O Γ. Πλακιωτάκης αναλαμβάνει τον επαναπατρισμό των ναυτικών


Ο υπ. Ναυτιλίας δεσμεύθηκε για την κάλυψη των εξόδων επιστροφής (40.000Ε)


Συνεχίζεται το δράμα των 22 ναυτικών του πλοίου «ΑngelicPower» που βρίσκονται σε καθεστώς «ομηρίας» στην Κίνα.

Μεταξύ των 22 ναυτικών, οι 9 είναι Ελληνες εκ των οποίων και ο συμπατριώτης μας Γεράσιμος Αγγελάτος (φωτό).

Το πλοίο είναι στην κυριολεξία εγκαταλελειμμένο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, από τον Ιούνιο του 2020 και αραγμένο έξω από το Λιμάνι Γκουϊσαν της Κίνας, εφόσον οι πλοιoκτήτες βρίσκονται σε μεταξύ τους διένεξη και δεν πληρώνουν τις οικονομικές απαιτήσεις που το βαραίνουν, καθώς και την ασφαλιστική του κάλυψη, με αποτέλεσμα να βρίσκεται δέκα μήνες σε ακινησία στην Κίνα.

Σχετικά με την υπόθεση, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης δεσμεύθηκε χθες ότι θα καλύψει το Υπουργείο το κόστος επαναπατρισμού των ναυτικών (40.000Ε) και ήδη έχει κινητοποιήσει την διαδικασία με τον Πρέσβη της Ελλάδας στην Κίνα, προκειμένου άμεσα να επιστρέψει το πλήρωμα στην Ελλάδα.

Σήμερα το ΚΙΝΑΛ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, σχετικά με τον εγκλωβισμό των ναυτικών:

Για άλλη μια φορά ζούμε την επανάληψη του ίδιου φαινομένου που έχουμε βιώσει αρκετές φορές το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Τον εγκλωβισμό ναυτικών μέσα στα πλοία που εργάζονται, για λόγους που άπτονται των ευθυνών των πλοιοκτητριών ή διαχειριστριών εταιρειών τους.

Συγκεκριμένα το πλοίο “Angelic Power” έφτασε στην Κίνα τον Ιούλιο του 2020 προκειμένου να ξεφορτώσει κάρβουνο προερχόμενο από την Ινδονησία. Έκτοτε βρίσκεται σε μια ιδιότυπη ομηρία και πολύμηνο εγκλωβισμό εξαιτίας των αντιπαλοτήτων και των διαφωνιών των εμπλεκομένων εταιρειών στην διαχείριση και εκμετάλλευση του πλοίου.

Το πλήρωμα του πλοίου που αποτελείται από 22 ναυτικούς, εκ των οποίων 9 Έλληνες, έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του. Κάποια δε μέλη έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας και η ζωή τους βρίσκεται σε σοβαρό κίνδυνο…

Καλούμε το ΥΝΑΝΠ να προβεί άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να απεγκλωβιστούν οι ναυτικοί και να τους παρασχεθεί ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Καλούμε το ΥΝΑΝΠ το τολμήσει επιτέλους να θωρακίσει τους ναυτικούς μας, και να μην τους αφήνει ανυπεράσπιστους μετατρέποντάς τους σε θύματα των αντιπαλοτήτων, των διαφωνιών και της κακοδιαχείρισης των εταιρειών που διαχειρίζονται και εκμεταλλεύονται τα πλοία.

Επίσης και η ΠΕΝΕΝ έχει προβεί σε σειρά ανακοινώσεων και παρεμβάσεις για τον επαναπατρισμό των ναυτικών, αναφέροντας τα ακόλουθα:

“Η υγεία των ναυτικών που βρίσκονται στο υπό ελληνική σημαία φορτηγό πλοίο “Angelic Power” είναι σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση” αναφέρει σε σημερινή της ανακοίνωση η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας στο συγκεκριμένο πλοίο που επιβαίνουν συνολικά 22 άτομα, μεταξύ των οποίων 8 Έλληνες ναυτικοί και 1 Έλληνας τεχνικός επιθεωρητής έχει επιβληθεί από Ναυτικό Δικαστήριο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου από το αγκυροβόλιο Γκουισάν.

