Tα σχολεία της Ιθάκης υπολειτουργούν

Από την Ενωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Κεεφαλονιάς-Ιθάκης (ΕΛΜΕ-ΚΙ) ανακοινώθηκαν τα εξής:

Για μια ακόμη χρονιά τα σχολεία της Ιθάκης επιδεικνύουν ιδιαίτερες «επιδόσεις» στις ελλείψεις σε δάσκαλους και καθηγητές. Οι υποσχέσεις και οι ευχές των κυβερνητικών παραγόντων και της Υπουργού Παιδείας βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με την σκληρή πραγματικότητα που έχει δημιουργήσει η διαχρονική αντιεκπαιδευτική πολιτική των αναδιαρθρώσεων και της μείωσης του κόστους στην εκπαίδευση.

Η πολιτική της μεταμνημονιακής εποχής και της κανονικότητας, που οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΣΥΡΙΖΑ διατείνονται ότι έχει επικρατήσει, είναι απέναντι στο δίκαιο και αναγκαίο αίτημα να γίνουν εδώ και τώρα 33.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στην Εκπαίδευση, να μονιμοποιηθούν τώρα όλοι οι αναπληρωτές και συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί. Μόνο έτσι θα λυθούν και τα προβλήματα στην Ιθάκη, που την ξεχνούν το χειμώνα, όταν είναι να αντιμετωπίσουν λαϊκά προβλήματα, ενώ την θυμούνται το καλοκαίρι, όταν στα πλαίσια του καπιταλιστικού κοσμοπολιτισμού και του ιατρικού τουρισμού ξεπερνιούνται όλα τα εμπόδια προκειμένου να υπάρχει κερδοφορία για λίγους. 

Στα πλαίσια αυτά είναι απαράδεκτο να υπάρχουν κενά σε ειδικότητες ή σε δασκάλους και να μην καλύπτονται από τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό ή να συγχωνεύονται τα διαφορετικά αντικείμενα, (Φυσική, Χημεία και Βιολογία) και τελικά “όλοι να τα διδάσκουν όλα”. Είναι πισωγύρισμα να λείπουν τουλάχιστον τρείς δάσκαλοι και νηπιαγωγοί στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και κυρίως δάσκαλοι  για παράλληλη στήριξη, αφού κάθε τέτοιος δάσκαλος πρέπει να έχει έναν μόνο μαθητή. Είναι πισωγύρισμα στα Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γυμνάσιο – ΕΠΑΛ – ΓΕΛ από τα 8 κενά σε καθηγητές, από την αρχή της χρονιάς, να έχει καλυφθεί μόνο το ένα!!!!  Αυτή τη στιγμή, λείπουν επτά καθηγητές Γενικής Παιδείας (φιλόλογος, μαθηματικός, φυσικός, γαλλικής φιλολογίας, οικονομολόγος και πληροφορικής, με τους δύο τελευταίους να είναι και σε μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά). Ας μην ξεχνάμε ότι πέρυσι το μάθημα τις πληροφορικής (πανελλαδικά εξεταζόμενο) σχεδόν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς  δεν διδασκόταν,  αφού δεν υπήρχε καθηγητής. Λείπουν επίσης και δύο καθηγητές ειδικής αγωγής πλήρους ωραρίου (φιλόλογος και μαθηματικός), για να μη μιλήσουμε για την Αισθητική Αγωγή, Καλλιτεχνικά και Μουσική, για τα οποία οι μαθητές της Ιθάκης έχουν να δουν εκπαιδευτικούς εδώ και χρόνια. Είναι πισωγύρισμα να καταργείται η διπλή μοριοδότηση των δυσπρόσιτων σχολείων που αποτελούσε για αυτά τα σχολεία, όπως της Ιθάκης, ένα επιπλέον κίνητρο για να πλαισιωθούν νωρίς από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Να γιατί ζητάμε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του και να βρίσκεται στο σχολείο του από την πρώτη ημέρα.

Η ΕΛΜΕΚΙ καταδικάζει την αδιαφορία του Υπουργείου  για την απαράδεκτη κατάσταση των σχολείων της Ιθάκης, και απαιτεί εδώ και τώρα την κάλυψη όλων των κενών. Το επόμενο διάστημα θα πάρει αγωνιστικές πρωτοβουλίες.

Απαιτεί επίσης:

  • n Να καταργηθούν τα κριτήρια απολύσεων και διαρκούς ανακύκλωσης της ανεργίας.
  • n Να μονιμοποιηθούν εδώ και τώρα όλοι οι συμβασιούχοι – αναπληρωτές συνάδελφοι.
  • n Να γίνουν τουλάχιστον 33.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και τουλάχιστον 3.000 μόνιμοι διορισμοί ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων.
  • n Να επανέλθει η χαρακτηρισμός ως δυσπρόσιτα στα σχολεία που αποχαρακτηρίστηκαν (Μεσοβούνια) και να χαρακτηριστούν άλλα (Πάστρα).
  • n Να επανέλθει το καθεστώς της διπλής μοριοδότησης για τα δυσπρόσιτα σχολεία (Ιθάκη).

Αργοστόλι 23/09/2019
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
Δημήτρης Μαντζουράτος
Η Γενική Γραμματέας
Σοφία Ποταμιάνου