Οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου και της Ιθάκης ήταν αστραπιαίες γιαυτό και δικαιολογημένα όλοι χρησιμοποίησαν τη λέξη «βόμβα»,  με σαφές αποτέλεσμα επιχειρηματικά, αλλά ασαφές …πολιτικά.

Ο λόγος απλός: Η οικογένεια Λυκούδη που τα τελευταία χρόνια ήταν κυρίαρχη και μάλιστα κάποια περίοδο είχε και το μονοπώλιο, δεν είναι μια οποιαδήποτε οικογένεια.

Ο Διονύσιος Λυκούδης αντιδήμαρχος πλήθους αρμοδιοτήτων και αναπληρωτής δημάρχου στον μοναδικό Δήμο της Κεφαλονιάς ήταν και είναι (;) ο ισχυρός ανήρ του Δήμου και για κάποιους …δημαρχεύων!

Ο Χαράλαμπος Λυκούδης υποψήφιος δύο φορές με τη ΝΔ (παρ’ότι στέλεχος του ΠΑΣΟΚ παλαιότερα) στις δίδυμες εκλογές το 2015 αλλά αποτυχών και προαλειφόμενος και για τρίτη φορά υποψήφιος!

Αναμφισβήτητα η Κεφαλονιά, και δίχως παρωπίδες, δεν έχασε από την δραστηριοποίηση της Kefalonian Lines στην ακτοπλοϊκή σύνδεσή της με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Το αντίθετο μάλιστα!

Έχασε όμως από την …σύνδεση και τη σχέση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της οικογένειας Λυκούδη με την τοπική πολιτική!

Μπερδεύτηκαν ίσως για πρώτη φορά στην τοπική ιστορία τόσο στενά και έντονα η πολιτική με το επιχειρείν και το επιχειρείν με την πολιτική!

Δεν έχει νόημα να ανασκαλέψουμε γεγονότα, καταστάσεις και εμπλοκή της τοπικής πολιτικής ηγεσίας με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειας Λυκούδη. Αν και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές ποτέ δεν φρόντισαν να τις συγκαλύψουν… Το αντίθετο μάλιστα.

Είδαμε όλα αυτά τα χρόνια όχι μόνο τον δήμαρχο Κεφαλονιάς Αλ. Παρίση να είναι φορές που ενεργούσε ως εκπρόσωπος της Kefalonian Lines ενοχλώντας ακόμη και τους δικούς του, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο να διευκολύνει με διακανονισμούς την εταιρεία στις οφειλές της προς αυτό, το ΚΤΕΛ να έχει πεισματικά αποκλειστική συνεργασία με την εταιρεία Λυκούδη και άλλα πολλά.

Από την άλλη μεριά ήταν η βουλευτής του νομού Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, του ΣΥΡΙΖΑ για να μην ξεχνιόμαστε, η οποία αν δεν συνέδραμε πολλάκις την εφοπλιστική επιχειρηματική δραστηριότητα της οικογένειας Λυκούδης τουλάχιστον …δεν την εμπόδισε, με τις συχνές ευχαριστίες από την εταιρεία στη βουλευτή να είναι επιβεβαιωτικές των σχέσεων τους. Γιαυτό και είναι άδικη και άστοχη η αναφορά της εταιρείας στην τελευταία ανακοίνωση της για «ιδιότυπη «δίωξη» από κρατικούς και άλλους φορείς, ιδιαίτερα μετά το 2015».

Και φυσικά υπάρχουν οι κοινές επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειας με Όσον αφορά τον δήμαρχο Αλ. Παρίση όλες οι πληροφορίες κατατείνουν πως …δεν γνώριζε για την συμφωνία και πως την έμαθε κατά την ώρα που μαζί με άλλους έδινε συνέντευξη Τύπου στην Κοργιαλένειο Βιβλιοθήκη για τις δράσεις των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ προς τα σχολεία της Κεφαλονιάς. Ότι κάτι ανησυχητικό έμαθε κάποια στιγμή που σηκώθηκε από το τραπέζι της συνέντευξης φαίνεται ακόμη και στις …φωτογραφίες. Το πλέον σίγουρο για τον Αλ. Παρίση είναι ότι η συμφωνία με τους Ζακυνθινούς θα έχει πολλά …απόνερα!

Το τελικό συμπέρασμα;

Το deal της Levante ferries με την Kefalonian Lines ήταν προς το συμφέρον και των δύο εταιριών. Η κυριαρχία των Ζακυνθινών στις γραμμές των τριών νησιών είναι αναμφισβήτητη. Και όλοι τώρα περιμένουν να δουν πως η Ionian Group θα αντιμετωπίσει τη γραμμή Σάμη-Ιθάκη-Πάτρα, καθώς το φέρι που έκανε μέχρι πρόσφατα το δρομολόγια ανήκει πλέον στο «γκρούπ» της.

Το ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της επιχειρηματικής συμφωνίας στην τοπική πολιτική σκηνή εν όψει μάλιστα κρίσιμων εκλογικών αναμετρήσεων τη νέα χρονιά τόσο για την τοπική πολιτική σκηνή όσο και για την κεντρική, μένει …να φανούν στην πράξη!

Το μόνο σίγουρο από τις εξελίξεις είναι πως τίποτα δεν είναι το ίδιο σήμερα με χθες στην Κεφαλονιά!

Το φέρι «Νήσος Κεφαλονιά», που αγοράστηκε από την Ionian Group (Levante Ferries)
O αναπληρωτής δημάρχου Διονύσης Λυκούδης