Όπως αναφέρει στη σημερινή της ανακοίνωση η ΠΕΝΕΝ, μετά από επανειλημμένες τηλεφωνικές επικοινωνίες του ναυτεργατικού σωματείου με το συγκεκριμένο πλοίο “πέντε μέλη του πληρώματος έχουν άμεση ανάγκη (μεταξύ των οποίων και ο πλοίαρχος) ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης”.

Επίσης τονίζει ότι “η ψυχολογική κατάσταση πολλών ναυτικών έχει επιβαρυνθεί δραματικά αφού ορισμένοι από αυτούς βρίσκονται έως και 17 μήνες εγκλωβισμένοι στο πλοίο ενώ έχουν αρχίσει να τελειώνουν και η τροφοδοσία και τα καύσιμα του πλοίου”.

“Η αντιπαλότητα και οι οικονομικές διαφορές μεταξύ των διαχειριστριών εταιριών του πλοίου έχουν καταστήσει θύματα και ομήρους τους ναυτικούς του πλοίου και το κυριότερο τους εκθέτουν σε άμεσο κίνδυνο την υγεία τους και παράλληλα υπονομεύουν το σύνολο των δικαιωμάτων τους”, προσθέτει στην ανακοίνωσή της η ΠΕΝΕΝ.

Σημειώνεται, ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχουν κινήσει ήδη τις διαδικασίες διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου για μη συμμόρφωση στις συνεχείς έγγραφες οδηγίες και εντολές και μη διενέργεια των οφειλόμενων πράξεων για την αποβίβαση του πληρώματος.

Πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, αναφερόμενος στο συγκεκριμένο θέμα είχε δηλώσει ότι “το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτική παρακολουθεί ανελλιπώς τις εξελίξεις, ενώ έχει ήδη κινηθεί σε διπλωματικό επίπεδο και θα συνεχίσει να πιέζει και να παρεμβαίνει σε κάθε κατεύθυνση, με στόχο την ασφαλή επιστροφή των ναυτικών”.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, μάλιστα, συνομίλησε τηλεφωνικώς για το θέμα με την πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Αθήνα, στην οποία απέστειλε και επιστολή, ζητώντας την προστασία των ναυτικών και των δικαιωμάτων τους, την εξασφάλιση κάθε δυνατής συνδρομής για την παροχή ιατρικής βοήθειας και την αποβίβαση και τον επαναπατρισμό των επιβαινόντων στο πλοίο.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το τελευταίο προχώρησε:

  • Σε άμεση ενημέρωση των προξενικών Αρχών της χώρας μας στην Κίνα, για την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής και διασφάλιση συνεχούς επικοινωνία με τα μέλη του πληρώματος.
  • Σε μετακίνηση του Ναυτιλιακού Ακόλουθου Σαγκάης στην περιοχή αγκυροβολίας του πλοίου από 5.3.2021, για την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής στο έργο της εκεί ελληνικής προξενικής Αρχής και την αυτοπρόσωπη παρέμβασή του στις αρμόδιες κινεζικές Αρχές.
  • Σε αποστολή τεσσάρων διπλωματικών διαβημάτων προς τις αρμόδιες Αρχές της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, με τα οποία ζητείται η άμεση παροχή ιατρικής βοήθειας στους ναυτικούς στην ξηρά, η διερεύνηση κάθε δυνατής εναλλακτικής ενέργειας για την αποβίβασή τους, η επιστροφή σε αυτούς των ταξιδιωτικών εγγράφων που είχαν παρακρατηθεί (τα οποία τελικώς παρελήφθησαν από εκπρόσωπο του Γεν. Προξενείου της Ελλάδας στις 19 Μαρτίου), καθώς και η μετακίνηση του πλοίου σε ασφαλή θέση, εντός λιμένα.
  • Σε συνεχή επικοινωνία με την Oμάδα Διαχείρισης Κρίσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η κατάσταση που αναγκάζονται να διαχειριστούν οι ναυτικοί είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, αφού μέλη του πληρώματος αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ενώ και οι προμήθειες (φαγητό και καύσιμα) είναι πολύ περιορισμένες.