Στις 19/4/2022  το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων με εισηγήτρια την Πρόεδρο και Περιφερειάρχη κ. Κράτσα ορίζει δικηγόρο για να τον εκπροσωπήσει στο Συμβούλιο της Επικράτειας (ΣτΕ) στις 3/5/2021 προκειμένου να ακυρωθεί απόφαση της Επιτροπής 152 σχετικά με προσφυγή του Γεράσιμου Φόρτε .

Παραδοχή ότι υπάρχει εν ισχύ απόφαση της επιτροπής 152 η οποία και επιδιώκεται να ακυρωθεί με την παρέμβαση του ΦοΔΣΑ στο ΣτΕ .

Η υπόθεση αναβλήθηκε για άλλη μία φορά (η 4ηστη σειρά) και έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί στη δικάσιμο 7/6/2022.

Κι όμως, την ίδια ώρα προκλητικότατα παραβιάζονται Σύνταγμα και νόμοι από αυτούς που ορκίστηκαν «να υπακούουν στο Σύνταγμα και τους νόμους» επιβεβαιώνοντας ότι ζούμε στην εποχή του «έτσι γουστάρω» !

Ιδού τα γεγονότα:

Χθες Πέμπτη 19 Μαΐου 2022 η Πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων Περιφερειάρχης κ. Κράτσα οργάνωσε εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για την κατασκευή του έργου «Περιβαλλοντική Αναβάθμιση και Επέκταση ΧΥΤΥ – Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείριση Απορριμμάτων Κεφαλονιάς» του οποίουη νομιμότητα της δημοπράτησης έχει κριθεί καταρχήν παράνομη με σχετική ακυρωτική απόφαση της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ν. 3463/2006.

Ειδικότερα με την 5/22-4-2021απόφαση της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ν. 3463/2006 έγινε δεκτή προσφυγή μου κατά απόφασης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που είχε δηλώσει αναρμοδιότητα σε δύο προσφυγές μου σχετικά με την διαδικασία δημοπράτησης του επίμαχου έργου για την διαχείριση των Απορριμμάτων της Κεφαλονιάς.

Έτσι με την απόφαση της Επιτροπής 152 του ν. 3463/2006 ακυρώθηκαν και εξαφανίστηκαν :

Μ. Φόρτες

1) η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΦοΔΣΑ της 13ης/11/2020 με την οποία είχε αποφασιστεί η «Λύση της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ «ΕΔΑΚΙ ΑΕ» και Δήμου Αργοστολίου» για το επίμαχο έργο και

2) η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΦοΔΣΑ της 13ης/1/2021 με την οποία είχε αποφασιστεί η «Αποδοχή της εγκεκριμένης μελέτης του υποέργου «Έργα περιβαλλοντικής αναβάθμισης και επέκταση ΧΥΤΥ-ΟΕΔΑ Κεφαλονιάς» και η έγκριση της διακήρυξης – τευχών δημοπράτησης του».

Κατά της απόφασης αυτής προσέφυγε, όπως έχει δικαίωμα, ασκώντας αίτηση ακυρώσεως και αναστολής στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο ΦοΔΣΑ χωρίς να έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα απόφαση ούτε επί της αίτησης ακύρωσης (συζητείται στις 7.6.22) ούτε επί της αίτησης αναστολής.

Άρα αφού ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ούτε αναστολή ούτε και πολύ περισσότερο ακύρωση της απόφασης 5/22-4-2021 της Επιτροπής 152 με την οποία να ακυρώνεται η διαδικασία δημοπράτησης του έργου της Κεφαλονιάς από τον ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων, η υπογραφή της σύμβασης του συγκεκριμένου έργου από την κ. Κράτσα χθες Πέμπτη 19/5  είναι πολιτικά απαράδεκτη, διοικητικά και ποινικά ελεγκτέα και κολάσιμη !

Πολιτικά απαράδεκτηγιατί η Πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων και Περιφερειάρχης κ. Κράτσα με την κάλυψη της Κυβέρνησης – κλήθηκε, παρευρέθηκε και χαιρέτησε ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος κ. Γραφάκος – «αποφασίζουν και διατάσσουν»και επιδεικτικά αδιαφορούν για την τήρηση της νομιμότητας και τις αποφάσεις των διοικητικών οργάνων (εν προκειμένω της Επιτροπής του 152) ακόμη και του ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου στο οποίο εκκρεμεί η αίτηση ακύρωσης του ΦοΔΣΑ.

