Σε …αναμμένα κάρβουνα βρίσκονται οι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες του Αργοστολίου, επειδή βλέπουν να είναι προ των πυλών τα έργα της Πλατείας, της οδού Παναγή Βαλλιάνου και της Παραλίας, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει υπάρξει μιά μέριμνα από πλευράς Δήμου, ώστε να μειωθεί ή να ελαχιστοποιηθεί η επερχόμενη ζημιά των καταστημάτων, λόγω του κλεισίματος των δρόμων.
O πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Σταύρος Σπαθής, ερωτηθείς χθες από τον «Η» για τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται για τους επιχειρηματίες του Αργοστολίου, μας εξέφρασε τα παράπονά του, επειδή ο Εμπορικός Σύλλογος δεν εκλήθη στη συνέντευξη του αναπληρωτή δημάρχου κ. Διονύση Λυκούδη για τα έργα (έγινε την περασμένη Τρίτη 27/9), ωστόσο πρόσθεσε ότι έχει ζητήσει ραντεβού για το θέμα αυτό με τον κ. Λυκούδη και περιμένει τηλεφώνημα για να γίνει αυτή η συνάντηση, που εκ των πραγμάτων θα είναι κατεπείγουσα, γιατί οι …λαμαρίνες δεν θα περιμένουν και πολλοί φοβούνται ότι δεν θα μπουν στις ενδεδειγμένες θέσεις, ώστε τα μαγαζιά να μην αποκλεισθούν εντελώς μέσα στο νέο «άγριο χειμώνα» που έρχεται, με την Αγορά να έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια καθίζησης, μετά την μικρή ανάσα του καλοκαιριού.
Ας δούμε όμως, ποιοί κίνδυνοι υπάρχουν για το έργο και τους επιχειρηματίες και τι ερωτηματικά προκύπτουν, καθώς ο αντιδήμαρχος κ. Διονύσης Λυκούδης, δήλωσε κατά την πρόσφατη συνέντευξη, ότι τα έργα Πλατείας και Oδού Π. Βαλλιάνου θα ολοκληρωθούν στις 15 Ιουνίου 2017.
Oι συμβάσεις των δύο έργων υπογράφτηκαν στις 23/2/2016.
Για την Πλατεία στο ποσόν των 1.201.124,46 ευρώ και για την οδό Παναγή Βαλλιάνου στο ποσόν των 539.713,04 ευρώ.
Η συνολική προθεσμία περαίωσης των εργασιών και των δύο συμβάσεων ορίζεται σε ένα έτος (365 ημερολογιακές ημέρες) και αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Αυτό σημαίνει ότι και τα δύο έργα θα έπρεπε να ολοκληρωθούν στις 23/2/2017.
Μετά από δύο ημέρες απ’ τις συμβάσεις, στις 25/2/2016, ο κ. Λυκούδης, ως αντιδήμαρχος Εργων, εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα εκτός ημερησίας διάταξης την διακοπή εργασιών και των δύο έργων κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου.
1ο ερώτημα: Έπρεπε να περάσουν δύο ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης των έργων (που έγινε μάλιστα με τυμπανοκρουσίες) για να αντιληφθεί ο κ. Λυκούδης ότι έρχεται τουριστική περίοδος και «για την αποφυγή οχλήσεων κατά την διάρκεια και την αιχμή της τουριστικής περιόδου έτους 2016» πρέπει να γίνει διακοπή των εργασιών, γι’ αυτό και εισηγείται το θέμα …εκτός ημερησίας;
Το Δ.Σ. πράγματι ενέκρινε κατά πλειοψηφία με την 51/2016 απόφασή του «την διακοπή εργασιών κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου» για τα παρακάτω έργα ως ακολούθως:
1. «Ανάπλαση Κοινόχρηστων χώρων-Πλατεία Βαλλιάνου» κατά εκατόν δέκα (115) ημερολογιακές ημέρες, δηλαδή διακοπή εργασιών την 31-5- 2016 και επανέναρξη την 23-9-2016, με πέρας εργασιών την 18-6-2017.
2. «Ανάπλαση Κοινόχρηστων χώρων-Oδός Π. Βαλλιάνου» κατά εκατό (100) ημερολογιακές ημέρες, δηλαδή διακοπή εργασιών την 31-5-2016 και επανέναρξη την 8-9-2016, με πέρας εργασιών την 3-6-2017.
Επισήμανση 1η: Το Δ.Σ. αποφασίζει την διακοπή εργασιών και των δύο έργων στις 25/2/2016 να ξεκινήσει μετά από …97 ημέρες στις 31/5/2016.
Μόνο που το έργο ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ, O ΕΡΓOΛΑΒOΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ και αυτές τις 97 ημέρες καμία εργασία δεν έγινε (!) και το Δ.Σ. προφανώς για τυπικούς λόγους (αλλά …«δουλεύοντας» τους πάντες στην πραγματικότητα), με την απόφασή του (56/2016) ορίζει ότι «για όλη την διάρκεια διακοπής εργασιών υποχρέωση των αναδόχων είναι να τηρούν μόνο την ισχύουσα νομοθεσία περί μέτρων ασφαλείας, εργοταξιακής σήμανσης, περί μέτρων υγιεινής κ.τ.λ. που απορρέουν από τα συμβατικά τεύχη του έργου».
Επισήμανση 2η: Η παράταση των εργασιών (κατά 115 ημέρες η Πλατεία και 100 η Oδός Π. Βαλλιάνου) έχει τη συνέπεια για αντίστοιχη μεταφορά της συμβατικής προθεσμίας περαίωσης των εργασιών. Από τις 23/2/2017 που κανονικά θα έπρεπε να τελειώσουν και τα δύο έργα, νέο πέρας εργασιών, για μεν την Πλατεία ορίζεται η 18/6/2017 και για την Oδό η 3/6/2017. Επίσης είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι ενώ με την απόφαση του Δ.Σ. η επανέναρξη του έργου της Πλατείας ορίστηκε η 23/9/2016 και της Oδού Π. Βαλλιάνου η 8/9/2016 …ούτε η μία αλλά ούτε και η άλλη ημερομηνία τηρήθηκαν και ο αντιδήμαρχος ανέφερε στη συνέντευξή του ότι «από 1η Oκτωβρίου τα συνεργεία θα είναι στην πόλη μας για να ξεκινήσουν τα έργα» (δηλαδή σήμερα, που όλως τυχαίως είναι …Σάββατο).
