ. Κουρής

Εάν θα ήθελα να κάνω μία παρέμβαση στην πόλη του Αργοστολίου για την ρύθμιση της κυκλοφορίας ή θα έδινα σε ένα μελετητή (Συγκοινωνιολόγο) την σύνταξη μίας μελέτης, με διαγωνισμό, ή θα ζήταγα την άποψη των πολύ ειδικών, της Δημοτικής Αστυνομίας της πόλης μου, δηλαδή, να μου πει την γνώμη της.

Ο αγαπητός Κώστας Διακάτος, επικεφαλής της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Αργοστολίου και τώρα συνταξιούχος και ενεργός πολίτης της πόλης μας εξέφρασε την γνώμη του, δημόσια για τις αλλαγές και βελτιώσεις που χρειάζεται η πόλη του Αργοστολίου ώστε να ανασάνει κυκλοφοριακά.

Ο Κώστας Διακάτος, ένας συνειδητός και ακέραιος υπάλληλος, τ. Δημοτικός Αστυνομικός, παρέμεινε αγαπητός σε όλους μας γιατί υπηρέτησε το λειτούργημα του με αξιοπρέπεια, συνέπεια, αντικειμενικότητα και αξιοσύνη. Ήταν δίκαιος προς τους πολίτες, έναντι του νόμου και του κανονισμού λειτουργίας του Δήμου που υπηρέτησε, παρ ότι ο ρόλος του επαγγέλματος του ήταν δύσκολος και μη αρεστός.

Κώστας Διακάτος

Πιστεύω ακράδαντα ότι η πρόταση του Κώστα Διακάτου, για την λύση του κυκλοφοριακού του Αργοστολιου είναι ουσιαστική και βιώσιμη και γιαυτο και την παραθέτω.

«Μέχρι σήμερα πολλές υπήρξαν οι μελέτες και οι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Πειραματισμοί, οι οποίοι αντί να βελτιώσουν το κυκλοφοριακό μπάχαλο δεν κατάφεραν τίποτε άλλο από να γίνει η κυκλοφορία στην πόλη δημοτών και επισκεπτών γολγοθάς και ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Θέλω να πιστεύω ότι το τωρινό κάλεσμα της Δημοτικής Αρχής για Δημόσια Διαβούλευση θα συνεισφέρει στη συγκέντρωση πολλών απόψεων και στοιχείων με στόχο την σύνταξη μιας ολοκληρωμένης, σοβαρής και βιώσιμης μελέτης, που θα βασίζεται από την εμπειρία και την άποψη αυτών που καθημερινά βιώνουν το πρόβλημα.

Πιστεύω λοιπόν ότι τα κομβικά σημεία για παρεμβάσεις και αλλαγές είναι:

1) Πρώτα πρώτα, θεωρώ ότι είναι επιτακτική ανάγκη η επανασύσταση της υπηρεσίας της Δημοτικής Αστυνομίας, επανδρωμένη με άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό και εξοπλισμένη με τα απαραίτητα υλικοτεχνικά εφόδια για την απρόσκοπτη εκτέλεση των αρμοδιοτήτων της.

2) Δημιουργία χώρων στάθμευσης στη περιοχή του Κλειστού Γυμναστηρίου «Αντώνης Τρίτσης» και του Δημοτικού Σταδίου που τους οδηγούς και επιβάτες των οχημάτων θα τους εξυπηρετεί δημοτικό λεωφορείο από και προς την πόλη (μικρή γραμμή) με διαδρομή την παραλιακή Αντ. Τρίτση, Ρ. Βεργωτή, Λ. Βεργωτή, Κλειστό Γυμναστήριο.

3) Κατασκευή των δύο κόμβων, ο ένας στη συμβολή των οδών Λ. Βεργωτή με την οδό Σουηδίας και τον άλλο στη συμβολή των οδών Χαροκόπου, Κ. Βεργωτή, Ηλ. Ζερβού και Α. Παπανδρέου (Νάπιερ).