Πολιτικά κολάσιμη είναι ηυπογραφή της σύμβασης από την Πρόεδρο του ΦοΔΣΑ κ. Κράτσα γιατί διαπράττει με πρόθεση μάλιστα και προδήλως … παράβαση καθήκοντος .

Εν ολίγοις, με την «έτσι γουστάρω»υπογραφή της σύμβασης του έργου από την κ. Κράτσα και μάλιστα με την στήριξη της Κυβέρνησης (δια της παρουσίας του αρμόδιου Γ.Γ.) στέλνεται το πρωτοφανές μήνυμα στους πολίτες της κατάλυσης κάθε έννοιας ευνομούμενου κράτους και του ευτελισμού της δικαιοσύνης.

 

Εν κατακλείδι

Ξεκαθαρίζω ότι το έργο ΠΡΕΠΕΙ να γίνει, αλλά σύμφωνα με τους νόμους και τις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων και φυσικά με σεβασμό στην κρίση της Δικαιοσύνης.

Και προκειμένου να μην υπάρξουν επί πλέον καθυστερήσεις, η διαδικασία δημοπράτησης θα πρέπει να ολοκληρωθεί από τον φυσικό του δικαιούχο τον Δήμο Αργοστολίου με κύριο την ΕΔΑΚΙ και  με ανάδοχο αυτόν που ήδη έχει προκριθεί από την διαγωνιστική διαδικασία.

Πρέπει δε να επισημανθεί ότι αν δεν είχε υπάρξει το κυβερνητικό εξάμβλωμα του ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων εδώ και δύο χρόνια – 24 μήνες, τώρα το έργο θα είχε προ πολλού ολοκληρωθεί αφού ο προβλεπόμενος χρόνος κατασκευής του είναι…15 μήνες !

Και τα παραμύθια των «προαιρέσεων» που με πονηρή πρόθεση ανακοινώνονται για να εντυπωσιάσουν τους πολίτες υποστηρίζοντας ότι  «θα οδηγήσουν στην τελική μείωση του υπολείμματος ταφής περίπου στο 10%» είναι εμφανώς εκ του πονηρού.

Πρώτονγιατί η μείωση του υπολείμματος ταφής που αναφέρει η κ. Κράτσα προέρχεται από την διαδικασία της καύσης που απαγορεύεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα με εμπορευματοποίηση του παραγόμενου (από την καύση) δευτερογενούς καυσίμου και

Δεύτερον γιατί τις «προαιρέσεις» σύμφωνα με την διακήρυξη του έργου θα τις πληρώσουν οι δημότες, αφού το αρχικά δημοπρατούμενο έργο των 7.170.819,32€, θα δημοπρατηθεί αυξημένο κατά… 331,95 % φθάνοντας στα 23.803.486,41 € και το επί πλέον ποσόν (που θα καταβληθεί από τον «Κύριο του Έργου» δηλαδή τον ΦοΔΣΑ, τουτέστιν… τους δημότες) να αντιστοιχεί στο κόστος λειτουργίας για 6 συν 6 έτη σύνολο 12 χρόνια !

 

Υ.Γ.Ας σημειωθεί ότι εκτός από την 5/22-4-2021απόφαση της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ν. 3463/2006 υπάρχει άλλη μία απόφαση (γνωστή φυσικά στην κ. Κράτσα) η οποία λήφθηκε εδώ και ένα χρόνο στις 3-6-2021 και με την οποία  ακυρώνονται οκτώ αποφάσεις του ΔΣ του ΦοΔΣΑ από τη συνεδρίαση του στις 13/1/2021 ΟΛΕΣ άμεσα ή έμμεσα σχετικές με το έργο της Κεφαλονιάς.

Και ακόμη υπάρχει μία τρίτη απόφαση η 3/22-4-2021της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ν. 3463/2006 που αφορά προσφυγή των Δημοτικών Συμβούλων του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ.κ. Σαρλή Χρύσανθου και Μπούκα Χρυσόστομουκαι με την οποία κρίνεται μη νόμιμη η σύνθεση του ΔΣ του ΦοΔΣΑ οπότε και είναι άκυρες ΟΛΕΣ οι μέχρι τότε αποφάσεις του ανάμεσα στις οποίες είναι και οι σχετιζόμενες με το έργο της Κεφαλονιάς.

Εναντίον ΚΑΙ αυτής της απόφασης το ΔΣ του ΦοΔΣΑ (με εισήγηση της κ. Κράτσα) έχει προσφύγει στο ΣτΕ και εκδικάζεται στις 7/6/2022.