Σκάρτο έβγαλε συνολικά όλο το έργο της Γέφυρας χθες βράδι στο Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Γιώργος Τζωρτζάτος.
Ο κ. Τζωρτζάτος επεσήμανε τις απαράδεκτες κακοτεχνίες, που έγιναν για την αναστήλωση του μνημείου, ενώ δήλωσε ότι η αποδοχή ενός τέτοιου έργου προσβάλει την ιστορία του νησιού μας. Για το λόγο αυτό, ο κ. Τζωρτζάτος ζήτησε από το Δ.Σ. να ψηφιστεί και να σταλλεί στο Υπουργείο Πολιτισμού κείμενο με τις επισημάνσεις ότι είναι απαράδεκτη η μελέτη φωτισμόυ της Γέφυρας, η πλακόστρωση με κυβόλιθους, καθώς και η παραλαβή του έργου με αυτό τον τρόπο κατασκευής.
Αναλυτικότερα η εισήγηση του κ. Τζωρτζάτου αναφέρει τα εξής:
Λίγο πριν την παραλαβή της γέφυρας Δεβοσέτου που έχει ανακηρυχτεί ιστορικό και πολιτιστικό μνημείο, θέλω να σας καταθέσω τις εξής παρατηρήσεις:
Κατασκευάστηκε το 1813 και τα φανάρια που έχουν τοποθετηθεί επάνω ουδέποτε χρησιμοποιήθηκαν στην γέφυρα.
Τα υλικά επίστρωσης είναι τσιμεντοειδή και όχι πλάκες ασβεστολιθικές όπου είναι και το κύριο πέτρωμα της Κεφαλονιάς και είχε χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή της.
Κάτω από την προϋπάρχουσα οδοποιία υπάρχει η παλιά πλακόστρωση που θα μπορούσε να αποκατασταθεί χωρίς να κάνουμε μεγάλες παρεμβάσεις στο μνημείο.
οι πλάκες έχουν τοποθετηθεί με βίδες, οι οποίες με την πάροδο των ετών θα διαβρωθούν και τα μεταλλικά εξαρτήματα θα αχρηστευθούν . Τα στηθαία προέρχονται από περιοχές εκτός Κεφαλονιάς, ενώ στο παρελθόν που είχε γίνει πάλι αναστήλωση είχαν ανασυρθεί τα αυθεντικά από τη θάλασσα.
Είναι προσβολή για την ιστορία του νησιού μας να αποδεχθούμε ένα τέτοιο έργο και να λέμε οτι έγινε αναστήλωση του μνημείου.
Για του λόγου αυτούς ζητώ απο το Δ.Σ. Κεφαλονιάς την ψήφιση και αποστολή στο Υπουργείο Πολιτισμού των κάτωθι επισημάνσεων:
Είναι απαράδεκτη η μελέτη φωτισμού.
Είναι απαράδεκτη η πλακόστρωση με κυβόλιθους.
Είναι απαράδεκτη η παραλαγή του έργου με αυτόν τον τρόπο κατασκευής.
Τελικά, η εισήγηση του κ. Τζωρτζάτου ψηφίτηκε από την Παράταξη της πλειοψηφίας.
Mεγάλη ένταση σημειώθηκε στο ξεκίνημα του χθεσινού Δ.Σ. με την αποχώρηση της παράταξης «Ριζοσπάστες Ξανά» (επικεφαλής κ. Μάκης Δημητράτος) από τη συνεδρίαση, καταγγέλοντας με τον τρόπο αυτό την στάση της Δημοτικής Αρχής, η οποία υποδέχθηκε πρόσφατα, στο Δημαρχιακό Μέγαρο, τα στελέχη της Fraport, εταιρείας στην οποία έγινε εκχώρηση της διαχείρισης του αεροδρομίου Κεφαλονιάς (και των άλλων 13 αεροδομίων).
Κατά την αποχώρησή τους ο κ. Δημητράτος έκανε την εξής δήλωση:
Αποχωρούμε από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη παραχώρηση στη FRAPORT του αεροδρομίου Κεφαλονιάς και των άλλων αεροδρομίων με τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου Κεφαλονιάς και του ΕΒΕΚΙ, οι οποίοι δεν υπολόγισαν για κομματικούς και μικροπολιτικούς λόγους ότι η παράδοση του πρώτου εργαλείου ανάπτυξης της Κεφαλονιάς σε αποικιοκράτες και σε επικίνδυνες επενδυτικές εταιρίες γερμανικών συμφερόντων θα αποβεί μοιραία για το τουρισμό μας. Υποθηκεύοντας τη μοναδική οικονομική δραστηριότητα που έχει απομείνει στο νησί μας, το τουρισμό, παραδίδουν στο έλεος των δανειστών με την ανοχή και σύμπραξη των κυβερνήσεων της ΝΔ , ΣΥΡΙΖΑ και των παραφυάδων τους.
Eνημέρωση για το θέμα των κεραιών κινητής τηλεφωνίας της Σάμης έγινε χθες από τον αναπληρωτή δημάρχου κ. Διονύση Λυκούδη (ο δήμαρχος κ. Αλέξανδρος Παρίσης απουσίαζε από την συνεδρίαση), απαντώντας στην παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης που πρότεινε το εν λόγω θέμα προς συζήτηση. O κ. Λυκούδης δήλωσε ότι “βρίσκεται κλιμάκιο του Πολυτεχνείου στο νησί μας, το οποίο έχει ήδη εγκασταστήσει ειδικό μηχάνημα μέτρησης των ρύπων των κεραιών, ανά τρίωρο και βρισκόμαστε εν αναμονή των αποτελεσμάτων. Μετά από χρονικό διάστημα 7-10 ημερών, που θα έχουμε ένα επιστημονικό αποτέλεσμα σχετικά με το θέμα των ρύπων, το θέμα θα επανεξεταστεί από το Δ.Σ. Για περαιτέρω ενέργειες”.
Το Δ.Σ. συνεχιζόταν και μετά την εκτύπωση του “Η”.