Ο ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός τέχνης Κώστας Ευαγγελάτος τον Νοέμβριο, εκθέτει έργα του σε εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα.
Συμμετείχε τιμητικά με επιζωγραφισμένες ψηφιακές εικόνες στην ομαδική έκθεση της Art Way στο Πολιτιστικό Κέντρο “Καμίνι”, με τίτλο: “Έμπνευση-Χρώματα- Όνειρα”.
Στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, Βασ. Σοφίας 22, συνεχίζεται με μεγάλη προσέλευση φιλότεχνων η έκθεση γλυπτικής μελών του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ) στην οποία συμμετέχει με δύο βιομορφικές συνθέσεις.
Διάρκεια έκθεσης μέχρι και τις 5 Νοεμβρίου 2023. Είσοδος ελεύθερη.
Ήδη είναι υπό εκτύπωση δύο συλλεκτικές εκδόσεις – πολυτελές λεύκωμα τέχνης “Κώστας Ευαγγελάτος, Πενήντα χρόνια δημιουργίας” και εικαστικό Ημερολόγιο 2024 “Προεφηβικές συνθέσεις”- οι οποίες θα κυκλοφορήσουν σύντομα.
Θα συνεχιστούν επίσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό οι επετειακές αφιερωματικές εκδηλώσεις από πολιτιστικούς, εκπαιδευτικούς και εκδοτικούς φορείς που θα συνεχιστούν μέχρι και τις αρχές της νέας χρονιάς.
Ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Κώστας Παύλου Παναγιωτόπουλος είχε αναφέρει σε άρθρο του με τίτλο:
“Ο Έλληνας καλλιτέχνης που έρριξε έργα του στον Σηκουάνα στις 12 Νοεμβρίου, ημέρα των γενεθλίων του…”
Ο πολυμορφικός, πρωτοποριακός εικαστικός Κώστας Ευαγγελάτος ήρθε αρχικά στο Παρίσι στα νεανικά του χρόνια και διαμόρφωσε τις τολμηρές βάσεις της εικαστικής του έκφρασης με ζωγραφικά και ζωντανά εικαστικά έργα-performance.
Σήμερα έχοντας ολοκληρώσει μιά μεγάλη περίοδο πολλαπλών έργων και δρώμενων με επιζωγραφισμένα ρολά τηλετύπων, πρώιμα σύμβολα της τεχνολογίας και της ιδεολογικής ερήμου της εποχής μας, όπως ο ίδιος επισημαίνει σε κείμενα του, σε πολλές πόλεις της Ευρώπης και της Αμερικής αποφάσισε να ρίξει το τελευταίο ρολό με συμβολικές γραφές που είχε κρατήσει στη συλλογή του στον Σηκουάνα. Στην κύρια διαδρομή του Κεφαλονιά-Αθήνα-Παρίσι-Νέα Υόρκη-Βαρκελώνη-Γλασκώβη-Γκετενμπόργκ-Βερολίνο ζωγράφισε αμέτρητα ρολά. Άλλα αλλοιώθηκαν από τον ιδρώτα των γυμνών μοντέλων του, που άφηναν “άναυδο” το κοινό, άλλα καταστράφηκαν από επιθέσεις πουριτανών, όπως συνέβη το 1994 στη Γλασκώβη και αλλά ενσωματώθηκαν σε διαφορετικές συνθέσεις τέχνης και ανήκουν σε σημαντικές συλλογές, όπως στην ACG art collection.
Αφού λοιπόν εξέθεσε το επιζωγραφισμένο ρολό στην αναδρομική του έκθεση στο Παρίσι το έρριξε μετά το πέρας της στα νερά του Σηκουάνα και το παρακολούθησε μέχρι την τελική του βύθιση. Πιστός πάντα στο πνεύμα του “ντανταισμού”! Στο τέλος, όπως δήλωσε, ένοιωσε μιά τεράστια ανακούφιση και λύτρωση από κατεστημένες αντιλήψεις και “πρέπει”, που ο καθένας οφείλει να εξαφανίσει γιά να μπορεί να ανοίξει ένα καινούργιο παράθυρο στη ζωή του, βαδίζοντας στις όχθες του προσωπικού του Σηκουάνα…-
ΕΠΟΣ
Άσμα της εντροπίας.
Ανθρώπων λίπασμα.
Δολοφόνοι ψυχών
διοικούν τη γη
των τεθλασμένων τρόπων.
Κ. Ευαγγελάτος,
Εγκάρσια Ρήματα, ποιητικές αναδρομές,
εκ. Άνω Τελεία.
www.rodopicollection.blogspot.com