Η εφαρμογή του «Καλλικράτη» ήταν και παραμένει ολέθρια και κατάρα για το ξώμερο

Η αδιαφορία αιρετών συμβούλων και αρχόντων έχει μετατρέψει το Ξώμερο σε φτωχοκομείο της Κεφαλονιάς. Έχουμε αναφέρει μέσω του «Ημερήσιου» τις μεγάλες ανάγκες του Πόρου και του Ξώμερου, που διαιωνίζονται χωρίς καμιά ελπίδα. Τώρα υποβαθμίζουν αφίξεις και αναχωρήσεις μέσω ΚΤΕΛ στο Πόρο, ταλαιπωρώντας τους Ξωμερίτες, να πηγαίνουν μέσω Σάμης. Ετσι απλά για να εξυπηρετούνται οι ημέτεροι επιχειρηματίες σε βάρος των κατοίκων της περιοχής. Όπως πηγαίνει η κατάσταση, το χωριό θα περιθωριοποιηθεί, μάλλον όχι ο Πόρος, αλλά όλο το Δημ. Διαμέρισμα Ελειού-Πρόννων. Κανένα έργο στο οδικό δίκτυο ή στο παραλιακό μέτωπο, έμμεσος συγκοινωνιακός αποκλεισμός, ανάπλασης στο παλιό λιμάνι, στα Αράγια, στο χώρο του Δημ. Κτηρίου, υποβάθμιση ή ακόμη εξαφάνιση των τοποσήμων (π.χ. Παναγία της Άτρου, το αρχαιότερο μοναστήρι, που αφού ληστεύτηκε, κάηκε, χωρίς προσβάσημο δρόμο της προκοπής. Τώρα πάνε να το αποψιλώσουν από την περιουσία του, να κλείσουν τον επιτυχημένο Σύλλογο Φίλων της Άτρου, και να διώξουν τον ένα και μοναδικό καλόγερο/αρχιμαδρίτη/ηγούμενο).

Άλλο παράδειγμα, το χωριό Τζαννάτα που δέσμευσαν 4000 στρέμματα της περιοχής σε εικονικό αρχαιολογικό χώρο, ενώ ο Μυκηναϊκός Τάφος ρημάζει, επειδή οι Ιθακήσιοι αρνούνται την προσφερομένη υποτιμητική φιλοξενία στον Βασιλέα των Κεφαλλήνων, σε τάφο που βρίσκεται στα Τζαννάτα.

Τα παραδείγματα είναι πολλά και θλιβερά. Το λιμάνι του Πόρου είναι κέντρο-σταθμός μεγάλης διακίνησης ανθρώπον και εμπορευμάτων. Για τους επισκέπτες είναι η πόρτα της πρώτης επαφής και τελευταίας ανάμνησης της φυσικής ομορφιάς, της φιλοξενίας και του πολιτισμού του νησιού. Δυστυχώς δεν διαθέτει ευκολίες για τις ανθρώπινες ανάγκες.

Στις 11 και 23 Οκτ. 2017, είχαμε κάμει παράκληση, πάλι μέσω «Ημερησίου» στους άρχοντες του νησιού να βοηθήσουν για τη λύση των προβλημάτων που βασανίζουν τους κατοίκους της περιοχής μας!

Ζητήσαμε να αποκατασταθεί η επικινδυνότητα του δρόμου στα Τζαννάτα, ολοκληρώνοντας την απαλλοτρίωση του 1961-63, ή κατασκευάζοντας νέο δρόμο (170μ.) να αντικαταστήσει το επικίνδυνο μέρος (περίπου 420 μ.). Ο προτεινόμενος νέος δρόμος εξασφαλίζει μεγίστη ασφάλεια για επιβάτες, πεζούς της περιοχής και όλα τα οχήματα, μεγίστη κυκλοφοριακή και λειτουργική αποδοτικότητα και άνεση σε οχήματα και πεζούς. Επίσης μια οικονομική ανάλυση-μελέτη μπορεί να δείξει ότι το κόστος είναι μικρότερο απ’ το κόστος για τη κατασκευή του τοίχου που προτείνει ο κ. Αντιπεριφερειάρχης με τους επιστήμονές του στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Πιστεύουμε ότι πρέπει να χτίζουμε δρόμους για το αύριο και όχι να μπαλώνουμε θανατηφόρες παγίδες. Η περίπτωσή μας είναι απλή και δεν χρειάζεται η μεσολάβηση επιστημόνων απ’ το ΜΙΤ. Τι να πεί κανείς μαύρε μου, (εννοώ γι’ αυτόν που κατοικεί στο Ξώμερο και έχει μαύρη μοίρα, αν και λευκοί και μαύροι μοιράζονται όλοι την ίδια Ξωμερίτικη μοίρα, με εξαίρεση πάντα τους αιρετούς συμβούλους που υπερετούν, όχι τους πολίτες που εκπροσωπούν, αλλά τους προϊστάμενους τους.

Ευχαριστώ τον «Ημερήσιο» που βοηθάει στην ενημέρωση των κατοίκων για τα άλυτα προβλήματα που μας βασανίζουν.

*Γιώργος Μηλιαρέσης, Διπ/χος Μηχανικός

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ: Πληροφορήθηκα για ένα ατύχημα που συνέβη (στις 14/11/2017) και σχετίζεται με το κεντρικό περιεχόμενο του παρόντος και γι’ αυτό το αναφέρω. Ο κ. Ι. Πετράτος, Προέδρος της Δημ. Κοιν. Πόρου, αντιμετώπισε ένα σοβαρό κίνδυνο οδηγώντας προς τον Πόρο. Συγκεκριμένα βρισκόμενος στο Φαράγγι, μια πέτρα μεγέθους περίπου μπάλας ποδοσφαίρου, απεκόπηκε απ’ τους βράχους και έπεσε μπροστά από το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο ανίκανο να σταματήσει, πέρασε πάνω από την πέτρα και υπέστη σοβαρές ζημιές. Ο κ. Πετράτος είχε τύχη και γλύτωσε. Αν η πέτρα καθυστερούσε ελάχιστα δευτερόλεπτα να πέσει, θα έπεφτε πάνω στο αυτοκίνητο με θλιβερά αποτελέσματα.

Αυτή τη φορά ήταν τυχερός ο Πρόεδρος και πλήρωσε για τις ζημιές, αλλά γλύτωσε.

Την επόμενη φορά για ποιόν θα χτυπήσει η …καμπάνα;