Έκθεση παιδικής τέχνης «Αποτυπώματα»

Αγαπητοί μας φίλοι και Αγαπητές μας φίλες,

Η έκθεση παιδικής τέχνης ‘Αποτυπώματα’ ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες και θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας λίγα λόγια για τις δύο αυτές ημέρες, που είχαμε τη χαρά να συντονίσουμε, να συνεμπνευστούμε και να μοιραστούμε με τους μικρούς δημιουργούς.

Ζωγραφική (Υπεύθυνη Μαρίνα Στελλάτου)

Τα έργα ανήκουν σε παιδιά ηλικίας από 4 μέχρι και 18 ετών. Τα θέματα των έργων πηγάζουν από αφορμές, που έδωσαν στα παιδιά μεγάλοι ζωγράφοι και κινήματα. Έτσι, έχουμε έργα εμπνευσμένα από το Βαν Γκογκ και τη Μπλε περίοδο του Πικάσο, από τον Έλληνα ζωγράφο Γιάννη Γαΐτη και το σύγχρονο Αλεξάντερ Καλντέρ. Έμπνευση και αφορμές αντλήσαμε και από παραμύθια σύγχρονα και της λαϊκής παράδοσης, καθώς και από πλάσματα της φύσης, όπως είναι οι αλεπούδες και οι πεταλούδες: Η ζαρωμένη κάλτσα του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, το Δώρο και το Ταξίδι της Παπλωματούς, τα παράξενα καπέλα της κυρίας Στρουμπίνσκη, ο Ερωτόκριτος -όπως τον διαβάσαμε από το Βιτσέντζο Κορνάρο, καθώς και όπως διασκευάζεται σε σύγχρονο παραμύθι από τις εκδόσεις Διάπλαση-, ο Τρίματος -ένα λαϊκό παραμύθι για το φόβο-, οι λαϊκοί θρύλοι για τις νεράιδες και τα ξωτικά, οι αφίσες από ταινίες με το αίσθημα της καλοκαιρινής διάθεσης για θερινό σινεμά και η όπερα της Μαντάμ Μπατερφλάι είναι οι αφορμές, που έδωσαν έμπνευση στους μαθητές του εργαστηρίου με διάφορες τεχνικές και υλικά. Μεγάλο κομμάτι της έκθεσης, φέτος, καλύπτει το Ελεύθερο σχέδιο από παιδιά, που είναι υποψήφια για την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών.

Κεραμική (Υπεύθυνη Στέλλα Κομηνά)

Οι μαθητές έχοντας διδαχθεί βασικές τεχνικές κεραμικής και έχοντας κατανοήσει τις διαφορετικές φόρμες, δούλεψαν σε 4 διαφορετικές ενότητες. Κάθε μάθημα εκτός από καλλιτεχνική δημιουργία αποτέλεσε και μια ευκαιρία για εμβάθυνση και προβληματισμό. Έτσι, τα έργα αφορμίστηκαν από τις ακόλουθες θεματολογίες:

❶ Κατασκευή κεραμικής μάσκας ή κεφαλιού: “Το πρόσωπο γίνεται προσωπείο στο θέατρο της ζωής”.

Πρόσωπο= Ελευθερία, ευθύνη, Εξέλιξη, Επιλογή, Δημιουργία, Αλήθεια

Προσωπείο= Τυποποίηση, Υποκρισία, Αυτοματισμός, Ρουτίνα, Καταναγκασμός, Εγκλωβισμός στο άτομο (φόβος), Ατομισμός, Ανελευθερία (άρνηση δημιουργίας), Συμβιβασμός.

«Γένοιο οίος εσσί μαθών» (= «Μάθε και γίνε αυτός που είσαι» ή, αλλιώς, «η πορεία προς τον αληθινό εαυτό»), Πίνδαρος.

❷ Το σπίτι, το δικό μας (εργαστήριο για παιδιά προσχολικής ηλικίας). Τα παιδιά έφτιαξαν το σπίτι τους, έτσι όπως το ονειρεύονται κι έβαλαν μέσα και γύρω του, ό,τι θα ήθελαν να έχει, όπως, αγάπη, πουλιά, αστέρια, λουλούδια, ζωάκια. Έμπνευση των παιδιών το «Σπίτι με Kήπον» του Καβάφη: «ήθελα να ’χω ένα σπίτι εξοχικό μ’ έναν πολύ μεγάλο κήπο – όχι τόσο για τα λουλούδια, για τα δένδρα, και τες πρασινάδες (βέβαια να βρίσκονται κι αυτά· είν’ ευμορφότατα) αλλά για να ’χω ζώα. A να ’χω ζώα!»…

❸ Χρηστικά αντικείμενα: Κατασκευή ποτηριού, γιατί πάνω από όλα , η κεραμική είναι εφαρμοσμένη τέχνη, που χωράει παντού στην καθημερινότητά μας και την κάνει πιο όμορφη.

❹ Ελεύθερες δημιουργίες: Τα παιδιά δημιούργησαν ελεύθερα, με τη δική μας καθοδήγηση οτιδήποτε εμπνεύστηκαν τα ίδια.