4) Η οδός Σουηδίας να γίνει μονόδρομος με κατεύθυνση από Λ. Βεργωτή προς Λάσσης με παράλληλη κατασκευή πεζοδρομίων και βελτίωση των υπαρχόντων με εσοχές και λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων 3,5 μέτρων. Η οδός αυτή θα είναι η δεύτερη είσοδος στη πόλη και σαν εναλλακτική έξοδο και οδό προς τη περιοχή, υπάρχει ο Περιφεριακός και η Στ. Πυλαρινού.

5) Η Λ. Βεργωτή από τη συμβολή της με την οδό Δεβοσέτου μέχρι και την συμβολή της με την οδό Σουηδίας, να γίνει μονόδρομος και να ενσωματωθεί με το υπόλοιπο τμήμα με κατεύθυνση προς νότια προς τη Σουηδίας και να είναι η βασική εξοδος της πόλης. Αυτό βέβαια προϋποθέτει την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και στάθμευση οχημάτων σε εσοχές με λωρίδα κυκλοφορίας 3,50 μέτρων.

6) Αλλαγή κατεύθυνσης της οδού Σιτεμπόρων με ταυτόχρονη αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων με εσοχές για τη στάθμευση των οχημάτων με λωρίδα κυκλοφορίας αυτών 3,00 μέτρα.

7) Στη παραλιακή οδό Αντώνη Τρίτση από τη συμβολή της με τη Δεβοσέτου μέχρι την συμβολή της με την οδό Ρ. Βεργωτή να απαγορευτεί η στάθμευση από τη αριστερή πλευρά, η πιάτσα των ΤΑΧΙ να μεταφερθεί στο χώρο του παλιού ΚΤΕΛ και να κατασκευασθεί νησίδα παράλληλη με τον άξονα της οδού, πλάτους από 0,70 μ. έως 0,90 μ. με κατά διαστήματα ανοίγματα για την απρόσκοπτη είσοδο-έξοδο των οχημάτων από το χώρο της πλαγιοκάθετης στάθμευσης, σε απόσταση 3,50 μ. από το αριστερό πεζοδρόμιο για να οριοθετήσει την λωρίδα κυκλοφορίας των οχημάτων και του χώρου που θα κινούνται τα οχήματα για στάθμευση.

8) Οι κάθετες της Παραλιακής κατά σειρά να γίνουν:

• Το τμήμα της οδού Δεβοσέτου από την Λ. Βεργωτή μέχρι τη Γέφυρα να γίνει μονόδρομος κάθοδος προς τη παραλία.

• Το τμήμα της οδού Κεφάλου από παραλία μέχρι τη Λ. Βεργωτή να μείνει ως έχει.

• Η Αν. Μεταξά από Λ. Βεργωτή μέχρι παραλία να παραμείνει ως έχει.

• Η Δρακοπούλου να μείνει όπως έχει.

• Η Β. Βανδώρου να γίνει πεζόδρομος με τοποθέτηση κυβόλιθων.

• Η οδός Σωτήρος να μείνει ως έχει.

• Η Αν. Χοιδά να παραμείνει όπως είναι και στη συμβολή της με τη Λ. Βεργωτή να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες.

• Η οδός Κρήτης να γίνει μονόδρομος με κατεύθυνση από Βύρωνος προς Αν. Χοϊδά.

• Οι οδοί Κέρκυρας και Ζακύνθου να μείνουν όπως έχουν. Το τμήμα της οδού Βύρωνος από Λ. Βεργωτή έως Παραλία να μείνει ως έχει και να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης σε εσοχές και διαπλάτυνση πεζοδρομίων.

• Στο δε τμήμα της οδού μπροστά από το Φαρμακείο μέχρι και το Ξενοδοχείο να παραχωρηθεί χώρος για στάθμευση εξυπηρέτησης των ασθενών των ιατρείων και των πελατών του φαρμακείου και ξενοδοχείου.

9) Στο κόμβο που θα κατασκευασθεί στο Νάπιερ να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες.

10) Κατασκευή νέων ραμπών ΑΜΕΑ (όπου χρειάζονται) και βελτίωση υπαρχόντων.

