Ομιλία για το μεταφορικό ισοδύναμο

Στη συζήτηση για την ψήφιση του σχεδίου νόμου «Μηχανισμός Εφαρμογής, κρατική εποπτεία, γενικοί όροι υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου και άλλες διατάξεις»,τοποθετήθηκε προχθές η βουλευτής Κεφαλληνίας και Ιθάκης σχετικά στην Ολομέλεια της Βουλής.

Το ΜεταφορικόΙσοδύναμο, το οποίο διεκδικούσε για 40 χρόνια ηνησιωτική Ελλάδα, αποτελεί μια μεγάλη θεσμική τομή στο πλαίσιο των  νησιωτικών πολιτικών, διότι συμβάλλει στην επίλυση προβλημάτων που απορρέουν από τηνησιωτικότητα και  αγγίζει όλους τους νησιώτες πολίτες.

Η βουλευτής μεταξύ άλλων ανέλυσε τα προβλήματα της νησιωτικότητας, τα οποία σχετίζονται με το υψηλό κόστος μεταφοράς των επιβατών και εμπορευμάτων, τη δυσκολία της μετακίνησης των νησιωτών, η οποία, παράλληλα, λειτουργεί αποτρεπτικά και για τη στελέχωση των μονάδων Υγείας, σχολείων και δημοσίων υπηρεσιών.Επισήμανε πως η κυβέρνηση αναγνώρισε τα μειονεκτήματα της νησιωτικότητας και με τη δημιουργία του Υφυπουργείου Νησιωτικής Πολιτικής έθεσε τις βάσεις για να αντιμετωπιστούν. Με την εισαγωγή του Μεταφορικού Ισοδύναμου εξισώνεται το κόστος μεταφοράς  των νησιωτών επιβατών και των εμπορευμάτων με αυτό της χερσαίας μεταφοράς,με την επιστροφή της διαφοράς του κόστους στους δικαιούχους μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Το μέτρο αποτελεί κίνητρο για εποχιακό και επικουρικό προσωπικό να στελεχώσουν νησιωτικές δομές (γιατροί, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, προσωπικό των υπηρεσιών υγείας). Επίσης, θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά σε 49 νησιά για το 2ο εξάμηνο του 2018 και από 1/1/2019 θα ισχύσει για όλα τα νησιά. 

Τέλος, τόνισε πως γιαπρώτη φορά σε μέτρο νησιωτικής πολιτικής, εντάσσονται τα Ιόνια νησιά, στα οποία μέχρι σήμερα δεν είχε ισχύσει κανένα μέτρο,όπως αυτό του μειωμένου ΦΠΑ ή της εξαίρεσης από τη διαθεσιμότητα των υπαλλήλων.

Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, που υπερψηφίστηκε χθες, συμπεριλαμβάνεται ρύθμιση, με την οποία παρατείνεται η προθεσμία οριστικοποίησης πρώτων εγγραφών του Κτηματολογίου κατά έξη μήνες, για τις περιοχές που λήγει εντός του 2018.