Με 144 χιλιόμετρα έτρεχε το τρένο στην τραγωδία του Άδενδρου. Τι αναφέρει το επίσημο πόρισμα του Υπουργείου Μεταφορών

Τι αναφέρει το πόρισμα του Υπουργείου Υποδομών

Στην υπερβολική ταχύτητα με την οποία κινούταν η μοιραία η αμαξοστοιχία «Ιντερσίτι – I/C 58» το βράδυ της 13ης Μαΐου οφείλεται η τραγωδία με τους τρεις νεκρούς στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στα πρώτα συμπεράσματα  του  πορίσματος που συνέταξε η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων, αναφέρεται ότι ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου είχε αναπτύξει ταχύτητα 144,343 χιλιομέτρων ανά ώρα την ώρα του δυστυχήματος, παρόλο που στο συγκεκριμένο σημείο το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο έχει οριστεί μόλις στα 60 χλμ.

Μάλιστα, στον τόπο του δυστυχήματος δεν υπάρχουν ίχνη φρεναρίσματος, γεγονός που μαρτυρά τον ακαριαίο χαρακτήρα αλλά και το μέγεθος του πρωτοφανούς περιστατικού.

67

Όπως αναφέρει το πόρισμα: «Με βάση την επίσημη ανάλυση του ταχογράφου (Teloc) που έγινε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά την ώρα της εκτροχίασης η ταχύτητα της ήταν 144,343 km/h, ενώ η επιτρεπόμενη ταχύτητα διέλευσης από την 1η γραμμή (παρακαμπτήριος), του Σ.Σ Άδενδρου, ήταν 60 km/h. Από τα στοιχεία δεν φαίνεται να έχει γίνει εφαρμογή πέδης».

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το τρένο να εκτροχιαστεί και να «καρφωθεί» σε διώροφη κατοικία, οδηγώντας στον θάνατο τον μηχανοδηγό, τον προϊστάμενο Κίνησης και έναν άτυχο επιβάτη.

Η προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης παραδόθηκε σήμερα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, κ. Θάνο Βούρδα, μετά από ευρεία σύσκεψη με την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων και το σύνολο των Διοικήσεων των Σιδηροδρομικών Εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Σημειώνεται ότι η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεχίζει εντατικά το έργο της και το τελικό πόρισμα θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχές το επόμενο διάστημα.

7

Όσον αφορά τις εργασίες αποκατάστασης του δικτύου στην περιοχή του Αδένδρου, το Υπουργείο Υποδομών επιβεβαιώνει ότι προχωρούν εντατικά όλες οι απαραίτητες εργασίες, σύμφωνα με τη σχετική εντολή που είχε δώσει από την πρώτη στιγμή ο κ. Σπίρτζης.

Συγκεκριμένα:

•       Ολοκληρώνεται αύριο, Σάββατο 20 Μαΐου 2017, η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε, ενώ έχει κατεδαφιστεί το κτήριο που «χτυπήθηκε».

•       Έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής

•       Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης

17077211