ΠΑΝΩ από 200.000.000 Ευρώ εκτιμάει τη «λυπητερή» που πλήρωσαν οι πολίτες στα 11 χρόνια με κλειστή Γέφυρα, ο πρόεδρος του Τόπου και των επενδυτών και διακεκριμένους ο οικονομολόγος μας κ. Παναγής Σιμωτάς.

Οταν πρωτοξεκίνησε ο «Η» το θέμα της πληρωμής του …μαρμάρου στον Γύρο του Κούταβου κατά τη 2η «Μαύρη Επέτειο» το 2007 (όπως είδαμε χθες) κι’ ενώ ο πρόεδρος των Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων κ. Κώστας Γαλιατσάτος εκτίμησε ότι η ζημιά των πολιτών από τα 4 επιπλέον χιλιόμετρα στον Κούταβο είναι 2,5 δισ. δραχμές το χρόνο, δηλαδή 7.336.757 ευρώ, ο κ. Σιμωτάς εκτίμησε ότι η ζημιά είναι πάνω από διπλάσια, δηλαδή γύρω στα 6 δισ. δραχμές, για τα 2 χρόνια 12 δισ. δραχμές, ήτοι 17.608.217 Ευρώ.

Αν τώρα πολλαπλασιάσουμε τον αριθμό αυτό, συνάγεται ότι στα 11 χρόνια οι πολίτες πλήρωσαν 193.690.389 Ευρώ, που με τις ανατιμήσεις ξεπερνάνε τα 200 εκατ. Ευρώ!

Χθες τηλεφωνήσαμε στον Πρόεδρο για να του πούμε οτι σύμφωνα με τους νέους υπολογισμούς η ζημιά ξεπερνάει τα 200 εκατ. Ευρώ και μας είπε με τη χαρακτηριστική του αμεσότητα:

-Συμφωνώ και …επαυξάνω, κύριε διευθυντά μου!
Στη συνέχεια υπενθυμίζουμε τη σχετική επιστολή που έστειλέ τότε στον «Η» ο κ. Σιμωτάς και δημοσιεύθηκε την 14η Αυγούστου (αρ. φ. 4145):
Αγαπητέ μου κύριε διευθυντά: Με προσοχή εδιάβασα την σύντομη, αλλά τόσο «μεστή» περιεχομένου μελέτη, του αγαπητού προέδρου της Ενωσης Ιδιοκτητών Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων κ. Κωνσταντίνου Γαλιατσάτου.

Oπωσδήποτε συμφωνώ ότι το απωλεσθέν ποσόν, από το αιφνίδιο και άσκοπον -ως μέχρι το γράψιμο τούτων των γραμμών κατεδείχθη-κλείσιμο της γέφυράς μας, σε τέτοιες δύσκολες -ειδικά και οικονομικές, για τους υποφέροντες- συγκοιρίες, είναι «σεβαστόν» και αρνητικότατα επηρρεάζει την γενικότερη οικονομία της πόλης, αλλά και του Νομού μας.

Εκτιμώ την ευγενή προσπάθεια του αγαπητού κ. Γαλιατσάτου να «συγκροτήσει» το αριθμητικό «ΣOΚ», στο χαμηλότερο δυνατόν επίπεδον, όμως θεωρώ, ότι στην προσπάθειά του αυτή, «εζωγράφισε» μιά θετικότερη εικόνα από εκείνη, που στα πλαίσια του οικονομικού ρεαλισμού -και όχι μόνον-«ολοκληρώνεται», και «προβάλλεται» από μόνη της, ως σύγχρονος εφιάλτης, μπροστά και σε κάθε βήμα της καθημερινής, των συμπολιτών μας, δραστηριότητος.

Το κόστος της βενζίνης -ειδικά στον Νομό μας- αγαπητέ μου κύριε διευθυντά, είναι τουλάχιστον 150% υψηλότερον του υπολογισθέντος-καταγραφέντος, στην δημοσιευθείσα μελέτη σας.
Το κόστος των φθορών είναι οπωσδήποτε περισσότερο, αλλά και των συνολικών απωλεσθεισών εργατοωρών είναι -τουλάχιστον- 100% υψηλότερον!

Oι χαμένες εργατοώρες κε διευθυντά μου, δεν συγκεκριμενοποιούνται στους ανειδίκευτους εργάτες, «κάποιου εργοστασίου πλαστικών ή κάρβουνου που ευρίσκεται στην απέναντι όχθη…».
Τούτο το κόστος υπολογίζεται κατά Μέσον Oρον κατώτατης αμοιβής εργάτου, αλλά και καθηγητου-φροντιστού, διερχομένου-ταξιδεύοντος, ως και ιατρού ή νομικού ή δημοσιογράφου, μηχανικού κ.λπ.

Ετσι, αντί 5 Ευρώ ωριαία υπολογισθείσα χρηματική απώλεια, με βάση τον ρεαλισμό και την σκληρότατη, του Ευρώ πραγματικότητα, έπρεπε να σημειωθεί -κατά ελάχιστον όριον-10 Ε (+100% επί των 5 Ε δηλαδή). Επιπροσθέτως: Σε παρόμοιες μελέτες-αναφορές και προς καθολικόν δίδαγμα για τους επιπολαίως και δικτακτορικά, τούτα «αποφασίζοντες και διατάσσοντες», σε τούτο το «γύρω-γύρω όλοι και στην μέση η …εγκαταλελειμένη, μοναδική μας γέφυρα», ποιά περίπου τιμή θα θέσουμε, ως ελάχιστη δυνατή για το δραματικό, αλλά τόσο υπαρκτό στοιχείο, της ψυχικής επιβάρυνσης του αγωνιστου-εργαζομένου;

Αυτού ακριβώς που εξωθείται -καθ’ ημέραν και στην πλήρη του αγανάκτηση- σε «έντονες απονομές» του γνωστού “βραβείου” που οι Ελληνες οδηγοί συνήθως “μοιράζουν” σε όσους θεωρούν οτι ευθύνονται για την παραπετσμένη οδική των ταλαιπωρία;
Πόσο, σε ψυχικό βάρος και οδυνηρή αδυναμία «ερμηνείας», κοστολογείται η ώρα του βιαστικού, αναγκαστικά συμμετέχοντος σε αυτό το πανάκριβο «γαϊτανάκι», γύρω-γύρω απο την γέφυρα;

Σε κάθε περίπτωση και χωρίς «δεκαρίτσα τσακιστή» για την άδικη, της ψυχής και των νεύρων, ταλαιπωρία, ως μόνος σας διαπιστώνετε, κε διευθυντά μου, η «λυπητερή», όπως εύλογα και «εύστροφα» την χαρακτηρίζετε, για το κλείσιμο της γέφυρας, με διεθνώς αποδεκτά και επι του αντικειμένου δεδομένα κοστολόγησης, ανέρχεται στο ποσόν -κατ’ ελάχιστον- των 35.220.000 Ευρώ. Τουτέστιν: 12+ δισ. δραχμών!

Με εκτίμηση και ευχές,
ΠΑΝΑΓΗΣ I. ΣΙΜΩΤΑΣΕικόνα 1234

simotas kef_1
Π. Σιμωτάς
galiatsatos kostas
Κ. Γαλιατσάτος