Θέμα: Eνημέρωση σχετικά με τις 2 δημοσκοπήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας το Σ/K
Είναι γνωστό ότι οι δημοσκοπήσεις για την πρόθεση ψήφου σε εκλογές, δεν αποτελούν πρόβλεψη για το εκλογικό αποτέλεσμα. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε δημοσκοπήσεις για την εκλογή προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, καθώς το εκλογικό σώμα δεν είναι προσδιορισμένο με ακρίβεια.
Επομένως οι μετρήσεις αυτές δεν διασφαλίζουν την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος. Αναρωτιέται κανείς τι νόημα έχει η δημοσίευσή τους άλλο από το να δημιουργήσουν εντυπώσεις και ενδεχομένως να επιχειρήσουν να επηρεάσουν τους φίλους της Νέας Δημοκρατίας.
Υπενθυμίζουμε επίσης ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες που δημοσιεύουν πρόθεση ψήφου για τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, τις παραμονές των Εθνικών Εκλογών του Σεπτεμβρίου έδιναν πρόθεση ψήφου με ισοδύναμα τα δύο πρώτα κόμματα.
Υπενθυμίζουμε επίσης ότι η MRB στις 5 Νοεμβρίου 2009 έδινε προβάδισμα περίπου 15 ποσοστιαίων μονάδων στην κυρία Ντόρα Μπακογιάννη (44,2% έναντι 29,9% στον κ. Αντώνη Σαμαρά), ωστόσο λίγες ημέρες μετά νικητής από τον πρώτο γύρο αναδείχτηκε ο κ. Σαμαράς.
Σε ό,τι αφορά τη δημοσκόπηση της Metron Analysis του κ. Στράτου Φαναρά για την εφημερίδα «Παραπολιτικά» και μόνο το γεγονός ότι το αποτέλεσμα προκύπτει από 260 πολίτες που θα πάνε να ψηφίσουν εκ των οποίων το 30% δεν ψήφισε Νέα Δημοκρατία στις 20 Σεπτεμβρίου μας δίνει το δικαίωμα ούτε καν να τη σχολιάσουμε.
Τίθεται λοιπόν το εξής κρίσιμο ερώτημα: Γιατί άραγε επιλέγουν τώρα μία τέτοια πρακτική που πλήττει ακόμη περισσότερο το κύρος και την αξιοπιστία των δημοσκοπήσεων;
O καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Την απάντηση θα δώσουν οι Νεοδημοκράτισσες και οι Νεοδημοκράτες με την ψήφο τους στις 22 Νοεμβρίου.
Μακάριος Β. Λαζαρίδης | Δημοσιογράφος – Πολιτικός Επιστήμονας | Διευθυντής Γραφείου Τύπου Κυριάκου Μητσοτάκη
6932 – 375525
f: ΜΑΚΑΡΙOΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ | t: @mvlazaridis