Αχρηστη βγάζουν οι Κάτοικοι της Σκάλας τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη της Δημοτικής Αρχής Μιχαλάτου, καθώς, όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, πρόκειται για …λαβύρινθο, καθώς η Δημοτική Αρχή δεν έκαμε καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και όχι μόνον δεν λύνει προβλήματα η μελέτη, αλλά αντιθέτως δημιουργεί νέα και μεγαλύτερα!

Η ανακοίνωση των Κατοίκων αναφέρει:

ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΣΚΑΛΑΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

ΠΡΟΣ: 1. Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκηση Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας-Ιονίου κ.Νικόλαο Παπαθεοδώρου 2.Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κα Ρόδη Κράτσα-Τσαγκαροπούλου 3.Δήμαρχο Αργοστολίου κ. Θεόφιλο Μιχαλάτο 4. Επικεφαλείς Παρατάξεων Δήμου Αργοστολίου: α. κ. Αλέξανδρο Παρίση, β. κ. Γεράσιμο Φόρτε, γ. κ. Αλέξανδρο Παντελειό, δ. κ. Γιάννη Κουρούκλη 5. Μέλη Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αργοστολίου 6. ΜΜΕ

  • ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΣΚΑΛΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
  • ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟ ΤΟΝ ΟΙΚΙΣΜΟ ΕΝΑ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ
  • ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ

Η Δημοτική Αρχή χωρίς καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία έφερε προς ψήφιση στο Τοπικό Συμβούλιο Κοινότητας Σκάλας και εν συνεχεία στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Αργοστολίου μια ακόμη κυκλοφοριακή μελέτη.

Η νέα κυκλοφοριακή μελέτη όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα που υποτίθεται ότι θα έλυνε αλλά αντιθέτως δημιουργεί σωρεία νέων προβλημάτων στον οικισμό Σκάλας.

1) Μεταφέρεται όλη η κίνηση του δρόμου Αργοστολίου-Πόρου μέσα από το κέντρο του οικισμού και συγκεκριμένα από τον δρόμο που διέρχεται μπροστά από την Κεντρική Πλατεία, τη μοναδική Παιδική Χαρά, την Εκκλησία και την κύρια είσοδο του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Σκάλας.

Η πανέμορφη Σκάλα θύμα του κυκλοφοριακού εκτρώματος της Δημοτικής Αρχής Μιχαλάτου

2) Μονοδρομούνται όλοι σχεδόν οι δρόμοι του οικισμού χωρίς να υπάρχει μέριμνα για τη λειτουργία τοπικών περιμετρικών κινήσεων για εξυπηρέτηση των κατοίκων. Όλος ο οικισμός γίνεται ένας λαβύρινθος με τους κατοίκους να ταλαιπωρούνται με μεγάλες περιττές διαδρομές για να πραγματοποιήσουν μικρές τοπικές μετακινήσεις.Για παράδειγμα αν κάποιος βρίσκεται στην πάνω πλευρά του οικισμού και θέλει να πάει στην απέναντι πλευρά του θα πρέπει να κάνει μια ολόκληρη κυκλική κίνηση μέσω του παραλιακού δρόμου.

3) Το κλείσιμο του κεντρικού δρόμου όλη μέρα και για όλο το χρόνο γίνεται δίχως καμία μέριμνα για την πρόσβαση των μόνιμων κατοίκων στις οικίες τους όπως και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται όλο τον χρόνο και που αφορούν κυρίως είδη πρώτης ανάγκης.

4) Ενώ προωθείται το κλείσιμο του κεντρικού δρόμου δεν έχει προβλεφθεί δημιουργία κατάλληλου και επαρκούς χώρου parking.

5) Με την συγκεκριμένη μελέτη εμποδίζεται η εξυπηρέτηση των κατοίκων από επιχειρήσεις και δραστηριότητες που βρίσκονται στο κέντρο του οικισμού.

6) Μετατρέπει το κέντρο του οικισμού σε κυκλοφοριακό κόμβο και αποκόπτει το χωριό στα δύο.

