Το 2005 έγινε το μεγαλύτερο έγκλημα σε βάρος του τόπου, που μαράζωσε τα χωριά μας, οδήγησε τα οχήματα στην γκιλοτίνα του Κουτάβου (και μέσα στη μετέπειτα κρίση, με όλες τις συνέπειες)και επιβάρυνε με ασφυκτικές οχλήσεις τον Υδροβιότοπο. Τώρα μας «πάσσαραν» ένα έργο-έκτρωμα, ενώ η τοπική ηγεσία που άλλοτε διερρήγνυε τα ιμάτιά της για διάνοιξη στην κυκλοφορία των οχημάτων, στέκεται απλός θεατής ενός έργου-εκτρώματος, άβουλη, μοιραία και μικρή.
OXI AΠΛΩΣ μαύρη, αλλά κατάμαυρη Επέτειος, μετά τα όσα έχουνε συμβεί για την πολύπαθη Γέφυρα Αργοστολίου.
Σήμερα συμπληρώνονται 11 ολόκληρα χρόνια από το κλείσιμο της Γέφφυρας στα αυτοκίνητα και οδεύουμε προς τα 12, μη ξεχνώντας ποτέ το μεγαλύτερο έγκλημα που έγινε ποτέ σε βάρος του τόπου μας.
Σις 19 Ιουλίου 2005, η τότε Κυβέρνηση Καραμανλή σε συνεργασία με τον τότε τοπικό βουλευτή Πέτρο Αλιβιζάτο, γύρισαν τα ρολόγια του τόπου μας 200 χρόνια πίσω!
Με το πρόσχημα …μιάς τρύπας 15×20, έκλεισαν τη Γέφυρα, που ήταν τμήμα της Εθνικής οδού Αργοστολίου-Σάμης, επιφέροντας κυκλοφοριακό έμφραγμα στην καρδιά της Κεφαλονιάς, ενώ οδήγησαν την κυκλοφορία στον Κούταβο με αποτέλεσμα τα Χωριά μας να βρεθούν στην απομόνωση και στο μαρασμό. Παράλληλα, χάθηκαν εκατομμύρια Ευρώ στη γκιλοτίνα του «Γύρου», ενώ ο περίφημος Υδροβιότοπος ασφυκτιά και υποφέρει από τις οχλήσεις.
Κι’ όλα αυτά, παρά τις ομόφωνες αποφάσεις των Τοπικών οργάνων (Δημοτικού και Νομαρχιακού Συμβουλίου) για ανοιχτή στην κυκλοφορία των ελαφρών οχημάτων Γέφυρα.
Στη σημερινή κατάμαυρη επέτειο, πρέπει να πούμε τρία πράγματα:
* Εμείς οι Κεφαλονίτες που καυχόμαστε ότι είμαστε οι εξυπνότεροι άνθρωποι του κόσμου, είμαστε οι μοναδικοί επί της Γης που μεγαλώνουμε αντί να μικραίνουμε τις αποστάσεις.
* Πουθενά στον κόσμο (εκτός από την Γέφυρα του Καρόλίου στην Πράγα (που έχει πολλές άλλες γέφυρες) δεν έκλεισαν ιστορικές Γέφυρες για οχήματα.
* Σήμερα στην τοπική εξουσία βρίσκονται τρία πρόσωπα που στο παρελθόν διατράνωναν τη θέλησή τους για ανοιχτή στα οχήματα Γέφυρα, αλλά τώρα σιωπούν επιμελώς μπροστά στο έγκλημα που διαπράχθηκε. Πρόκειται για τον περιφερειάρχη Θόδωρο Γαλιατσάτο, το δήμαρχο Αλέξανδρο Παρίση και τον αντιδήμαρχο Διονύση Λυκούδη.
O πρώτος και ο τρίτος εκφωνούσαν «φιλιππικούς» για την «επανασύνδεση της Γέφυρας με τον κυκλοφοριακό ιστό», ενώ ο δεύτερος, ο δήμαρχος, που υποσχέθηκε στον κόσμο τη μονοδρόμηση των ελαφρών οχημάτων απέτυχε παταγωδώς στην εφαρμογή της εξαγγελίας του και δεν έχει κάμει μέχρι τώρα ο ίδιος τη παραμικρή καταγγελία εναντίον του «εγκλήματος» που διαμορφώθηκε. Απλώς το Δημοτικό Συμβούλιο, με πρόταση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Γιώργου Τζωρτζάτου, πήρε απόφαση ότι το έργο που έγινε στη Γέφυρα είναι έκτρωμα, αλλά παρ’ όλα αυτά ο Δήμος …φωταγώγησε το έκτρωμα αυτό!
Oμως η ώρα της Νέμεσης θα έρθει. Και τότε όλα θα μπούν στη θέση τους.