11) Τοποθέτηση νέων και αντικατάσταση φθαρμένων πινακίδων σήμανσης κυκλοφορίας και ονοματοθεσίας οδών και αρίθμηση ακινήτων.

12) Νέες διαγραμμίσεις και βελτίωση παλαιών καθώς και κατασκευή υπερυψωμένων διαβάσεων πεζών, όπου γίνεται κάθετη διέλευση πεζών από τις οδούς και ειδικά μπροστά από όλα τα Σχολικά Συγκροτήματα, με θερμοπλαστικό υλικό.

13) Κατασκευή ποδηλατοδρόμων ειδικά στα πεζοδρόμια που προσφέρονται προς τούτο λόγω πλάτους.

14) Επαναφορά της ελεγχόμενης στάθμευσης στη Παραλιακή, Ρ. Βεργωτή, Βύρωνος (στο τμήμα από Λ. Βεργωτή μέχρι Παραλία), Κρήτης και την ταυτόχρονη ισχύ των καρτών ελεύθερης στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων στις περιοχές των παραπάνω αναφερόμενων οδών.

15) Για την οδό Μομφεράτου από τη συμβολή της με την οδό Χαροκόπου μέχρι τη συμβολή της με την οδό Ι. Μεταξά να ισχύσει η εκ περιτροπής στάθμευση λόγω του μη επαρκούς πλάτους για δυο λωρίδων κυκλοφορίας και στάθμευση οχημάτων από τις δύο πλευρές.

16) Επιτακτική ανάγκη για την ασφαλή διέλευση των πεζών-μαθητών είναι η κατασκευή-αναβάθμιση πεζοδρομίων στις οδούς Α. Παπανδρέου, Σκλάβου (Λασσης) σε όλο το μήκος τους, από το Νάπιερ μέχρι το Φαραώ και από τις δυο πλευρές. Και κάτι που πρέπει να σκεφτούμε πολύ σοβαρά είναι η απομάκρυνση αυτού του αίσχους που χρόνια τώρα λέμε στο Παραλιακό Μέτωπο.»

Αυτή ηταν η παρέμβαση πρόταση του Κώστα Διακάτου, τ Επικεφαλή της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Αργοστολίου. Ελπίζω και εύχομαι να ληφθεί σοβαρά υπ όψιν των αρμοδίων.

Βέβαια η πόλης μας χρειάζεται και άλλες βαθιές τομές και λύσεις οι οποίες θα καταστήσουν το Αργοστόλι μία σύγχρονη παραλιακή πόλη.

Αυτές οι λύσεις, άλλες έχουν δρομολογηθεί και άλλες χρειάζεται να δρομολογηθούν.

1. Η μεταφορά του εμπορικού λιμανιού στο δράπανο.

2. Η επέκταση του λιμανιού των Κρουαζιεροπλοίων

3. Η δημιουργία νέα μαρίνας στο παραλιακό μέτωπο

4. Η συνέχιση του Περιφερειακού από Φαραώ στο ορφανοτροφείο.

5. Η απομάκρυνση των Δημοσίων υπηρεσιών στις παρυφές της πόλης με την Δημιουργία ενός πολυκτιρίου υπηρεσιών ( Περιφερειακών και Δημοτικών υπηρεσιών, Αστυνομίας , Πυροσβεστικής κλπ).

6. Η απομάκρυνση και των γυμνασίων από το κέντρο της πόλης.

7. Η επίσπευση της μελέτης και του έργου του δρόμου Αεροδρόμιο – Κρανιά.

8. Η δημιουργία κυκλικών κόμβων στον Κούταβο και στην Γεωργική σχολή προς ΒΙΠΕ.

9. Η εκτέλεση του έργου σύνδεσης του πρώτου κόμβου Κρανιάς με Περιφερειακό Αργοστολίου μέσω ΒΙΠΕ.

10. Η δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού κόμβου στον Μύλο του Πετρία.

Ο χρόνος θα δείξει τις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής και τις δυνατότητες της να κάνει τα έργα ανακούφισης και ανάπτυξης της πόλης μας!

Σωτήρης Κουρής

Περιφερειακός Σύμβουλος ΠΙΝ