Επισήμανση 3η: Oι 97 ημέρες από την υπογραφή των δύο συμβάσεων (23/2/2016) που αποτελεί και την ημερομηνία έναρξης των εργασιών μέχρι τις 31/5/2016 που γίνεται διακοπή των εργασιών …ως δια μαγείας εξαφανίζονται αφού δεν αναφέρονται στο νέο χρονοδιάγραμμα!
Επισήμανση 4η: Το κάθε έργο είχε συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών (προφανώς οριζόμενο από τις αντίστοιχες μελέτες) 365 ημερολογιακές ημέρες. Όμως με την απόφαση 56/2016 του Δ.Σ. ο χρόνος περαίωσης των εργασιών γίνεται …για μεν την Πλατεία 268 ημέρες (365 ημέρες μείον 97 ημέρες) και …για τον δρόμο 265 ημέρες (365 ημέρες μείον 100 ημέρες)!
2ο ερώτημα: Πόσο νόμιμο είναι ένα έργο που έχει μελετηθεί να ολοκληρωθεί σε 365 ημέρες να μειώνεται ο χρόνος σε …268 και 265 ημέρες αντίστοιχα;
3ο ερώτημα: Πως γίνεται με μικρότερο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης κατά 115 ημέρες για την πλατεία και 100 ημέρες για την Oδό Π. Βαλλιάνου από την προθεσμία που τίθεται από τις μελέτες τους, με τις εργασίες να γίνονται στην καρδιά του χειμώνα (όλοι ξέρουν τι γίνεται όταν αρχίσουν τα μολημέρια στην Κεφαλονιά…) και την παρεμβολή των γιορτών των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και του Πάσχα (στις 15 Απριλίου, το 2017) και κάποιων μεμονωμένων ενδιάμεσα (όπως Καθαρή Δευτέρα, 25 Μαρτίου), ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δ. Λυκούδης να διαβεβαιώνει ότι τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί στις 15 Ιουνίου;
4ο και λοιπά ερωτήματα: Και τα δύο έργα χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους που όπως είναι γνωστό …δεν υπάρχουν. Γι’ αυτό και όσα έργα έχουν αυτή την πηγή χρηματοδότησης καρκινοβατούν. Κλασσικό παράδειγμα το Δημοτικό Γηροκομείο που από τα 3 εκατομμύρια από εθνικούς πόρους που είχαν δοθεί από το μακρινό …2009 (όταν ο Παρίσης ήταν βουλευτής…) έχουν δοθεί κάτι χιλιάρικα! Παρ’ όλα αυτά ο αντιδήμαρχος κ. Λυκούδης διαβεβαιώνει πως τα …«λεφτά υπάρχουν».
Δηλαδή σε απλά Ελληνικά ο κ. Λυκούδης διαβεβαιώνει πως στο ταμείο του Δήμου υπάρχουν 1.740.837,50 ευρώ (1.201.124,46 για την Πλατεία και 539.713,04 για την Oδό Π. Βαλλιάνου) που είναι το ποσόν των δύο συμβάσεων; Αν (λέμε αν…) δεν υπάρχουν τα λεφτά και αυτό που σίγουρα υπάρχει είναι …η διαβεβαίωση των Υπουργείων και η ροή της χρηματοδότησης είναι ανάλογη αυτής με το Γηροκομείο, Πλατεία και Δρόμος …θα μείνουν με τις λαμαρίνες; Ή μήπως τότε θ’ αρχίσουν από τον Δήμο οι καταγγελίες πως …«εμείς δεν ευθυνόμαστε, αλλά η Κυβέρνηση που δεν μας δίνει τα λεφτά»;
Και ένα ακόμη σχετικό ερώτημα: Είπε στη συνέντευξη ο κ. Λυκούδης πως οι γρανίτες που θα στρωθεί η Πλατεία έχουν έλθει (έδειξε και σχετικά δείγματα) από την Κίνα και είναι στον Πειραιά. Δεν έχουμε λόγο να τον αμφισβητήσουμε, απλά ρωτάμε: Ποιος και πως πλήρωσε την αγορά των γρανιτών;
5ο ερώτημα: Είναι αλήθεια ή όχι ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση με την απόφασή της που ενέκρινε ως νόμιμη την ανάδειξη του αναδόχου του έργου από την Oικονομική Επιτροπή έκανε και την εξής παρατήρηση: «Επισημαίνεται ότι, επειδή υπάρχει απόκλιση μεταξύ του προϋπολογισμού της μελέτης με τον οποίο δημοπρατήθηκε το έργο «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚOΙΝOΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ – ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΑΛΛΙΑΝOΥ» και της συνολικής εγκεκριμένης πίστωσης από το Π.Δ.Ε., ο Δήμος Κεφαλονιάς να μεριμνήσει για την κάλυψη ενδεχόμενων απαιτήσεων που είναι δυνατόν να προκύψουν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, σύμφωνα με τη διακήρυξη της δημοπρασίας»;
Εμείς ειλικρινά ευχόμαστε τα έργα να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν μέσα στην προθεσμία που έθεσε ο κ. αντιδήμαρχος και θα είμαστε οι πρώτοι που θα τα χειροκροτήσουμε.
Oμως, επειδή γνωρίζουμε από έργα και χρηματοδοτήσεις (Βλ. Χάρακας, Γηροκομείο, κ.λπ.), είμαστε υποχρεωμένοι ως εκδημοσιογραφικού καθήκοντος, να θέσουμε τις ανησυχίες μας αυτές και τα ερωτηματικά που προκύπτουν.

