“Φούλ μηχανές” έχουν “βαρέσει” όλοι οι μηχανισμοί του Δήμου Κεφαλονιάς και της Δημοτικής Αρχής, προκειμένου να βρεθεί λύση για τη διαχείριση των μπάζων των έργων της Ανάπλασης της Πλατείας Βαλλιάνου και της Οδού Παναγή Βαλλιάνου και να βγεί το «στοπ».

Σύμφωνα με πληροφορίες του “Η”, η ηγεσία της Δημοτικής Αρχής και οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου προσανατολίζονται να “στήσουν” εργοτάξιο διαχείρισης μπάζων στην περιοχή “Αγιος Αντώνιος” στην Παλική, όμως, η πολυπλοκότητα και η τερατώδης γραφειοκρατία για τις εγκρίσεις μίας τέτοιας λύσης, οδηγούν σχεδόν σε αδιέξοδο την πραγματοποίηση των έργων.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι προσεγγίζεται η λύση χρήσης ενός μηχανήματος-σπαστήρα μπάζων από τοπικό εργολάβο.

Όμως πρέπει:

  • Τo μηχάνημα-σπαστήρας, να έχει πινακίδες κυκλοφορίας.
  • Αν το μηχάνημα είναι πάνω από 200 κυβ. πρέπει να υπάρχουν εγκρίσεις Περιβαλλοντικών Ορων από την Κέρκυρα.
  • Να εκδοθούν άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας εργοταξίου.
  • Να δημιουργηθεί κόμβος εργοταξίου (κυκλοφορίας) στην περιοχή του Αγίου Αντωνίου (απαιτείται κυκλοφοριακή μελέτη).
  • Να γίνει εγκεκριμένη περίφραξη με μελέτη του εργοταξίου.
  • Να υπάρχει πλάστιγγα ζυγίσματος των μπάζων (τα μπάζα θα καταμετρούνται, θα διαχωρίζονται και θα καταγράφονται σε επίσημο βιβλίο).
  • Η μεταφορά μπάζων να γίνεται με δηλωμένα για το σκοπό αυτό φορτηγά.

Τα παραπάνω είναι ορισμένες από τις απαιτούμενες από την κείμενη νομοθεσία προϋποθέσεις για να λειτουργήσει εργοτάξιο διαχείρισης μπάζων στον “Αγιο Αντώνιο”, ενώ εμπλέκονται πάρα πολλές Υπηρεσίες και Υπουργεία που πρέπει, είτε να αδειοδοτήσουν, είτε να γνωμοδοτήσουν, είτε να εγκρίνουν.

Η όλη διαδικασία, βρίσκεται στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ ήδη εξετάζεται σχετικός φάκελλος από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Βιομηχανίας.

Να σημειωθεί, ότι, αν τελικά ο «Αγιος Αντώνιος» «υποδεχθεί» τα μπάζα, θα «εκτιναχθεί» το «μπάτζετ» των έργων στον αέρα λόγω της μεγάλης απόστασης από το Αργοστόλι, αφού θα απαιτηθεί μεγάλος χρόνος και επιπλέον χρήμα για τη μεταφορά τους. Σύμφωνα με υπολογισμούς «βγαίνουν» μόνο δύο δρομολόγια/ανά φορτηγό την ημέρα στο 8ωρο!

Και ενώ βρισκόμαστε ήδη στο «κατώφλι» του 2017 (μόλις 23 ημέρες απομένουν στο 2016) και έχει ΧΑΘΕΙ το ένα τρίτο περίπου του χρόνου για την αποπεράτωση των έργων, προβλέπεται ότι το ερχόμενο καλοκαίρι (τουριστική περίοδος) θα βρει το Αργοστόλι «εγκλωβισμένο στις λαμαρίνες».

Και όλα αυτά, όταν ο αντιδήμαρχος Εργων κ. Διονύσης Λυκούδης, στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης 23ης Νοεμβρίου, δήλωσε με περίσσια βεβαιότητα, ότι «από Δευτέρα (Σ.Σ.: εννοούσε την Δευτέρα 28/11) θα έχει δοθεί τέλος στην υπόθεση των μπάζων με το Προσύμφωνο Συνεργασίας που υπέγραψε ο Δήμος με τον Εθνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης και τα έργα αμέσως θα ξεκίναγαν εκ νέου».

ΩΩστόσο, το Ιστορικό Κέντρο του Αργοστολίου έχει διαμορφωθεί σε μία “άμορφη μάζα” από μπάζα και λαμαρίνες, έχοντας φέρει σχεδόν τρεις μήνες τους κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής σε απελπιστικά τελματώδη κατάσταση, τα δύο περίπτερα που βρίσκονταν σε λειτουργία, “κείτονται νεκρά εν μέσω των μπάζων”, οι περισσότερες επιχειρήσεις της περιοχής έχουν φθάσει σε οικονομικό αδιέξοδο, ενώ κάποιες απ’ αυτές έχουν ήδη βάλει “λουκέτο”!

Παρ’ όλα αυτά, μέχρι στιγμής, κανείς υπεύθυνος Φορέας, Δήμος Περιφέρεια, Υπουργείο, δεν έχει προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις για το τι μέλλει γενέσθαι!

Τα μπάζα δημιούργησαν αδιέξοδο στο Ιστορικό Κέντρο του Αργοστολίου