7) Δεν καθορίζεται με την νέα μελέτη καμία στάση αστικών και σχολικών λεωφορείων και στάση TAXI εντός του οικισμού.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΣΚΑΛΑΣ

1) Ο δρόμος που διέρχεται μπροστά από την Κεντρική Πλατεία, την Παιδική Χαρά, την Εκκλησία, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο δεν πρέπει να είναι η κύρια είσοδος του οικισμού και αυτή που θα συνδέει τους επαρχιακούς δρόμους Αργοστολίου-Σκάλας και Σκάλας-Πόρου γιατί μεταφέρεται όλη η διερχόμενη κίνηση μέσα από το κέντρο του οικισμού και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να συμβούν σοβαρά ατυχήματα. Επισημαίνουμε ότι σε περιπτώσεις τελετών στο χώρο της εκκλησίας ο δρόμος θα είναι αδιάβατος ή θα παρακωλύεται η κίνηση.

2) Η κυκλοφοριακή σύνδεση των επαρχιακών δρόμων Αργοστολίου-Σκάλας και Σκάλας-Πόρου πρέπει να γίνεται  μέσω της πιο σύντομης διαδρομής και συγκεκριμένα μέσω της οδού Οδυσσέως (μπροστά από το ξενοδοχείο “ΣΚΑΛΑ”) με ταυτόχρονη απαγόρευση στάθμευσης σε όλο το μήκος του δρόμου προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το κέντρο του οικισμού με διερχόμενη κίνηση.

3) Η οδός Επτανήσου, ο δρόμος δηλαδή που διέρχεται μπροστά από την ταβέρνα “ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ” και εξυπηρετεί το σύνολο των κατοίκων όλο το χρόνο για τις τοπικές κινήσεις πρέπει να είναι δρόμος διπλής κυκλοφορίας.

4) Ο κεντρικός δρόμος όταν θα είναι ανοικτός σε κυκλοφορία να είναι μονής κατεύθυνσης.

5) Απαγόρευση στάθμευσης σε όλο το μήκος του κεντρικού δρόμου τους καλοκαιρινούς μήνες (1/5-31/10).

6) Ώρες τροφοδοσίας καταστημάτων αυστηρά 7:00 έως 12:00 π.μ.

7) Δημιουργία χώρων για στάθμευση οχημάτων τροφοδοσίας και φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων. Είναι επίσης απαραίτητη η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης στο κέντρο του οικισμού και στη βόρεια πλευρά του.

8) Επειδή εντός του κεντρικού δρόμου υπάρχουν πολλά εμπορικά καταστήματα ειδών πρώτης ανάγκης και αναγκαίες δραστηριότητες απαραίτητες στην καθημερινή ζωή των κατοίκων (πρατήρια άρτου, ιατρείο, φαρμακείο, περίπτερο, σούπερ μάρκετ) θα πρέπει να επιτρέπεται ολιγόλεπτη στάση για την εξυπηρέτηση των κατοίκων.

9) Η απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων θα λαμβάνει χώρα κατά τις ώρες 17:00-24:00 και μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Επισημαίνουμε ότι πλέον είναι απολύτως απαραίτητη η άμεση προετοιμασία και υλοποίηση έργων που θα βοηθήσουν την κίνηση και την κυκλοφορία στη Σκάλα όπως:

α. Νέες οδικές προσβάσεις στον οικισμό.

β. Δημιουργία περιμετρικού δρόμου 

γ. Κατασκευή Περιφερειακού δρόμου με σωστή χάραξη και  προδιαγραφές.

Συμπερασματικά θεωρούμε αναγκαία και αυτονόητη την απόσυρση της κυκλοφοριακής μελέτης η οποία θα δυσκολέψει αφάνταστα την ζωή κατοίκων και τουριστών και εν τέλει θα δημιουργήσει μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα σε ΟΛΟ τον οικισμό.

Πιστεύουμε ότι υπάρχει κατανόηση και διάθεση εξεύρεσης λύσης κοινής αποδοχής.

Ας ελπίσουμε ότι η Δημοτική Αρχή θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα επιλέξει μια λύση που θα ενώσει και δεν θα διχάσει την Κοινότητα Σκάλας.

(ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ)