Ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών και Υποδομών Μεταφορών κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος και Νίκος Μωραΐτης απαιτώντας μέτρα για τις υποδομές στα σεισμόπληκτα σχολεία της Κεφαλονιάς – κατασκευή νέου σχολικού συγκροτήματος για το ΓΕΛ Ληξουρίου.
Συγκεκριμένα, το κείμενο της Ερώτησης, αναφέρει:
«Σε παλαιότερες ερωτήσεις και αναφορές που είχαμε καταθέσει, με πιο πρόσφατη την 2714/15-07-2016, επισημαίναμε σταθερά τα προβλήματα των σεισμόπληκτων μαθητών και των σχολικών κτιριακών υποδομών στο νομό Κεφαλονιάς και Ιθάκης, μετά τους καταστρεπτικούς σεισμούς (τον διπλό) του 2014 με επίκεντρο την Παλική και του 2015 με επίκεντρο τη Λευκάδα που έπληξε κύρια τη Βόρεια Κεφαλονιά. Με δεδομένο πως το νέο σχολικό συγκρότημα στην περιοχή Φαραώ για το 1ο και 2ο ΓΕΛ Αργοστολίου αφορούσε πρότερο προγραμματισμό που δεν είχε σχέση με κανένα σεισμόπληκτο, μπορούμε να συμπεράνουμε πως από την περίοδο των σεισμών καμιά ουσιαστική παρέμβαση αποκατάστασης (επισκευές σεισμόπληκτων σχολείων που έχουν κριθεί “κίτρινα”, νέα σχολικά συγκροτήματα για τα σεισμόπληκτα) δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα το τέλμα να συνεχίζεται.
Στη Β’ βάθμια εκπαίδευση συνεχίζουν να είναι σε κοντέινερ, το ΓΕΛ Ληξουρίου, το ΓΕΛ Πάστρας, το 2ο και 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, το εσπερινό Γυμνάσιο Αργοστολίου και ένα τμήμα των σχολείων της Σάμης. Ιδιαίτερα στην Παλική η κατάσταση είναι τραγική: το ΓΕΛ Ληξουρίου, δεν μπορεί να λειτουργήσει όταν βρέχει ή όταν φυσάει, το ΕΠΑΛ Ληξουρίου λειτουργεί σε χώρο που κρίθηκε προβληματικός για παιδιά μικρότερων ηλικιών, χωρίς δεύτερη σκάλα διαφυγής και πυρασφάλεια, με το μηχανουργείο του να παραμένει τσακισμένο και ακατάλληλο για χρήση “κόκκινο” και με εκτεθειμένο τον εξοπλισμό, ενώ το Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης έχει “μετοικίσει” σε ένα μικρό παλιό σχολείο του ’53 στο Σχοινιά. Η εικόνα στην Α’ βάθμια εκπαίδευση είναι εξίσου άσχημη, αφού ακόμη είναι σε κοντέινερ, το 2ο Δημοτικό Ληξουρίου, το 4ο Δημοτικό Αργοστολίου και το Νηπιαγωγείο Λακήθρας.
Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση η κυβέρνηση και η τοπική διοίκηση μιλούν για κανονικότητα και χρυσώνοντας το χάπι υπόσχονται 4 χρόνια τώρα τις πολυθρύλητες επισκευές που δεν έχουν έρθει ακόμη. Αντίθετα, μετά την υφαρπαγή των χρημάτων των κωδικών που αφορούσαν τους σεισμόπληκτους, ακολούθησε ο αποχαρακτηρισμός του Νομού ως σεισμόπληκτου και μπαίνουν διαρκώς νέα εμπόδια με γραφειοκρατικές αιτιάσεις, που οδηγούν σε πολύχρονη παραμονή στα κοντέινερς εκατοντάδων μαθητών.
Από την κυβέρνηση δεν έχει προϋπολογιστεί ούτε ένα ευρώ χρηματοδότηση για την επισκευή όλων των τσακισμένων σχολείων από δημόσιες δαπάνες. Παραπέμπεται όλη η ευθύνη στην “φιλανθρωπία” των μονοπωλιακών ομίλων, στην δωρεά 5 εκατ. της περιφέρειας Αττικής, στα διάφορα προγράμματα και το ΕΣΠΑ.
Μέχρι σήμερα ούτε οι ΚΤ.ΥΠ, ούτε τα αρμόδια υπουργεία και η τοπική διοίκηση, ξεμπλοκάρουν τις διαδικασίες για την αποκατάσταση των σεισμόπληκτων σχολείων του νομού. Χρόνια τώρα μελέτες και άδειες παραπέμπονται στις καλένδες. Ούτε φυσικά οι ΚΤ.ΥΠ. έχουν προχωρήσει (δεν έχουν κάνει καν πρόταση) για την κατασκευή του νέου σχολικού συγκροτήματος για το ΓΕΛ Ληξουρίου, που όλοι οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας διεκδικούν. Η περιφέρεια Ιονίων Νήσων έχει δεσμευτεί να εντάξει τα συγκεκριμένα αυτά έργα στο ΕΣΠΑ και μάλιστα διατείνεται ότι για το σκοπό αυτό διαθέτει το μέχρι σήμερα αναξιοποίητο ποσό των 14 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, τοπικές διοικήσεις (Δήμος και Περιφέρεια) διαγκωνίζονται ξεχωριστά και οι δύο μαζί, ποιος έχει τις ευθύνες παίζοντας επικίνδυνο γαϊτανάκι ευθυνών μεταξύ αυτών και της κυβέρνησης.
Ερωτώνται οι κ. υπουργοί, τι μέτρα θα πάρουν ώστε:
❶ Να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να εκδοθούν άμεσα οι άδειες που εκκρεμούν για τα “κίτρινα” σχολεία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να χρηματοδοτηθούν επιτέλους και να προχωρήσουν τα έργα αποκατάστασης με βάση τον σύγχρονο αντισεισμικό κανονισμό.
❷ Να εξασφαλιστούν άμεσα όλες οι προϋποθέσεις ώστε να δρομολογηθούν τώρα και να χρηματοδοτηθούν άμεσα το νέο σχολικό συγκρότημα για το ΓΕΛ στο Ληξούρι, και το νέο μηχανουργείο για το ΕΠΑΛ.
❸ Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία. Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.
❹ Να προχωρήσουν όλα τα απαραίτητα νέα συγκροτήματα που έχουν χρόνια προγραμματιστεί σε όλη την έκταση του Νομού, ώστε να καλυφθούν πλήρως οι μαθητές της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης με σύγχρονες, ασφαλείς, δημόσιες υποδομές».