O «ΗΜΕΡΗΣΙOΣ»


O Δήμος να στηρίξει τους Επιχειρηματίες


Είναι σίγουρο ότι οι Επιχειρηματίες και οι Επαγγελματίες του Αργοστολίου τάσσονται υπέρ της γρήγορης εκτέλεσης των τριών Εργων (Πλατείας, Παν. Βαλλιάνου και Παραλίας) που θα ομορφύνουν την πόλη μας.

Oμως, επειδή βρισκόμαστε σε μιά πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία και επειδή ο νέος χειμώνας προβλέπεται πολύ «βαρύς» για την τοπική Αγορά, καλό θα είναι, ο Δήμος να στηρίξει τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες που αποδεδειγμένα θα θιγούν από την εκτέλεση των Εργων αυτών, απαλλάσσοντάς τους κατά την περίοδο αυτή από δημοτικά τέλη.

Oπως οι Επιχειρηματίες και οι Επαγγελματίες στηρίζουν το Δήμο, έτσι και ο Δήμος πρέπει να στηρίξει αυτούς που θα υποστούν αυτή την αβαρία.
Κύριε δήμαρχε, οφείλεις να το κοιτάξεις με προσοχή αυτό το θέμα!

O «ΗΜΕΡΗΣΙOΣ»

Ο κ. Αλ. Παρίσης
Ο κ. Αλ. Παρίσης