Τίτλοι τέλους για τα ΚΕΣΥΠ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

Κατόπιν πολλών ερωτημάτων γονέων, οι οποίοι μου ζητούν ραντεβού για ατομική συμβουλευτική των παιδιών τους, αισθάνομαι την ανάγκη να ενημερώσω τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/ -τριων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας με τα εξής:

Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4547/2018 για την αναδιάρθρωση των υποστηρικτικών δομών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Κέντρα Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) καταργήθηκαν, από τις 5 Δεκεμβρίου 2018.

Τα ΚΕ.ΣΥ.Π ενσωματώνονται σε μία νέα δομή, στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), τα οποία όμως δεν προβλέπεται να παρέχουν ατομική συμβουλευτική στην κρίσιμη ηλικία των μαθητών/τριών της Γ ́ Γυμνασίου και της Α ́ Λυκείου.

Επιπλέον, το Κ.Ε.Σ.Υ. Αργοστολίου θα στελεχωθεί με έναν/μία μόνο εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, η επιλογή του/της οποίου/ας δεν θα γίνει με επιστημονικά και ακαδημαϊκά κριτήρια, αλλά με κοινωνικά (συνολικός χρόνος υπηρεσίας, συνυπηρέτηση, εντοπιότητα, γάμος, τέκνα), σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 205333/Ε2/28-11-2018 πρόσκληση του Υπουργού Παιδείας.

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι η αλλαγή αυτή γίνεται στο μέσον της σχολικής χρονιάς και μάλιστα μιας χρονιάς που χαρακτηρίζεται από αλλαγές στο Σύστημα Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα ισχύσει για τους μαθητές που φοιτούν φέτος στη Β ́ Λυκείου και οι οποίοι θα πρέπει στο τέλος της σχολικής χρονιάς να υποβάλουν το πρώτο (1ο) Μηχανογραφικό Δελτίο με δέκα (10) προτιμήσεις. Είναι αυτονόητο ότι αυτό απαιτεί μία συστηματική προετοιμασία μέσα από ένα οργανωμένο πρόγραμμα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, όπως αναγνωρίζεται και στην πρόταση του ΥΠ.Π.Ε.Θ για το Νέο Λύκειο.

Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι με αυτά τα δεδομένα, ελλοχεύει ο κίνδυνος σε μία κρίσιμη περίοδο, εξαιτίας των συνεχών αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα, η ευθύνη για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό να περιέλθει σε άτομα, τα οποία δεν διαθέτουν προϋπηρεσία και εμπειρία στον θεσμό, αλλά το μόνο που διαθέτουν είναι μία επιμόρφωση, η οποία πιθανόν και να μην είναι επικαιροποιημένη.

Για την εξέλιξη αυτή την αποκλειστική ευθύνη έχει το ΥΠ.Π.Ε.Θ., το οποίο καθόρισε τον συγκεκριμένο τρόπο πλήρωσης των θέσεων των εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.

Κλείνοντας αυτή τη σύντομη επιστολή, θα ήθελα να ευχαριστήσω και δημόσια όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την άψογη συνεργασία και την υποστήριξη στο έργο μας, αλλά και τους γονείς και μαθητές/τριες, γιατί η εμπιστοσύνη, με την οποία μας περιέβαλαν όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του Κέντρου Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π) Αργοστολίου και η ανατροφοδότηση που δεχόμασταν από αυτούς, μας στήριξαν και έτσι μπορέσαμε να ανταποκριθούμε πιο αποτελεσματικά στο έργο μας. Γιατί, όπως όλοι γνωρίζουν, η συμβουλευτική διαδικασία είναι μια πολύ απαιτητική πράξη, αφού εμπεριέχει σχέση. Και κάθε σχέση θέλει προσπάθεια και διαρκή ανατροφοδότηση. Γι’ αυτό απαιτείται συνεχής αυτοεξέλιξη ψυχική και γνωστική, για να μπορεί ο/η υπεύθυνος/η να διαχειριστεί τα σπουδαστικά αδιέξοδα του/της μαθητή/τριας. Να μπορεί να αντιληφθεί, αν το μπέρδεμα του/της μαθητή/τριας είναι θέμα γνωστικό ή ψυχικό. Αν πίσω από το «δεν μπορώ να αποφασίσω» του/της μαθητή/τριας κρύβεται το «φοβάμαι ότι δεν θα τα καταφέρω» ή το «νιώθω άχρηστος/στη και γι’ αυτό δεν θα τα καταφέρω».

Επίσης ευχαριστώ θερμά τα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία συνέβαλαν καθοριστικά στην έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση των μαθητών/ -τριών και γονέων του Νομού μας, φιλοξενώντας με μεγάλη προθυμία στις ενημερωτικές τους ιστοσελίδες τις ανακοινώσεις του ΚΕ.ΣΥ.Π Αργοστολίου

Σε αυτή την υπέροχη δεκαοχτάχρονη διαδρομή ζήσαμε και μοιραστήκαμε τις αγωνίες των μαθητών/τριών και των γονιών τους, χαρήκαμε μαζί τους για τις μικρές ή μεγάλες επιτυχίες τους, στεναχωρηθήκαμε με τις “αποτυχίες” τους και βρήκαμε μαζί τις εναλλακτικές διαδρομές για την επίτευξη των προσδοκιών τους. Υπήρξαν βέβαια και δυσκολίες, έγιναν πιθανόν και κάποια λάθη. Αλλά αυτό που έχει σημασία είναι μέσα από αυτήν τη διαδικασία να κάνεις την αυτοκριτική σου και με την ανατροφοδότηση να γίνεσαι αποτελεσματικότερος/η εκπαιδευτικός και καλύτερος άνθρωπος.

Δημήτρης Ζαβιτσιάνος

τέως Σύμβουλος ΣΕΠ ΚΕ.ΣΥ.Π Αργοστολίου

Αργοστόλι , 22 Δεκεμβρίου 2018