Tαχύτητα 250 χλμ./ώρα και ελαστικά έφεραν την τραγωδία με την Porsche και τη μοιραία πρόσκρουση που στοίχισε τη ζωή σε 4 ανθρώπους. Tι δείχνουν οι κάμερες

Η ιλιγγιώδης ταχύτητα και ενδεχομένως κάποιο πρόβλημα με τα ελαστικά (κάψιμο ή κλατάρισμα) φαίνεται να οδήγησαν στην απώλεια ελέγχου της Porsche και τη μοιραία πρόσκρουση, που στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους, ανάμεσά τους και ένα παιδάκι τριών ετών. 

Μπήκε με 280 χλμ. την ώρα στο πάρκινγκ 

Σύμφωνα με πληροφορίες η μοιραία Porsche μπήκε στο πάρκινγκ της εθνικής με 280 χλμ. την ώρα. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία από τις κάμερες ασφαλείας της εθνικής οδού, τα οποία εξετάζουν οι ειδικοί της τροχαίας.

Οπως εκτιμούν μετρώντας τον χρόνο και την απόσταση που διήνυσε το όχημα, από τη στιγμή που η  Porsche μπαίνει στο πάρκινγκ ανεξέλεγκτη, κινείται με μέση ωριαία ταχύτητα, τα 257 χιλιόμετρα την ώρα. Μπαίνοντας στο πάρκινγκ κινείται με 280 χλμ/ώρα και την στιγμή της σύγκρουσης το όχημα κινείται με 230 χλμ/ώρα!

Οι ειδικοί εξετάζουν τις 6 κάμερες στην εθνική οδό – από τις Αφίδνες μέχρι τον τόπο της τραγωδίας – και σύμφωνα με τις πληροφορίες ο οδηγός του οχήματος, εκινείτο με ιλιγγιώδη ταχύτητα που άγγιξε σε πολλά σημεία τα 250 χιλιόμετρα την ώρα παράλληλα με κάποιους ελιγμούς αλλαγής λωρίδας.

Η προσοχή των ειδικών εστιάζεται στην κάμερα κυκλοφορίας που βρίσκεται ειδικά στο 78ο χλμ η οποία θα δείξει με ακρίβεια την ταχύτητα της Πόρσε και ίσως ρίξει φως στην εκδοχή ότι έκανε κόντρες με άλλο όχημα, ένα Audi R8.

Ο ρόλος των χιονολάστιχων

Πάντως ρόλο στην απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου φαίνεται ότι έπαιξαν ρόλο και τα ελαστικά. Το μοιραίο αυτοκίνητο «φορούσε» χειμερινά ελαστικά, εργοστασιακά της  Porsche, δεκαετίας.

Ανεξαρτήτως του χρόνου κατασκευής τους, τα εν λόγω ελαστικά έχουν σχεδιαστεί ώστε να αποδίδουν και να αντέχουν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ακόμη και κάτω -20 βαθμών, δεν κάνουν όμως για στεγνή άσφαλτο με ταχύτητα άνω των 120 χλμ/ώρα. Οπως λένε ειδικοί, η υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει το όχημα έπαιξε σημαντικό ίσως και καθοριστικό ρόλο στην απώλεια ελέγχου.

Στο μεταξύ οι πραγματογνώμονες που ορίστηκαν θα διαπιστώσουν –μεταξύ άλλων- αν το ελαστικό χιονιού του 2006,που βρέθηκε στο σημείο του δυστυχήματος, ανήκε στην Porsche. Αξιωματικοί της Τροχαίας εκτιμούν ότι όντως ανήκουν στο εν λόγω αυτοκίνητο και τονίζουν ότι παρά το ότι ήταν παλιά ήταν σε καλή κατάσταση. Αυτό ίσως να εξηγείται γιατί είτε τα έβαζαν στην Porsche σε περίπτωση κίνησης σε βροχερούς ή χιονισμένους δρόμους, είτε γιατί  χρησιμοποιούσαν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μόνο για χειμερινές αποδράσεις.

Πιθανολογείται ότι η ταχύτητα οδήγησε σε κλατάρισμα ή σε φωτιά του ελαστικού, κάτι το οποίο όμως δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί τουλάχιστον προς το παρόν. Πολλώ δε μάλλον που δεν υπάρχει κάμερα ή αυτόπτης μάρτυρας τη στιγμή της απώλειας ελέγχου της Porsche.

Το πρώτο όχημα που φαίνεται να φτάνει στο πάρκινγκ, 16 δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση είναι μια Mercedes που κινείται στην αριστερή λωρίδα της Εθνικής οδού.

Ο οδηγός της κατέθεσε στην Τροχαία και σύμφωνα με πληροφορίες, μίλησε για κάποια κομμάτια ελαστικού στο οδόστρωμα, χωρίς να προσδιορίζει αν βρίσκονταν πριν το πάρκινγκ ή μέσα σε αυτό.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, από το υλικό από τις κάμερες που μελέτησε η Τροχαία, δεν προκύπτει η εμπλοκή άλλου οχήματος στην απώλεια ελέγχου του πολυτελούς αυτοκινήτου. Κατά τις ίδιες πληροφορίες οχήματα που προπορεύονταν ή ακολουθούσαν τη μοιραία Porsche, έχουν μεγάλη χρονική απόσταση διέλευσης και δεν υπάρχει πιθανότητα να υπήρξε κάποια μικροσύγκρουση ή «συνάντηση».

(iefimerida.gr)